• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Grattis!!! =))

• EQ85

Jag blir så galen...... lillan har nu varit vaken i 2h...vaknar o skriker så fort jag lägger henne .

Jag är så trött på att alltid va trött. Får aldrig sova ut.

Visst, ngn gång på dagen kan det klaffa m 1h sömn. De dagarna e få. :-/

• EQ85

Jag blir så galen...... lillan har nu varit vaken i 2h...vaknar o skriker så fort jag lägger henne .

Jag är så trött på att alltid va trött. Får aldrig sova ut.

Visst, ngn gång på dagen kan det klaffa m 1h sömn. De dagarna e få. :-/

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-01-13 10:09:09 följande:
    EQ85, åh, så jobbigt, jag vet hur galen och arg man blir. Du har ingen skön fåtölj eller nåt som du kan sova halvsittande i med lillan i knät?

Jag var förresten på UL i fredags igen, men det gick inte att se vad det var för lårbenet var i vägen. Alla tror att det är en tjej den här gången men jag tror det är en kille till. Har inte ett enda namn som jag vill ha. Jo, OM det blir en tjej ska hon heta Irja. Vad tycker ni om det? Om det blir en kille får han väl heta femman, eller sexan blir det väl, det är ju makens sjätte son. Junior kanske.
    nej tyvärr inte. i natt fick jag sova hela 3 h. barnen avlöste varandra med skrik, rastlöshet, mardrömmar, gråt och hunger. 
    jag har nog aldrig mått såhär dåligt någonsin. är på gränsen till depressionför har sovit ca 4 h/natt i 5 v tid nu.
    så nu ska min mamma ta lillan över en natt så vi kan sova ut här hemma. aja någorlunda iaf.

• EQ85

Här e kruxet.

Jag tar alla nätter med minsta. Mannen får sova då, sen tar han alla barnen på dagen men då har jag svårt att somna.

Idag sov vår 1 åring en bra vila men då sju minsta vaken heeeeeeela tiden.

Nu har mini väckt 1 åringen,så ligger o väntar på att hon ska somna om i hennes rum med henne.

Jag bävar lite inför natten. Kommer nog bli tufft igen.

Min mamma kan hjälpa, min och hans mamma..annars finns där nog ingen. :-/

Jag vill bara kunna komma upp i 5-6 h sömn/ natt.just nu e d ca 2-4h/natt.

• EQ85

Kan va det som jag gör fel, går inte o "lägger mig". men idag fick jag iaf halvslumra i en timma.

Detta låter kanske hemskt enligt er ,

Jag känner mig hemsk....har knappt några känslor för tösen :( hon är så orolig hela tiden. , det plus min utmattning gör att jag klarar inte ta mig till henne.

så ringt ett team som hjälper en med anknytning.

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-01-14 18:53:54 följande:
    Jättebra att du ber om hjälp, det är ju ganska vanligt att man inte kan ta till sig bebis till en början. Det är inget fel på dig! Känn dig inte hemsk, det finns hjälp och det är inte ditt fel. Kram! {#emotions_dlg.flower}
    tack.Skäms man skäms lite över dom känslorna, att man inte tycker det är mysigt med sitt barn.
    men ikväll låg hon ihop-krupen på bröstkorgen på mig, där låg hon i säkert 15-20 minuter och sov.
    för första gången på flera veckor kände jag en enorm myskänsla.
    de ringde aldrig idag, så hoppas de ringer innan lunch imorgon annars får jag ringa igen.
    blir själv med barnen igen om några veckor och då behöver jag verkligen må bättre i allt. 
  • EQ85
    tilj75 skrev 2013-01-14 19:30:31 följande:
    Spara det ögonblicket och den myskänslan att ta fram när det känns jobbigt. Det blir bättre.
    ska försöka hålla tag i det.
  • EQ85
    Jose skrev 2013-01-14 20:04:35 följande:
    Du är inte hemsk! Du är fullkomligt normal och det är nog inte så att du inte har känslor för henne. Men du är ju utmattad. Fy, vem har koll på tankar/känslor då??? Jag tycker du är himla bra som erkänner detta och står för det. Mycket modigt och bra gjort!!

Mina barn har sovit dåligt (jag också, även om de somnat) ett bra tag nu och jag mår himla dåligt ibland. Känner mig fullkomligt urpumpad! Jag kan förstå att du tycker detta är galet tufft, för det är det ju! Men det kommer ju bli bra också.

Jag tycker du verkar vara en himla fin mamma och du kommer få en fin relation till din dotter!
    Jag, och fler med mig tror jag, hejar på dig!

Heja alla oss tröttisar!
    gudars. nu rinner tårarna. tack.Hjärta
  • EQ85

Två nätter nu om varit ok har tänkt mkt på stunden och det verkar funka.

Mannen o jag turas om att hålla henne och avlastar varandra.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)