Hej
cocos87
Grattis till flickan, skönt att det gick bra!
det blir nog snart bra mellan syskonen, ge det lite tålamod och tid bara.
Här fyllde vår Filip 1 år den 20 maj, och han går hela tiden nu, börjar bli stora killen
klättrar upp i sängen osv. gör han med och kräver en hel del passning.
Härligt väder , barnen badade ute i trädgården i pool igår, ca 26-27 grader varmt igår
ska snart ansöka om vårdnadsbidraget!
Filip sover i vagnen, men ska snart hämta barnen på dagis, tiden går så fort när de är där.
Har hunnit städa, äta , duscha, gå en runda och plocka gräs till kaninen.
Är alla barnen hemma, så är det stressigt, laga mat när barnen kivar och vill ha uppmärksamhet att göra olika saker eller bäras hela tiden, snoriga, behöver torkas, tar av blöjor och kissar på golvet, spiller ut det ena och det andra, klättrar upp på saker de inte får,, osv . osv. ....ofta får jag stå upp och äta, ge alla vad de vill ha att äta och dricka, när de har ätit klart så är inte jag klar och då vill de ut UT NU, och de ska ha solkräm, hjälp med olika saker.
bara ett barn går ut, så är det betydligt lugnare inne, än ha alla kivande och skrikandes inne.
De två största 4 år och 5 år klara bra av att vara ute själva, det är skönt!
Barnen förstår verkligen inte ordet vänta, tålamod osv....det är NU som gäller och det med allt , om de ska ha hjälp med något eller är hungriga osv.....
det var lite av det jobbiga , ville bara skriva av mig....men det är ju ändå mest positivt med barnen får tänka på det när det är jobbigt!
ha en bra dag!kram