• BebisVagga

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Den lilla M skrev 2011-10-29 16:28:20 följande:
    jag har använt mig av dessa test i över ett år och har aldrig fått ett spöksteck och har vid graviditet alltid fått en bra stegring (dock är man efter bim så är det bättre att använda dem med 25m IU då dem innehåller mer färg och man kan få ett starkare streck på dem än dem med 10mIU). Dock så finns det ju kvinnor som har ett naturligt högre beta-HCG i kroppen på upp till 9,5 och då ger det alltid ett svagt plus på dessa stickor. Själv är mitt under 5.
    Kan ju vara så att du har en pågående kemiskgraviditet (isf får du antagligen en blödning vid mens) och därför inte får en starkare stegring eller så är det bara för tidigt och dina hormon nivåer är låga . Hoppas självklart på det sistnämnda!!
    ja jag hoppas med det... skrev att jag e på äl+9... nej.. äl+7 ska det stå..
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-30 18:14:39 följande:
    ja att få två spökstreck låter onekligen... mystiskt och otroligt otursamt isf.. ....

Nä jag tycker du ska få fatt i en barnmorska ELLER ta ett digitalt då (om det skulle visa negativt skulle barnmorska iaf bli nästa steg tycker jag) för något är det ju på gång.. förhoppningsvis en bebbe
    jag har fått svaga streck på testlagrets stickor på 6 av testerna av 9

men idag gjorde jag neg på rfsu stickan..

kan jag få 6 spökisar?
  • BebisVagga
    Ljushuvudet skrev 2011-10-30 19:46:30 följande:
    Jag undrar också vad det är med testlagrets stickor denna omgång för jag får också svaga streck och sen nga negativa men sen negativt med digitalt idag.
    samma här,,,,,
  • BebisVagga
    Squeezy skrev 2011-10-30 20:25:49 följande:
    Precis samma här! Ligger tester i tråden ifrån i fredags. Dock är det totalt negativt idag med både vanlig cb + digital. Verkar som om det var något som inte stämde... ;S
     e lite för många med för att det ska vara en slump..
    e det så att stickor e dåligt helt enkellt...
  • BebisVagga

ni som har hängt här ett tag har ju sett mina tester oxå..
    nu e det några dagar sedan men rotar jag fram testerna igen från soptunnan så e strecken fortfarande kvar...

känns ju förjävligt faktiskt..

• BebisVagga

3 av mina tester finns i galleriet... in o kolla o säg vad du tror..

helt negativt idag på rfsu testet iaf

• BebisVagga
    Guacamole skrev 2011-10-30 20:59:30 följande:
    Ett av testen du har tgit är vitt där det ska vara rosa och ett är ju positivt i mina ögon. (känslig med att säga det) Och det andra är mysko som sagt :D

mycket mysko..
  • BebisVagga

ja så negativt det bara kan bli med rfsu testerna,

känns som om jag ska ringa dem o klaga på dem som sålde 10mlu testerna till mej för jag fattar itnte hur man kan få 2 streck på 6 test av 10...
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:09:29 följande:
    måste fråga dig .. var det inom tiden på de extra känsliga? För jag har hört många som får streck efter det att tide har gått ut.
    Sen är det så att man KAN ha ända upp till 9.5 mlU i kroppen UTAN att vara gravid, vilket ju kan ställa till det med de där extra känsliga eftersom de ger utslag från 10 och någon halva hit och dit kan ju visa skugga...

SEN vet jag att RFSU har fått många klagomål (av mig också bland annat) de "vanliga" SKA ha en känslighet på 50 men jag vet flera som har testat positivt med digitalt (som ju är känsligare) men fått negativt med RFSU....

Det är en djungel det där med tester, men var är du i cykeln, har du passerat BIM ännu? För om inte kan det ju vara så att du har haft en kemisk grav också...
    vad e en kemisk graviditet??

jag väntar mensen denna veckan.. antingen på tisdag torsdag eller söndag.. vet inte riktigt..

vet ju inte hur den är efter missfallet i sommras..
  • BebisVagga

sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...

hur kan det bli så.. Nu har visserligen tiden gått ut..

jag vet att man kan få falska plus efter testtiden men jag har fått det på ALLA testerna hur e det möjligt

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester