Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

FruMadde, vilken söt dotter du har. Önskar att jag oxå hade en dotter (önskar inte bort pojkarna men skulle önska en dotter också=) Maken har en dotter som är sjutton och som bor hos oss, önskar att hon vore min egen eller iaf att jag fått vara med från början. Och hans son oxå för den delen. Men jag är glad att hon bor här, pojken fyller 21 snart och har redan flyttat hemifrån.

Skulle bara titta in och önska alla en GLAD PÅSK!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75
    72Lisa skrev 2012-04-07 08:17:35 följande:
    Heelt OT men såååå göad jag blir över att höra sen sån kärleksfull beskivning av bonusbarn! Här på FL blir man mörkrädd ibland och undrar hur det ska går för barnen om vi skiljer oss eller jag dör och maken träffar en ny. Då hoppas jag det blir en kvinna som du:)
    Tack, den kommentaren gjorde mig väldigt glad.

Påsktuppen har varit här. Barnen hittade påskägg i trädgården och är nu tysta, smaskandes framför en film. Och kladdiga. Tim och Kevin tuggar på varje godis för att kolla om den är god och skickar den sen vidare... Men de är glada =)
    Ikväll kommer grannen på besök med sin dotter, det vankas "pulled pork" och potatisgratäng och kladdkaka med vispgrädde. Köket ser ut som ett bombnedslag, var tvungen att koka saft i morse (eller slänga massor med bär, men det är jag för snål för) för frysen var full och det skulle ned mer. Har kokat 10 liter saft, bakat kakan och fixat köttet. Ska börja med potatisen snart så fort diskmaskinen är klar så jag kan röja bänken.

Ronjas mamma: Klart ni ska ha en liten pojke!!!! Man får ju inte ge upp liksom
    Jag kör övertalning med maken om att vi ska tillverka en flicka =) Men skulle vilja att han blev frisk först så jag slipper dra hela lasset själv, skulle vara trevligt med lite hjälp nån gång ibland.

Nä, nu tar jag ett ryck, glad påsk igen allihopa =)
  • tilj75

(potatisen skalad men det blir ju inte lättare att städa köket av att det står ett tåg av stolar igenom hela köket som jag måste klättra över) TUT TUT TUFF TUFF TUFF TUFF

• tilj75
    Zirup skrev 2012-04-07 22:18:23 följande:
    Hade inte heller tackat nej till en liten kille men det får gärna vänta ett litet slag... just nu ligger bröllopsplaner i pipelinen, vill gärna ha den saken avklarad först. Min tvååring (födelsedagsbarn nästa helg) kläckte ur sig sitt allra första "Älkar dig, mamma" nu i påsk, det värmer verkligen mammahjärtat! <3
    ja, man smälter helt. Mina tvååringar säger, Jaa kaa dee maa. Jag älskar dig mamma. De pratar inte så rent, men massor =) Lite svårt att hänga med ibland.

Vad roligt Madde att han börjat gå, på med hjälmen och madrassera huset =) Skämt åsido, när tvillingarna först började klättra på sofforna i vårt vardagsrum så hade vi hela golvet fullt av madrasser. De trillade HELA tiden och det gick inte att hindra dem att klättra.

Zirup, vad roligt! Vad ska ni ha för sorts bröllop?
  • tilj75

Ronjas mamma, hur gick det med yoghurten? Nyfiken =)

Zirup, vad roligt med bröllop. Det låter fint med flickorna i blekrosa klänningar. Jag och min man gifte oss i rådhuset i staden där jag vuxit upp. Min kusin och hennes kille var vittnen. Ingen annan visste. Sen skickade vi sms och talade om det för alla. Min syrra skickade tillbaka, grattis MOSTER (hon hade inga barn ännu...), Det var en bra bröllopspresent att få veta att jag skulle bli moster =)
    Jag har varit gift förut och då var det stort och kyrka och vit klänning och hela köret, min man har oxå varit gift förut så vi kände att rådhuset var alldeles lagom den här gången.

Sommar08, har du fyrlingar? Wow!  Hoppas du tittar in igen och berättar.

Jag har en syskonvagn/tvillingvagn som jag klämmer ner alla fyra i, de större sitter bakom de mindre, mitt sätt att kunna gå snabbt nån gång ibland. =)

Hoppas alla har haft en bra påsk!

• tilj75

Vad roligt att se allas bilder. Jag är själv inte så bra på sånt, har inte tålamod, men provar nog nåndag.
    Jag trodde vi skulle åka på kräksjuka här igår, både tim o kevin började hulka på morgonen men det kom bara vatten och slem, stackarna har varit förkylda så länge. (förlåt hoppas ingen är kräsmagad förresten) Men det blev inget mer efter det.

FruMadde, hoppas ni får en underbar semester!!!

GrönaDruvan, grattis till vinsten =)

Nu ska jag sova, ska ner till Sthlm och hälsa på kompisar imorgon, blir massor av lek för ungarna och massor av kaffe och trevligt sällskap till mamma =)

• tilj75

Vi hade två stolar i bakre baksätet, två i baksätet och jag och maken satt fram, tonåringarna på varsin rad (men längst bak var det väldigt trångt, jag hade inte fått ner rumpan men N är så smal =). Fick plats med massor av packning och hade dessutom takbox när det behövdes. Den bilen är precis såld (snyft) för den var ett bensinslukande monster, och just nu har vi bara makens bil, tre stolar bak, en i mitten fram och två vuxna fram. Platser till tonåringar finns inte just nu, men de är inte intresserade av att åka med nånstans iaf.

Schtajn, jag hoppade över steget från två till tre och gick direkt på fyra. Det var tufft, men inte så tufft som jag trodde faktiskt. Men första månaden hade jag hemtjänst som hjälpte med städningen, fick det när jag blev sjukskriven under graviditeten och inte kunde röra mig (maken har diskbråck och är oxå sjukskriven och inte till mycket hjälp). Och sen gick Jack o Jonte på dagis 30 timmar i veckan ett tag, nu går de 15 timmar. Men visst var det jobbigt, jag hade fyra blöjbarn och ammade två och försökte räcka till till fyra.

Igår blev det utflykt. träffade en kompis på fika på ett McDonalds, usch vad mycket barn det var, men det gick bra. Pojkarna var väl inte direkt på sitt bästa humör och tänkte absolut inte visa att de har nånsomhelst uppfostran. Det var värst när jag försökte gå till kassan och köpa mat och det var kö och Jonte kissade på sig och sen blev det slagsmål och när det äntligen var min tur så fick jag höra, ett ögonblick bara! och sen packade hon andras mat i fem minuter, fick sen beställa och maten fanns inte och fick uppmaningen att komma tillbaka. Ojojoj.
    Åkte till syrran sen, trevligt, full rulle. Träffas alldeles för sällan, jag och systrarna.
    Oj sorry, skrev nog en hel uppsats =) Trevlig helg alla!

• tilj75

Jag bytte oxå blöjor samtidigt. Bytte jag på en tvilling så bytte jag på den andra. Vet inte riktigt om jag tycker att det blivit lättare när de slutar med blöja. Kissiga byxor och kissiga sängar och stanna bilen titt som tätt för kisspauser. För att inte tala om bajskalsonger. BLÄÄÄ. Men sen blir det ju lättare förstås.

Jag hade en stooor skötväska, många blöjor, många ombyten, haklappar, våtservietter, skedar, flaskor, termosar, alvedon för barn o vuxna, kex, russin.... tja, det mesta som kunde behövas =)
    Det blev ju mycket att släpa på, men hellre det än att helt plötsligt vara i ett köpcentra eller nåt med en nedbajsad bebis, hungriga skrikiga barn eller panikhuvudvärk. Jag gick dessutom ingenstans utan min vagn. Hade sittplats för tre men fick plats med jack oxå om det behövdes.
    Nuförtiden har jag slutat med skötväska, pular ner lite blöjor och ett paket våtservietter i handväskan. Men jag saknar den ofta!
    Mitt tips till den som kommer ha flera blöjbarn är att inte köpa Ett paket blöjor, köp 10 i taget så slipper du stå utan helt plötsligt. Om ni har plats förstås.

tinis77, vad roligt att ni ska ha tvillingar, grattis =)

• tilj75

Hej alla. Igår hade vi en dag i bilen. Åkte för att kolla på ny (beg) bil till mig, men det blev inget. Ungarna var jätteduktiga hela dagen. Men jag var livrädd när vi var inne hos bilhandlaren, massor av nya fina bilar med blank lack och fyra vilda pojkar med små metallbilar i händerna. Liiiiite nervöst =) Men det gick jättebra.
    Idag går Jack o Jonte på dagis, jag har massor att göra och jag sitter vid datorn och Tim o Kevin springer fortfarande omkring i pyjamas.
    Ha en bra dag!

• tilj75

Hej Wanja, du kommer snart in i en rutin som funkar för er. Mina har ibland vaknat av de andras skrik men inte ofta. Håller tummarna att det inte blir kolik igen. Kommer sånt ofta igen på syskon? Ingen av mina har haft det tack och lov.
    Du får fråga och söka stöd här, jag (och de andra här tror jag) ger gärna tips och svarar på frågor. =)

När tvillingarna var små så hade jag grindar överallt för att kunna stänga in mig i ett rum med alla barnen för att amma och kunna veta att de andra inte stack nånstans där jag inte såg dem. Hade vääääldigt barnsäkert för att inte behöva springa hela tiden. Dessutom så var jag stenhård med att de skulle sova samtidigt. Tajmade in tvillingarna så de sov när de äldre sov middag.
    Madrasser på golvet förordar jag med =) Och att ha allt som behövs inom räckhåll. Tänk också på att städa och sånt kan man göra sen, det är viktigare att sova ikapp om båda sover.
    Kram!!!!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)