Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Tack! ska kolla länken.ja det är en jobbig sjukdom, men verkar som jag börjar bli bättre med skonkosten ,så skönt.

ja samsova med barnen är bra så man får sova mycket, gör vi med minsta barnen

EQ85
    krya på den lilla.
    vitt bröd med lite smör är bra, och vatten eller utspädd svag äpplejuice,
    enbart detta ett tag är bäst, dricka lite och ofta.

ris utan sås, inga mjölkprodukter, försiktig med proviva det kan har motsatt effekt
    kokt kyckling eller fileerna i stinas kyckling i ugn
    inga frukter
    osötade blåbär bra

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    länken fungera inte, vad heter han?

Minimillian
    hoppas du får tag på biljetter 

• FruMadde4barnTätt

hej
    har haft inbrott här i huset, vi var borta några timmar på eftermiddagen.
    de tog smycken och pengar, alla skåp och garderober var öppna och hällt ut allt och gjort sönder ett skåp där vi hade tändvätska osv..otäckt, blir ju rädd , ..

.vi har nu ett bra larm, har inte haft det innan då vi bor i tätt bostadsområde på landet med trevliga grannar , vår granne är polis och kom in till oss sen på kvällen.
    har ni larm i era hus?? 

ha det bra! 

• FruMadde4barnTätt

EO85
    Spännande, snart kommer bebisGlad 

vi har köpt en hund, papillon 11 månader, går bra, barnen har roligt med honom, leka, gå ut osv...mycket rolig, snäll, trevlig hund ihop med barn.

babydoll
    duktig du är som klarar barnen så tätt.
    jag hade också gärna haft ett barn till, får se om det blir.

är hemma 1 år till med FP och VB, mannen jobbar ju heltid, så jag får väl börja helst med deltid sen när det blir.
    hur planerar ni med jobb och vara hemma. känns som man behöver vara hemma mycket när man har många små barn.

ha de bra. 

• FruMadde4barnTätt

barnen har ju aktiviteter på eftermiddagarna och det ska lämnas, hämtas skola , dagis, snart börjar väl läxorna med. försöker hinna med allt.
    jo jag får vara hemma ett tag till, klarar oss på 1 bil än så länge.... 

• FruMadde4barnTätt

jag är född sent på året, fyller 30 år idag
    jag tycker det går bra fylla år sent på året.

men visst finns det fördelar att fylla år tidigt på året, med åldersgränser på olika saker osv...
    jag har inte blivit så påverkad av detta i alla fall.

här är de full fart med alla våra barn, de busar och leker mycket med vår nya hund, en papillon.

• FruMadde4barnTätt

tackGlad

babydoll
    jag har också gbs, och det behövdes bara dropp med antibiotika om bebis föddes för tidigt, annars behövdes det inte med mina andra bebisar - pojkarna är födda normal tid 1- 2 veckor innan bf. 
    vår flicka föddes 5 veckor tidigt och då fick jag droppet ca 1 timme - 40 minuter innan hon föddes och hon är fullt frisk, stannade en vecka där på BB, hon tillmatades lite i början men jag fick igång amningen snabbt, allt annat var bra med henne.
    hoppas allt går bra! 

kram 

• FruMadde4barnTätt

glömde skriva att vi har mycket snö här idag, jag har varit i pulkabacken med alla barnen och alla har åkt pulka, vår hund var också med.

har ni åkt pulka med era barn idag? har ni snö?

ha de bra! 

• FruMadde4barnTätt

jobbigt med allergier, vi testar mjölkallergi just nu, har mjölkfritt till våra barn nu... annars så mår de inte bra av färdig mat, tillsatser, godis, läsk och sånt kan de få ont i magen av...

vi har två magsjuka barn här...får se hur det blir...

pepparkaksbakning har vi haft, det gillade barnen och mycket pulkaåkning

ha det bra! 

• FruMadde4barnTätt

Jose

våra äldsta barn är flicka snart 5 år i februari och pojke 6 år och yngsta pojke 1,5 år och pojke snart 3 år

bygga med lego och klossar, och dockor som låter när man trycker på dem, sulky dockvagnar, bobby car bil, bilbana, små bilar, tågbana är sådant våra "2 åringar"  gillar ( 1,5 år och 2,5 år eller han blir ju 3 år nu i 20 januari)
    utelek på lekplatser älskar de, åka med i cykelvagnen eller i cykelsitsen, de älskar åka och bada på badhus, och lekland på lekhusGlad 
    pulkaåkning och bakning få vara med och att göra pannkakor med elvispen osv..hjälpa till med tvätten, leka med hunden, kasta ben  och boll till hunden, klappa kaninerna osv..
    har ni några djur?

ha de bra!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)