• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej tjejer.
    ser att tråden är aktiv här. vad härligt
    här har vi sjukstuga IGEN. som tur är så ska vi börja utredningen av hennes immunförsvar om 2 veckor. 
    för nu har vi låtit henne at utevila, och spendera så mkt tid som möjligt ute när hon är på förskolan.
    nu fick hon ögoninflammation och röd hals, röda öron, en snabbsänka på 20 tydde på virus men läkaren sa att vi kör antibiotika ändå med tanke på blodförgiftningen för 1 månad sedan.
    så jag är hemma med tjejerna och kör grabben till förskolan på morgonen.
    ikväll ska jag träna så det blir att göra maten vid 16 så den är klar när sambon kommer hem.

det här med egentid... det är ett pussel.
    jag gör frukostmackorna på dagen till nästa morgon, gör middag vid 16 och så att det räcker i 2-3 dagar (så jag kan träna 2 ggr i veckan). när jag kommer hem från träningen tar jag nattning med alla 3 barnen och sambon drar och tränar.
    våra kids är 1,5 år, 6 månader och grabben på snart 6 år
    det är ett eviiiigt pusssel  

• EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-05-30 18:22:22 följande:
    usch det låter inget vidare med lillflickan :/ få hoppas ni får reda på lite mer fakta under utredningen.

här finns min lilla egentid när jagåker och veckohandla varje vecka, fast jag har den minsta med ändå :) så lite tid när man checkar in här under tiden man vakar på alla :)
    Gör inget förhastat som du kommer att ångra som också går över dina små barn. Ta ett ordentligt prat med killen din utan att gasta på varandra och ett litet tips är att inte anklaga honom eller säg hur dålig han är utan mer vad du tänker och känner och fråga honom hur han tycker och tänker.

nu börjar min egentid idag/ikväll. fick i för sig 2,5h innan idag då båda tjejerna lyckades sova samtidigt o typ lika länge (!?)
    ja jag undrar om det "bara" är infektionskänslighet eller ngt annat.
    Ioanna skrev 2013-05-30 23:30:03 följande:
    Jobbigt med nedsatt immunförsvar, allt avstannar ju på något sätt när de små är sjuka ofta. Hoppas ni kan få hjälp!

Appropå att dra hela lasset i en relation; så trist när man inte ser likadant på hur fördelning av tid och ansvar ska se ut. Tror ofta det är skeva förebilder och outtalade förväntningar som spökar. Tänk om alla hade modet/förmågan/orken att ta ett ordentligt snack innan barnen kommer om hur man ser på föräldraskap, jämlikhet och liknande. Så sorgligt med pappor (för det är det väl oftast) som inte vill prioritera sina barn och sin relation.

Är i vecka 31 nu och slemproppen (eller iaf stor del av den) gick igår. Läst på lite och det verkar vara fullt möjligt att bebis stannar tiden ut ändå. Någon som har erfarenhet? Idag har lille R haft feber, inte alls mycket men tillräckligt för att vilja ligga nära
    precis hela förmiddagen. Glad att jag kände mig helt med på hans behov idag, hade planer på att vika ett berg med tvätt, möblera om i sovrummet och sånt men struntade i det och bara satt med honom i famnen, sjöng och pratade. Så fint att kunna ge det. Han är så go nu med en fantastisk spelutveckling, roligt att följa...
    låter som att ni fick en riktigt mysig stund ihop
    ungmammatillflera skrev 2013-05-31 06:41:44 följande:

Han har fått ut och festa och vara med vänner och vara borta då jag har sonen (eftersom att han bara är mitt ansvar), han klagar ju på att sonen är jobbig .. Men jag anser att sonen är precis som vilket annat barn som helst ..

Jag känner att förhållandet funkar ej psykiskt för mig längre, hellre ensamstående med barnen och mår bra än känner som så att barnens pappa är tillsammans med mig så att jag ska kunna ta hand om barnen när han vill ut och roa sig .. 

jag håller inte riktigt med dig. förstår mig nu rätt, men min bonusgrabb ser jag det som att det är både mitt och sambons ansvar när han är här, vilket han är mestadels av sin tillvaro.
    går man in i en relation där partnern har barn sedan innan, så blir det barnet ens ansvar med, även om man aldrig är vårdnadshavare.
    det är lätt att det skär sig annars, vårt och ditt.. och din son kan känna sig utanför och inte lika mkt älskad av pappan till era gemensamma. 

{#emotions_dlg.flower}

• EQ85
    ungmammatillflera skrev 2013-06-02 12:44:55 följande:
    barnens pappa som ser sonen som bara mitt ansvar, trots att han vart i sonens liv sen jag var i v23 med sonen .. 
    Han förstår ej att pojken behöver hans kärlek med och jag har nu gett upp ..

Man kan ej säga vad som helst till pappan till mina töser för då blir han sur på mig ..
    Jag ska göra allt i hemmet och jag har lätt för att få sammandragningar och sådant ..
    Men han lyssnar ej och stressar gärna upp mig ..       
    jag hade också lämnat. sorry att jag är rättfram men att ha den synen på barn är inte bra för barnet.
    jag vet att det är skillnad på mina tjejer och min (sambons) grabb. för jag får inte ta stora beslut då jag inte är vårdnadshavare så oavsett hur mkt jag vill vara delaktig så får jag stå och titta på i många situationer.
    men jag är ändå en förälder till honom, en extra modersgestalt.
    jag tycker din man borde känna likadant

jag hoppas verkligen du hittar en lösning som får dig och barnen att må bra  
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2013-06-02 13:12:00 följande:
    Fick mitt första plus igår, så det verkar ju som det.
    grattis!!
  • EQ85

lillan har hostat hårt i ca 2 veckor nu, hon har slem i lungorna och en snabbsänka på 5. så hon fick bricanyl i flytande form att ta vid behov.
    men helt ärligt så är det astufft, hon skriker jättemkt och går inte alls efter sina vanliga rutiner.
    hon brukade somna 20-21. igår däckade hon 23.05 ..
    hon verkar ha det tufft. jag kör vidare på bricanyl ett tag och hjälper det inte så jagar jag läkarna igen. 

idag va jag ett monster tjejerna sov praktiskt taget INGENTING, 1,5 åringen sover vanligtvis 3 h... idag 10 minuter!?!?!?!
    lillan sov 1,5 h. vanligtvis sover hon 3-4h på dagen. de har varit gnälliga och jag har knappt fått i mig mat och inte sovit bra på 2-3 nätter. så idag var jag en arg arg mamma. och gissa om man känner sig dum efteråt.

• EQ85

detta kommer kanske låta dumt. jag har 2 töser och en bonusgrabb. det är rätt mkt att stå i med konflikterna med grabbens familj och stora tösens eviga infektioner.
    låg inne nu i veckan igen pga att hon inte åt o drack och inte fick i sig sin antibiotika mot streptokockern.
    men nu är det så många runt om en som är gravida och jag saknar känslan, att vara gravid och föda.
    dock är det första året med liten tuff. jag tar alla nätter och gjort det i 1,5 år.
    men ändå överväger man det.

en till... bara en liten guldklimp till??? 

• EQ85

Jag va tydligen inte ensam om att vilja ha en till. Min sambo ville också ha en till! så vi ska snart försöka på en till. Känns overkligt

• EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-07-01 21:08:29 följande:
    Ronja: Härlig inställning du har :) Har du fyra töser? mannen din är inte ensam kille i gänget då? hehe

eq85: oj :), go girl :) lite så man blev lite sugen i tanken i alla fall. hehe  
    haha tack jag är pirrig i magen bara av tanken att vi ska ha en till bebis till, om allt vill som vi vill det vill säga
    vi bor rätt smått, men det finns ju hjärterum och när vi börjar jobba igen finns ekonomin så då flyttar vi till större

• EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-06-30 22:22:27 följande:
    eq85: jag vet också hur du känner det, här tro jag inte det bli fler heller men man är inte så gammal heller :)
    nej man har ju ett tag till att fundera på om man vill ha fler, men vi vill ha en till nu har vi bestämt
    känns som julafton
    tilj75 skrev 2013-06-30 15:17:33 följande:
    Eq85, vet precis hur det känns :) men nu vet jag inte om det blir några fler, kanske räcker med fem (och två bonusar). Sitter på mammas strand och njuter i solen, hoppas alla har det bra.
    har du fem + 2 bonusar? jag funderar på om det kommer bli mkt mer jobb med 4 barn än med 3, fast allt sånt löser ju sig. handlar mkt om rutiner.
    det jag e mest rädd för....det är benen. jag vet att jag kommer få enorma problem med benen. men det är värt det i slutändan.

• EQ85

Tösabiten. Drt blir vårt 3 gemensamma, 4e totalt. Har värk i magen men ältesten e neg. Så bara att vänta. Ja man kan ju hoppas att de hakar på. Vi har rätt inkörda rutiner nu med så det blir nog lättare Emelie: skönt att det hjälper Jag hoppas oockså att det blir plus snart

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)