Här kämpar vi på med våra tarmsjukdomar, själv har jag varit frisk sedan februari.
Men min son 7 år har det kämpigt med sin sjukdom som innebär att gå på toa flera gånger per dag och natt med slem och blod i avföringen, ont i magen, det har varit jobbigt att få honom att gå till skolan många dagar.
Det finns inga mediciner som hjälper så bra, han får bara ont av dem och de har tråkiga biverkningar.
Det som har hjälpt honom är maten, jag har hittat rätt mat som gör honom frisk.
Det är otroligt viktigt att äta basisk mat mycket grönsaker , sallad och en del frukt för att hålla sig frisk, hjälper mot många sjukdomar, även cancer vad jag läst.
Vi mår bra på ren och fin ekologisk mat utan tillsatser, inget socker , måste vara rätt fett osv..
Jag tror mycket på maten, socker , fel fett med mycket omega 6 och raffinerade härdade fetter, margariner osv... som orsak till denna sjukdom.
Läkarna kan inte så mycket om matens betydelse.
Det har känt svårt många gånger i skolan och hemma då han inte tål godis, läsk, saft , kakor osv...
men äntligen har vi hittat något gott han tål , och det är raw ekologisk kakao choklad bollar som jag gör med kokos och ghee smör.
Han har gått upp i vikt och mår bra, är symtomfri och läkarna de förstår inget av det här med maten, eller hur han kunnat bli så frisk.
Får hoppas det håller i sig, han börjar tåla mer och mer mat liksom jag gör. Jag är överlycklig!
någon som vill titta på detta videoklipp , vad viktigt det är med kärlek och närhet till sina barn/ bebisar , denna lilla bebisen hade inte överlevt utan denna närhet:
http://www.whydontyoutrythis.com/2013/06/mother-brings-baby-back-to-life-with-two-hours-of-loving-cuddles-after-doctors-pronounce-him-dead.html
ha en bra dag! /madde