Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
tilj75 skrev 2013-07-03 21:19:54 följande:
Är i stugan med ungarna, har varit här en vecka snart. Maken kvar hemma men kommer på fredag hoppas jag. Det är primitivt men det dunkar. Har vatten ute men hämtar dricksvatten hos mamma. Funkar bra att laga mat i lilla köket och diskar utomhus. Har snart hunnit måla hela huset rött en omgång, ska målas ett varv till men det får nog vänta tills nästa år. Ska försöka hinna måla vitt runt fönstrena också men det är svårt att hinna, killarna bråkar och irja vill inte ligga i vagnen och det är för myggigt för henne att vara utan myggnät. Sitter i timmar på stranden när vädret tillåter, tar med lunch i mattermos. Virkar på kvällarna :) Eq85, ja, fem egna och två bonusar som bor heltid hos oss. Fast de är 22 (kille) och 18 (tjej) och tjejens kille bor också hos oss. Jag hade aldrig tre barn utan fick ju tvillingar tredje fången. För mig handlade allt om rutiner. Alla sov samtidigt och åt samtidigt. Bytte jag blöjor så bytte jag på allihopa (jag var ganska snabb på att byta blöja ). Jag hade grindar överallt så jag visste var alla var och jag typ bodde på golvet. Madrasser på golvet i vardagsrummet. Jag hade resesängar och spjälsängar överallt så jag kunde lägga ifrån mig bebisarna utan att storebrorsorna kunde komma åt att "krama". Hur gamla är dina andra? Yes! Nu sover alla! Ska smita ut och mata myggorna lite och hinna måla en kvart. Kram på er
Det låter ändå mysigt fastän det är primitivt
Mina andra är 6 år, 1,5 år och 7 månader. Rutiner är essentiellt när man har barn ocu speciellt när man har många. Just nu ligger jag med halsont. Svullen o gör ont. Kanske fått ngt av min dotter.
men ingen feber iaf