Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Aanja, det känns jobbigt nu, men det kommer en tid när det vänder och blir positivt. När de har glädje och nytta av varandra, kan söka tröst hos varandra och vara lekkamrater.
    Skäms inte och må inte dåligt för att du skriker ibland, bättre att få ut aggressioner verbalt och att man mår bättre sen än att man bygger upp och sparar allt inom sig tills man inte orkar mer.
    Mina killar vet att mamma gormar och skriker ibland men det går lika fort över.
    Du kommer snart att hitta lösningar som funkar för er, ge inte upp att prova nya saker.
    Blir det jobbigt så erkänn det och prata! Då känns det bättre! Kram

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Jag sitter förresten själv här och ger fan upp snart. Mika (min man) skulle åka på en mässa 40 mil bort och ta med sig Jonatan. De skulle åka före sex för att komma fram i tid, men har inte åkt ännu. Först kom inte Mika upp ur soffan (sov nere för att inte väcka oss andra) för han hade ont i ryggen. För en timme sen så packade jag ut all packning och Jonte i bilen, mika gick ut, var ute en halvtimme och kom sen in igen. Det gick inte att åka för han har för ont. Bara att ta in Jonte igen. Jaha, blir det ingen resa nu eller? Blir så ledsen för hans skull och så j-vla trött på allt!

• tilj75

Aanja: Han har diskbråck. Har haft ont i drygt fem år. Är opererad med två proteser i ryggen. Blir inte bättre och får tyvärr ingen hjälp i den svenska underbara sjukvården. Lever på värktabletter. Han opererades tre dagar innan tvillingarna kom  men blev aldrig bra efter operationen. Jag är ganska van. Han har blivit utförsäkrad förut och gått tillbaka till jobbet som han inte klarar av och jobbat med värktabletter och lyckats göra illa sig mer. Kommer antagligen bli utförsäkrad igen snart.

• tilj75
    cocos87 skrev 2012-05-29 22:04:13 följande:
    Enormt starkt jobbat att klara av 4 så små barn tycker jag!
    Jag håller på att bli galen nu med 3 Slutar man någonsin vara såhär stressad? Minsta är idag 2 veckor och jag fixar just nu största tjejens 3 års kalas som är om en vecka.. Nu har jag även blivit ensamstående så då hinns det inte med så mkt förutom just barnen, jag somnar i soffan vid 19 tiden varje kväll  
    Hur orkade ni den första tiden med nyfödd och syskon på det?

Ååh, min son som är 18 mån vill gärna nypa och slå nyfödda lillasyster, är skit jobbigt när man måste bära bebben konstant för att hon inte ska behöva agera slagpåse! Har din tjej varit våldsam mot lillebrorsan från start eller har det kommit nu på senare tid?
    Tack, idag känner jag mig inte stark, idag känner jag mig bara trött och nere. Ensam med tre, vad jobbigt för dig. Nyfödd och syskon... Rutiner tror jag löste det för oss. Och att kunna släppa på vissa saker.

Ronjasmamma, men jösses vilka jobbiga nätter, hoppas det lugnar sig snart. Du kan få låna mitt mantra =) Allt är en fas och det går snart över!
  • tilj75
    Loncelot skrev 2012-05-30 20:35:05 följande:
    Jag har diskbråck jag kan strongt rekommendera säng helt i Tempur min rygg är mycket bättre och jag är opererad 1gång. Kostar en hacka men är värt det vår gick på 23.000:- men som sagt skulle inte byta bort sängen för nått.
    Tack för tipset, vi köpte nya sängar för ett år sen(ej tempur), gjorde varken till eller ifrån. Det tråkiga är att vårt sovrum ligger på övervåningen och har han ont kan han inte gå i trappor. Ska föreslå tempur för honom.
  • tilj75

Men usch vilken tråkig dag. Vill bara krypa i säng och dra täcket över huvudet!

• tilj75

Jack och Jonatan har roat sig med att riva halva övervåningen. Nu har Mika plockat fram en gammal bilbana för att roa en timme efter maten. Dessutom för att spä på denna sura tråkiga bråkiga dag så somnade både Tim och Kevin kl tre i ssoffan och vaknade båda två nu med hög feber, inte undra på att de varit gnälliga idag (och igår).
    Hoppas alla överlever dagen och att sommaren kommer snart. Det är ju faktiskt juni!!!!

• tilj75

Pillan 54, usch så jobbigt. Kan ni gå och prata med någon? Känns som om ni behöver prof hjälp för att kunna se saken från alla håll och för att kunna ta ett beslut tillsammans utan att ångra er.

• tilj75

Jag sitter och funderar på er situation. Vad får dig att må dåligt? Att "ta bort" fostret eller att inte få barnet? Är det värt att riskera allt, äktenskapet och det liv du har nu? Även om maken går med på att behålla så kan det ju vara droppen som får bägaren att rinna över? Jag vill inte få dig att tänka på ett visst sätt. Bara funderar, ta inte illa upp om jag skrivit nåt "fel"
    Kram

• tilj75

Den risken finns ju (ångra). Men då kan ni försöka igen. När barnen är större och ni är lite mindre trötta.

Å andra sidan... är ju era barn 9 månader större när bebbe kommer. Ni har tid att acceptera och hinna längta efter barnet som kommer. Det tar ju ett tag. Bil och rum och sånt löser sig alltid.

Äsch, här sitter jag och spånar, kanske bara gör det ännu svårare, men det är absolut inte meningen. Jag vet ju precis hur jag själv skulle reagera, tänka och handla i samma situation.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)