Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Ronjas mamma, men, vilken mamma du har, tråkigt. fast jag tror inte att min mamma skulle ta barnen heller, men då skulle hon inte erbjuda sig heller. Hon bor långt bort. Pappa har ett barn i taget kanske en helg om året och det är väääldigt jobbigt. Berättade för honom att vi ska ha en till och fick höra att jag är inte riktigt klok osv, till slut sa jag att det hade räckt med ett grattis. tråkigt.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Tja, vad säger man......

• tilj75

Pappa ringde upp igår och bad om ursäkt och sa grattis. Han sa att han fick en liten chock och att det kom väldigt många tankar på en gång och hur ska jag orka. Lite skönt faktiskt.
    Ja, jag har ju tänkt igenom detta ganska många gånger, det är ju inte så att jag bara hux flux skaffar en till. Fast jag är lite nervös att det ska bli två igen. Eller att det ska vara nåt fel. Ska göra KUB men det kan ju lika gärna vara nåt annat fel, autism tex, hur orkar man då? Jaja, den dagen, den sorgen, inget att oroa sig för nu.
    Tja, jag skulle gärna vilja ha en pojke till, allt jag har är ju kill-saker, och det vore lite "häftigt" med fem killar, men å andra sidan skulle det va kul med en liten tjej att köpa små klänningar och så till. Men jag har själv aldrig varit klädintresserad så jag vet inte... Tjejer i tonåren.... oj vilken mardröm =) Tänker på hur jag själv var.

Tack Ronjas för grattiset. Jag kan knappt själv fatta det. Skickade en bild på en positiv sticka till mamma så nu vet hon oxå =)

Javisst ja, det var middagen jag höll på med =)

• tilj75

Tack mariechen och aanja, bf 14e mars =)

zirup, han hinner nog ändra sig, ge inte upp hoppet om trean.

• tilj75

Åhhh, vilka söta flickor!

• tilj75

Ja, hur har det gått Zirup? Kevin har inte kissat på sig på tre dagar och sover utan blöja, stooooolt mamma =) Tim kissar på pottan och toaletten och vaknar med torr blöja, men vägrar att vara utan. Mig gör det ingenting för det betyder att jag kan koncentrera mig på Kevin, tror inte det tar så lång tid för honom heller, det kommer nog snart. Tyvärr hamnar bajset i kalsongerna för han ropar på mig precis när det kommer, jag brukar kasta mig fram med en potta, men det brukar bli lite sådär. Men snart så... Jag har tom varit så modig att jag bara köpt ett (!) paket med blöjor, jag brukar storhandla tio i taget =), det kommer nog av när jag hade fyra blöjbarn, det gick en del blöjor.

Sååååå trött idag. Dåligt väder, sovigt dåligt, gravtrötthet. Blä. Ska åka 50 mil till mamma imorgon med tre av barna och jag har inte börjat packa än. Gör det imorgon bitti.

Appropå nåt helt annat så har jag 15 ägg i en äggkläckningsmaskin, de ska kläckas snart. Superspännande =) Jag har sett hur det rör sig i äggen så det är definitivt nåt på gång. Tyvärr kommer jag att missa kläckningen eftersom jag åker imorgon. Men maken får fota massor.

Nattinatti tjejer.

• tilj75

Haj alla, hemma igen efter lite semester. Måste läsa bakåt och kolla vad ni har skrivit.
    Vi mår bra allihopa, både Tim och Kevin är blöjfria, Jonte är vildare än någonsin, Jack har lärt sig cykla, maken är glad efter några kvällar med öldrickande på stranden med mina bröder, jag mår bra och magen (som mamma döpt till Malin) mår bra. Jag tror dock att nästa pojke kommer att bli mobbad om han ska heta malin och ha rosa volangkjolar =)

Borta bra men hemma bäst!

• tilj75

Förresten så blev det två små kycklingar =) Tyvärr inte fler eftersom maken var tvungen att ta dem med sig när han åkte upp till jämtland och då blev de för kalla eller för lite fukt eller nåt. Kändes hemskt men två blev det iaf.

Oj vad ni har skrivit och fler nya, välkomna =)

• tilj75

Aanja, jag har cykelvagn till tvillingarna och tycker det funkar jättebra, trodde det skulle vara tyngre. Funderar på att sätta en barnsits på min cykel och ha en tvilling i och ha jonte och den andra tvillingen i vagnen och Jack kan cykla själv. Jonte cyklar med stödhjul men han orkar inte så långt och det går så sakta.

Här har vi just nu pottbajspaus framför tvn. Smygsurfar lite =)

• tilj75

Usch, om jag får klaga lite så har dagen inte varit så kul. Ischias, foglossning, trött, huvudvärk, griniga ungar och maken har legat på soffan och inte varit kontaktbar på hela dagen. Jonte har varit galen och bara slåss och sparkas och är allmänt jättejobbig, gallskrek i en halvtimme i natt. Jag frambådar allt tålamod jag har men det räcker inte till. Han söker uppmärksamhet men det blir ju så fel. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Försöker vara med och förhindra och avleda men de är ju "stora", de leker ju själva och är jag fem meter ifrån så hinner jag inte. Sur och grinig och skriker hela tiden. Blä.
    Jaha, nu har jag klagat klart. Ny dag imorgon. Nu ska jag länsa skafferiet. Eller kylen. Eller båda =)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)