Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

tilj75
    skönt att höra dig så positiv.Glad håller tummarna för er.
    Nathalie 4 år frågade - mamma varför vill du inte ha fler barn? jag vill att du ska ha 5 barn till i magen- bebis flickor. Så Nathalie vill ha 5 syskon till ♥♥♥♥....ja vi orkar inte fler barn just nu svarade jag...man ska inte säga aldrig, kanske om några årGlad 

• FruMadde4barnTätt

cocos87
    Grattis! Glad blev det flicka eller pojke? gick allt bra?

• FruMadde4barnTätt

Hej
    cocos87
    Grattis till flickan, skönt att det gick bra!Glad 
    det blir nog snart bra mellan syskonen, ge det lite tålamod och tid bara.

Här fyllde vår Filip 1 år den 20 maj, och han går hela tiden nu, börjar bli stora killenGlad
    klättrar upp i sängen osv. gör han med och kräver en hel del passning.

Härligt väder , barnen badade ute i trädgården i pool igår, ca 26-27 grader varmt igårGlad

ska snart ansöka om vårdnadsbidraget!
    Filip sover i vagnen, men ska snart hämta barnen på dagis, tiden går så fort när de är där.
    Har hunnit städa, äta , duscha, gå en runda och plocka gräs till kaninen.

Är alla barnen hemma, så är det stressigt, laga mat när barnen kivar och vill ha uppmärksamhet att göra olika saker eller bäras hela tiden, snoriga, behöver torkas, tar av blöjor och kissar på golvet, spiller ut det ena och det andra, klättrar upp på saker de inte får,, osv . osv. ....ofta får jag stå upp och äta, ge alla vad de vill ha att äta och dricka, när de har ätit klart så är inte jag klar och då vill de ut UT NU, och de ska ha solkräm, hjälp med olika saker.
    bara ett barn går ut, så är det betydligt lugnare inne, än ha alla kivande och skrikandes inne. 
    De två största 4 år och 5 år klara bra av att vara ute själva, det är skönt!
    Barnen förstår verkligen inte ordet vänta, tålamod osv....det är NU som gäller och det med allt , om de ska ha hjälp med något eller är hungriga osv.....
    det var lite av det jobbiga , ville bara skriva av mig....men det är ju ändå mest positivt med barnenGlad får tänka på det när det är jobbigt!

ha en bra dag!kram

• FruMadde4barnTätt

prata i telefonen är också mycket jobbigt...........aldrig tyst eller lugnt ju....

• FruMadde4barnTätt

tilj75
    jobbigt när de kivar sådär... ja här är det också vilda barn ganska ofta och tålamodet rinner ju snabbt iväg då....
    Gå ut med barnen och göra något brukar ofta var det bästa då. 

vår 2,5 åring har sina utbrott flera gånger om dagen nu, en period, skriker och är jättearg om man inte förstår direkt eller så är det testa vad han får och inte får göra, jobbig period men en del av utvecklingen ju....
    han vill inte alls till dagis, får dra ut honom ut bilen och bära två små barn, varav en slingrig som en orm  gallskrikandes, och han slutar inte skrika förrän jag lämnat dagiset.
    Han slänger sig på golvet och ibland slår han tyvär i huvudet hårt när han blir så arg och man hinner inte alltid ta honom....hade cyklehjälmen på honom igår en stund.

håller på vänja av honom nappflaskan som han vill sutta på hela tiden, då det ofta handlat om denna som han vill ha hela tiden och när han inte får det blir han så jätteARG.

vi har varit på lekpark med djur och lekplats idag, var kul!Glad

hoppas ni haft en bra dag!

camilla 1985
    Grattis! 

• FruMadde4barnTätt

zirup
    vi har två barn som kan få dessa utbrott, så vet det går över, men jobbigt är det, 

kram

• FruMadde4barnTätt

kikar in
    full fart här....Glad 
    vi varit hos mina föräldrar och min bror i göteborg i helgen, varit på liseberg, barnen åkte mycket, jag och min bror åkte lisebergsbanan - den är ju härlig!Glad 

sommarfest på dagis igår - roligt!

barnen förylda igen, Nattis har feber...
    Filip sover i min famn just nu. 

ha en bra dag!kram 

• FruMadde4barnTätt

Hej!
    tilj75
    ja känns som att det alltid är någon i vår familj som är sjuk, vi är inte friska mer än en vecka känns det som även på sommaren....ja ja det blir väl bättre när barnen blir större...

morgontrötta barn-  idag satt jag igång gummibjörn på youtube till barnen på morgonen, då vaknade de pigga och glada och började dansa, sen lyssnade de på eric saade och shaun banan osv....Glad

">

fortfarande jobbigt med lillkillens humör här....han blir lätt väldigt arg och okontaktbar, men det brukar gå över efter en stund i alla fall... 

Minsta killen sover här i vagnen nu, har precis duschat honom och mig, och lämnat barnen på dagis, Nattis har fortfarande feber och tittade en film, nu ska jag städa, tvätt , disk  och damsuga och plocka leksaker....

hoppas ni får en bra dag!
    kramar 

• FruMadde4barnTätt

tilj75
    visst är det härligt med studsmatta.

Nattis kom precis och berättade att katten kissat på vår nya soffa, så får väl gå upp och se hur detta ser ut.........

kram 

• FruMadde4barnTätt

zirup
    det gick bra, katten hade inte direkt kissar bara lite blöt

fina bakverk du gör!

vi har hämtar en liten kaninunge, 7 v, jättesötGlad 

skönt det läkt bra med läppen.

låter roligt planera bröllopet!

tilj75
    stackarn, skönt det inte var någon fara.

vad gör ni på midsommarafton då

ha det bra kram

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)