Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej alla, hoppas allt är bra med både stora och små. Har varit på en tripp till en kär vän med alla barn, har haft det underbart trots dåligt väder. Har hämtat hem mina nya kycklingar och tittat på söta lamm.

Ronjas mamma, lycka till med stickningen. Älskar att sticka och virka men har inte tid alls för tillfället.

Och så har jag ääääntligen köpt en ny bil =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Det blev en Folka Caddy Maxi Life. Sjusitsig. Har inte hunnit provköra den ännu för jag hade makens bil på resan, men den är väldigt fin =)

• tilj75

Grattis 2barnsmamma89 och Tipp75, vad roligt för er =)
    Jag har svårt att svara på frågor om att vara två, för vi har liksom bara varit jag. Hehe, lät helt knäppt. Men min man har diskbråck och opererades tre dagar innan tvillingarna föddes, han fick skjuts mellan sjukhusena och fick nog mera smärtstillande än jag. Jag har tagit alla nätter med alla fyra själv och maken har inte kunnat göra mycket på dagarna heller. Han har jobbat i perioder sen vår äldsta föddes men varit mycket sjukskriven. Han går tyvärr mycket på smärtstillande och ibland är jag så j---a trött på allt. Men men det är bara att göra det som göras skall. Han gjorde illa ryggen ett par månader innan Jack föddes. Och är fortfarande inte frisk. Och får ingen hjälp av sjukvården. Pga den underbara sjukvårdsgarantin så får vi vänta tre månader på att bli vidareskickade nån annan stans.
    Äh, sorry, ska sluta gnälla nu!

Idag fyllde Jack fem, kan inte fatta att han är så stor. Vi har ätit tårta och haft fiskdamm och öppnat paket. Han har haft en bra dag tror jag =)

• tilj75

Jag har många gånger tyckt att det verkar ok att gnälla om man bara har ett barn, då får man förståelse från omgivningen och hur mår den lilla och hur mår föräldrarna och får ni sova... MEN har man flera så har man själv försatt sig i situationen och borde inte gnälla. Jag sa till min egen mamma på skarpen förra sommaren för jag höll på att bli galen. Jag berättade för henne hur det var med barnen och att alla sov dåligt så jag var trött, jag klagade inte utan berättade bara hur det var och fick till svar: Ja, vad skulle du te för! (vad skulle du till för). Jag sa till henne att sluta säga så, även om de är jobbiga ibland så vill jag ha mina barn och skulle inte byta bort dem för allt i världen. Hon slutade faktiskt efter det, det var säkert bara sagt på skoj, men det blev jobbigt att höra det varenda gång jag sa nåt som kunde tolkas som at barnen var jobbiga.

• tilj75

Min mamma har fem barn så hon borde ju känna igen sig, tre av mina syskon är nära i ålder. Men jag tror hon har glömt allt som var jobbigt, förträngt det. Hon har själv sagt att vi bråkade aldrig! Tja, jag som är elva år äldre än yngsta kommer mycket väl ihåg krigena mellan mina bröder, sju och nio år yngre än mig.

• tilj75

Välkomna hem frMadde =)

Idag har jag fyllt jord i alla krukorna i växthuset. Ska sätta ut en termometer och frostvakt i natt och kolla temperaturen. Hoppas på att kunna plantera ut imorgon. Idag har jag jagat hönor men sen gav jag upp och stoppade de två stora kycklingarna i en egen bur i hönsburen , de andra hönsen pickade så på dem. Har fyra små kycklingar i pannrummet oxå =)
    På kvällen idag hade jag lyckliga barn, har äntligen lyckas skruva ihop nya studsmattan. De har hoppat och hoppat, själv blev jag typ åksjuk efter att ha försökt stå på den och spänna upp nätet.

• tilj75

Mina pojkar målar inte så mycket på väggarna, men jag har orangea soffben, en av köksstolarna är helt svart på ena hela ena sidan. Finns säkert massa mer som jag inte sett. Jo, och häromdan målade jack o jonte varandra med tusch. Hela ungarna var blå och grön! De skulle tydligen leka skelett...

• tilj75

Jag har en allmän fråga till alla =)

Hur vet man när det är nog? Hur vet man att nu är det bra, det blir ingen mer bebis? Hur vet man att man orkar en bebis till? Eller att man orkar INTE en bebis till?

Tja ni kan nog gissa vilka tankar jag går i...

• tilj75

Usch, jag tänkte vara ute i trädgården och påta idag men det är så mulet och grått. Har varit ute 1.5 timme iaf. Sen gav jag upp. Ikväll ska jag på cirkus med stora pojkarna. En vän ringde igår och frågade om hon fick bjuda =). N (tonårsdottern) ska passa tvillingarna.

I mitt fall så säger Mika att det är upp till mig att bestämma om vi ska ha en bebis till eller inte. Det är ju jag som drar lasset. Men det är så svårt. Jag vill verkligen men jag har börjat lyssna på vad andra säger och undrar om jag orkar ett barn till. Alla saker har vi ju redan. Men antingen ska jag rensa ut och ge bort alla bebissaker och kläder eller så ska jag spara. Vill inte vänta för länge heller. Håller min SGI i två år till. Och yngre blir jag ju inte heller. HJÄÄÄLP vad svårt det är.

• tilj75

oj vad jag är här inne och ränner idag =)
    Dagens tips till föräldrar med trillande barn är att ha en påse med mjöl i frysen, den blir lagom kall och formar sig efter barnets panna eller det som behehöver kylas. (redan använd två gånger idag, stackars Kevin)

Ronjas m, hur länge kan du hålla din SGI då? Jag har som sagt lite mer än två år, men det kan ju ta tid innan det blir bebis. Har iofs inte behövt vänta så värst länge tidigare, men har hormonspiral nu, vet inte hur det funkar efter det.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)