Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Själv ska jag lämna alla fyra på dagis igen efter fyra veckor hemma med prickar. Undrar hur det ska gå med Tim och Kevin, är lite orolig. JAg har börjat bli senil eller tappat minnet eller nåt. Idag missade jag Jontes fyraårskontroll. För andra gången. Hon ringde och undrade om jag inte vill komma alls. Fick en ny tid på onsdag men har kommit på nu att då är det fotografering på dagis. Typiskt.

Idag har vi varit på utflykt till skogen i vårsolen. Ätit medhavd lunch och tittat på kottar och granar och annat intressant. Samt letat fällor. Alla hål i marken är fällor tydligen. Hittat liiite höstkantareller men inte mycket. Helt slut nu.
    När vi gick där i solen och Jack går och funderar, efter ett tag säger han,

-Mamma, jag vet faktiskt inte hur yttre rymden ser ut.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • tilj75

Usch vad tråkigt att ni behövde ställa in resan, men smart när det varit dåligt med sömn.

Här fick jag efter mycket ståhej iväg alla fyra till dagis. Kevin brast i gråt redan i bilen när han såg dagis och ville inte gå ur bilen. Men sen fick jag in alla fyra på gården och skulle gå in med de två äldsta och sa till tvillingarna att vänta där, stå stilla, inte röra en tå, stå heeeelt stilla, när jag kom ut igen sprang de omkring och hade jättekul för de stod ju inte alls stilla. Stannade tio minuter och frågade sen om jag fick åka hem och koka kaffe och det tyckte de att jag fick. Trodde inte att det skulle gå så smärtfritt. En lättnadens suck!
    Nu har jag matat höns och grannens katter och kycklingar och nu ska jag bara sitta i lugn och ro med en kopp kaffe. Vilken lyx!
    Ha en bra dag alla!

• tilj75

Linnea, men usch vad jobbigt med blödning. Jag har tack och lov sluppit det. Blödde en gång med tvillingarna, i slutet, ganska mycket men det var inget.

Min lugna städdag blev ingen lugn städdag. Jag fick storfrämmande från jämtland. De ringde och sa att de var i byn bredvid, fem minuter härifrån. Underbart att se dem, människor jag träffar kanske en gång om året. Bjöd på lunch och blåbärspaj och hade väldigt trevligt.

Trött nu och killarna tjafsar fortfarande uppe, trodde jag skulle få sitta ner ett tag nu men tydligen inte för Jonte har visst hört ett spöke...

• tilj75

Wow, grattis minimillan.
    Har allt gått bra? Mår ni bra?

Jag sitter här med kycklingen Mimmi på magen. Hon är två dagar gammal och det verkar som om hon tänker överleva. Har haft massor med problem med kläckaren den här gången oxå så vi får se om det blir några fler. Åtta ägg som ska kläckas på torsdag/fredag. Och vi som åker bort över helgen. Hoppas dottern klarar av att ta i dom om det blir några kycklingar. Funderar på att ta med kläckaren men sist jag gjorde det blev det ju inte bra alls. Kanske inte kommer iväg alls. Nyser massor och ungarna börjar bli snuviga.

För att klaga och gnälla lite så är ungarna helt galna just nu. Skriker och trotsar allihopa. Och jag har ont och är såååå trött och tålamodet är slut. De är på dagis idag tack och lov så jag får vila lite. Ska hinna med att packa oxå.

Kram på er allihopa!

• tilj75

Zargenta, usch vad jobbigt det låter. Önskar jag kunde komma med några smarta stöttande ord men vet inte vad jag ska säga.

• tilj75

Här var det tyst. Idag ska vi på UL, spännande, hoppas på att få veta om det är pojke eller flicka =)

Är allt bra med alla? Vi är förkylda men annars är det bra.

• tilj75

UL gick bra, bebbe mår bara fint, gick inte att se kön tyvärr, skulle gärna ha velat veta. Moderkakan låg långt ner så jag ska tillbaka v 32 för att kolla att den "åkt upp" när livmodern växer.

• tilj75
    MiniMillan2011 skrev 2012-10-25 16:31:05 följande:
    Skönt att ul gick bra! Å det är en denna gången ;) ? Vad är känslan då? Samma som med alla killarna?
    Tror det är en kille till. Får se om jag får veta nästa ultraljud annars blir det en överraskning =)
  • tilj75

Jag tänkte oxå prova med bärsjal, har inte använt det förut, har aldrig fått till knytningen men ska ge det ett försök till. Om jag hittar nån att låna av, tänker inte gå och köpa en förrns jag vet att jag kan knyta.

Idag har grannkillen kapat alla våra lönnar ungefär tre meter över marken, de är förgrenade två meter över marken så han har kapat en himla massa grenar och nu är hela trädgården full av ris. Kommer att få såga och dra ris i flera år känns det som. Men det blir nog fint i vår, nu ser de mest knäppa ut. Och trädgården ser ganska tom ut, de var väldigt stora och många.

• tilj75

Ronjas, men stackars er, alla sjuka på en gång. Krya på er och hoppas på en lugn dag.

Jag vill gärna ha sjalen om du hittar den, tar emot att gå och köpa en ny när jag vet att jag inte fått till det förut, då kan jag träna lite. Säg till om du hittar den så skickar jag adress (och porto får du förstås), kanske har jag nåt du vill ha istället =)

Finväder här idag, klarblå himmel och två minusgrader, ska ut och dra ris. (och kanske fixa lite med hönor och kycklingar Skrattande)

Trevlig helg allihop!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)