Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Välkommen Ninniiii och Lisa (säger jag fast jag är nog nästan sist in)

Zirup: Jag vill gärna ha mattips. Jag lagar tjockpannkaka när jag inte orkar stå i köket. Och eftersom jag köper billig mjölk och har egna höns så är det en väldigt billig maträtt för oss.
    Annars har jag en supergod pastagratäng som man kan göra till många om nån vill ha recept.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Åh, vad roligt att möblera om. Vi flyttade in i vårt hus för snart ett år sen och allt står nog som det blev ställt då, har ibland lite tid över och flyttar en möbel men jag hinner aldrig ta ett helt rum. Får väl bli när ungarna blivit lite större.

Jag skriver upp era fiskrecept, jag är jättedålig på att laga fisk, men gillar att äta det. Idag blir det hemmagjord tomatsoppa med hembakt bröd, oj vad klockan var mycket... bröööödet

• tilj75

Det blev mat idag med =) Ibland blir jag bara förvånad över att det faktiskt står middag på bordet varje dag vid fem =)
    Hoppas alla får en lugn och bra kväll. Själv är jag löjligt nervös för min granne och kompis har en date och han verkar bra och hon smygmessade precis under nattningen att han är jättetrevlig. Har pratat i telefon hundra gånger med henne idag för hon var nervös så jag är halvt hispig själv =)

• tilj75

Här har vi gott om trots. tvåårstrots, tvåårstrots, treårstrots och fyraårstrots.  Så jag känner igen både beteende med sparkar och skrikande och att göra tvärtemot. Och som du säger Gossow, när de dessutom skrattar när man säger till dem, man känner sig ganska maktlös ibland.
    Det som jag kämpar med mycket just nu är att de slåss så förbaskat. HELA tiden. Och nu har tvillingarna börjat slå varandra dessutom, det har de inte gjort tidigare. Men men, det går väl över hoppas jag =)
    Nu ska jag nog krypa i säng. gonatt alla.

• tilj75

FruMadde; jo, man blir ju ganska varm i hjärtat ibland när de kramas och verkligen tar hand om varandra. Det är värt allt =)

Nu har vi påsklov (fast Jonatan tycker att han har postlov). Inget dagis på drygt en vecka. Hoppas de blir friska snart. Idag har vi inte varit ute för det spöregnar och snöar om vartannat och Tim o Kevin har feber och är så griniga. I vanliga fall är vi oftast ute både fm och em, och nu när det är ljusare ofta efter middagen också.
    Hade tänkt hinna dammsuga och städa lite men fick kaffebesök på fm så jag har inte hunnit städa alls. Tar det en annan dag =) Har gjort 9 liter yoghurt iaf. Nu byggs det lego här så jag kanske hinner med golvet i åtminstone ett rum...

• tilj75

Ronjas mamma, skriver ett meddelande till dig om yoghurten så slipper alla läsa =)

Hur är det med alla? Här är det ganska lugnt just nu, två sover och två bygger lego och kollar tv. Jag borde röja köket osv men satte mig vid datorn istället, jag ska baaaaara.....

• tilj75

Varsågod Ronjas mamma =)

Vi har oxå påsklov (Jonte säger att han har postlov =) men idag har vi inte gjort någonting alls. Ungarna har varit ute i snön men bara kortare stunder, inge kul väder, snöstorm och sol om vartannat. Tvillingarna är fortfarande supersnoriga och griniga och jag känner mig inte heller helt frisk ännu. Länge leve tvn! Och lego.

• tilj75

Välkommen Boulder =)
    Jag har oxå tvillingar, fast mina är två år. Och så två pojkar till på tre och fyra.
    Kaos känner jag igen. Mitt liv är ett kaos =)
    Jag väljer att inte göra för stora saker. Att försöka vara nöjd med saker som barnen klarar av i sin nuvarande ålder. Att acceptera att man inte måste hitta på massor av saker hela tiden utan att väldigt små saker kan göra barnen glada och livet lite enklare. En picnic i trädgården istället för vanlig lunch. Melliskorg i skogen tvärs över vägen. En promenad till lekparken.
    Sen ruckar vi inte på rutiner i första taget. Maten intas på bestämda tider för att hålla humöret uppe. Läggdags är läggdags, vare sig det är helg eller vardag.
    Ibland tycker jag att vi har det väldigt bra och ibland håller jag på att bli galen av allt som jag inte hinner med. Städning, tvätt, inredning, mig själv! Prioriteringar. Väljer jag att sitta vid datorn istället för att vika berget av tvätt, ja, tvätten går ju ingenstans =)
    Hade bara önskat att det var lite mindre slagsmål här hemma, det ska bråkas om allt just nu. Själv är jag trött på att vara arg.

• tilj75

Tjohej, hoppas alla haft en bra dag.
    Här är ungarna fortfarande griniga men jag har lyckats överleva hela dagen iaf. Hade en granne över på kaffe när vi var ute på fm och hon stannade över lunch sen. Lyckades plantera om några tomatplantor och pelargonskott när det var lugnt efter lunchen. När vi var ute på eftermiddagen så grävde vi för altanen. Ungarna körde skottkärra och bar stenar och grävde och kämpade =)
    Vi höll på så jag glömde bort klockan och insåg 10 minuter innan middagstid att jag glömt bort middagen. Det blev gröt =)
    Har klippt alla pojkarna nu på kvällen så nu är de så fina. Fast Kevin blev inte så glad för den stackarn lyckades jag klippa i örat. Inte mycket, bara ett litet nyp för han vred på huvudet, sen fick han choklad och då blev han glad. Kände mig ganska hemsk. När jag klippte Tim efteråt så satt han hela tiden och sa AJ för han tyckte att han oxå behövde choklad=)
    Nu sitter jag här helt slut, för trött för att orka gå till sängs tror jag och middagsdisken står kvar på bordet. Den får nog stå tills imorgon.
    Hoppas alla får sova gott heeeeeeela natten!

• tilj75

Tjoho, hej alla, känns som om jag har haft massor av energi idag. Jag har fått sova till HALV SJU två mornar i rad =) och bara blivit väckt ett par gånger per natt. Helt fantastiskt vad lite sömn kan göra. Men nu tog orken slut. Har fått massor gjort idag. Har varit i ett gammalt sandtag med ungarna som har kört bobbycar och vi har grillat korv och hämtat sand till sandlådan och verandan. Varit och beställt virket oxå. Nu på kvällen har jag tagit upp en hobby som legat i dvala i många år. Hoppas alla andra har haft en lika bra dag som jag =)

Ronjas mamma, vi har fortfarande snö i norrlägen, men det känns som om våren är på väg iaf. Det var helt snöfritt för ett tag sen och sen blev det snöstorm. Är kallt på nätterna men varmt på dagen. Grannen säger att hon ska plantera ut i växthuset efter påsk, med frostvakt. Får se när jag törs. Första året med växthus, vill ju inte att allt ska dö. Vad jobbigt att din tjej vaknar så mycket på nätterna, är det nåt speciellt? Tänder el förkylning el nåt?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)