• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

tilj75 skrev 2013-07-03 21:19:54 följande:
    Är i stugan med ungarna, har varit här en vecka snart. Maken kvar hemma men kommer på fredag hoppas jag. Det är primitivt men det dunkar. Har vatten ute men hämtar dricksvatten hos mamma. Funkar bra att laga mat i lilla köket och diskar utomhus. Har snart hunnit måla hela huset rött en omgång, ska målas ett varv till men det får nog vänta tills nästa år. Ska försöka hinna måla vitt runt fönstrena också men det är svårt att hinna, killarna bråkar och irja vill inte ligga i vagnen och det är för myggigt för henne att vara utan myggnät. Sitter i timmar på stranden när vädret tillåter, tar med lunch i mattermos. Virkar på kvällarna :) Eq85, ja, fem egna och två bonusar som bor heltid hos oss. Fast de är 22 (kille) och 18 (tjej) och tjejens kille bor också hos oss. Jag hade aldrig tre barn utan fick ju tvillingar tredje fången. För mig handlade allt om rutiner. Alla sov samtidigt och åt samtidigt. Bytte jag blöjor så bytte jag på allihopa (jag var ganska snabb på att byta blöja ). Jag hade grindar överallt så jag visste var alla var och jag typ bodde på golvet. Madrasser på golvet i vardagsrummet. Jag hade resesängar och spjälsängar överallt så jag kunde lägga ifrån mig bebisarna utan att storebrorsorna kunde komma åt att "krama". Hur gamla är dina andra? Yes! Nu sover alla! Ska smita ut och mata myggorna lite och hinna måla en kvart. Kram på er

Det låter ändå mysigt fastän det är primitivt Mina andra är 6 år, 1,5 år och 7 månader. Rutiner är essentiellt när man har barn ocu speciellt när man har många. Just nu ligger jag med halsont. Svullen o gör ont. Kanske fått ngt av min dotter. men ingen feber iaf
  • EQ85

vi har äntligen fått upp ett staket och en grind nu, så barnen kan inte springa rakt ut på gångstigen utanför.
    folk både cyklar & kör som galningar  

• EQ85

Hej tjejer!! Har ni fått mkt frisk luft o sol nu?

Vi har satt upp pool och tösen på 20 månader älskar att hoppa i med mig.

Nyberg vi igång med vårat försök på.nr 4. Äl+4 idag enligt fertilityfriend. Tiden går så långsamt. Konstigt ömma bröst o molande långt ner i magen. Då hoppas

• EQ85

Jag blev gravid men redan 2 dagar efter + så började jag blöda mkt. Nu, 3 dagar in i blödningen är testet nästan blankt och jag hoppas vi kan försöka nästa ägglossning. Jag grät massor igår. Nu har det sjunkit in o jag mår lite bättre

• EQ85

Jag blev gravid men redan 2 dagar efter + så började jag blöda mkt. Nu, 3 dagar in i blödningen är testet nästan blankt och jag hoppas vi kan försöka nästa ägglossning. Jag grät massor igår. Nu har det sjunkit in o jag mår lite bättre

• EQ85

Ja hellre direkt än senare i graviditeten.

Hoppas vi.får mer turt Denna månaden hoppas der blir en.bebis som Dessutom stannar.

Ronjas mamma skrev 2013-08-11 15:18:50 följande:
    Trist med et missfall men när det nu ska vara är det ju klart skönast att det är tidigt i graviditeten. Jag fik ett för många år sedan det jag tyckte var jobbigast var att det inte pratas om det och hur vanligt det ändå är.

Emelie: skönt att illamåendet lagt sig. =)
  • EQ85

Hej tjejer. Nu är hösten här och det är rätt mysigt. Har gjort fönsterfärgs-dekorationer. Blev löv i olika former och färger.

Det går inte så bra för mig med bebisgörandet..

Fick tidigt mf i aug och nu även för några dagar sedan. Har fått en lutealfas på 10 dagar. Så ska till min bm imorgon o diskutera varför o ifall jag kan testa progesteronkräm för att förlänga lutealfasen. Kanske kan behålla pyret då.

• EQ85

Jag ska ta prover för sköldkörteln och se om.det beror på det. Har gått ner i.vikt med på sistone. Känns skönt att hon lyssnade ocb vill kolla upp det.

• EQ85

Jag ska ta prover för sköldkörteln och se om.det beror på det. Har gått ner i.vikt med på sistone. Känns skönt att hon lyssnade ocb vill kolla upp det.

• EQ85
    glenda skrev 2013-09-13 23:21:27 följande:
    Men Gud, styckeindelningen försvann... Ah, jag fattar ju om ingen orkar läsa nu...

Jag ör på g att sova men tänkte bara flika in om språkutvecklingen. Om pojken lär sig två språk samtidigt kan det ta längre tid för honom att prata. Men han kommer lära sig nästa språk fortare och ha lättare för att lära sig nya språk sen.

Dey är bara att vänta och prata med honom så mkt du kan
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)