• BebisVagga

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:18:38 följande:
    kemisk grav innebär att ägget har blivit befruktat men inte fäst sig ... eller alternativt så har det fäst men lossat igen eller bara "nuddat" livmodern..

Och om du inte fått mensen än så är RFSUs tester INGET jag rekomenderar. Deras vanliga rekomenderas inte att tas förrän man har passerat BIM så än finns ju hoppet

Och har du BIM på söndag... så är det ju LÅNGT kvar än att hinna testa positivt på men NÄR fick du då 6 positiva tester??? OM din BIM är på söndag så har du ju isf testat varje dag sen ägglossning eller har jag missuppfattat dig där??

De testerna ger skuggor efter utgången tid och det tidigaste de har visat positivt har varit på ÄL+5 så vitt jag har förstått..alltså typ BIM-9 vid regelbunden cykel..
    förra veckan slösade jag upp 10 tester.. korkad som man är.. o 6 av dem blev 2 streck.. vissa innan testtiden visa efter,,,

och sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...

hur kan det bli så.. Nu har visserligen tiden gått ut..
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 08:25:23 följande:
    det blir så på i stort sett ALLA tester av den sorten.. jag har testat upp emot 30 st de senaste  månaderna och det är nog bara 2-3 som jag INTE fått så efter testtiden och det finns en tjej till här i tråden som alltid får tydliga streck efter att test-tiden gått ut.

Det har att göra med att de ÄR just extra känsliga och att när de torkar så blir den lilla lilla fördjupningen där ämnet ligger som färgas vid grav-  lätt färgad

Om du håller upp det mot ljuset och ser ett streck men inte ser något när du tittar vanligt så är det inte ett positivt test.. i stort sett alla stickor får en rand när man håller det mot ljuset, en del får en vit rand, andra får en färgad/grå rand

Ska man hårddra det... så är inget test positivt om man måste vinkla och vrida och ändra ljus och greja.. ett positivt test ser man klart och tydligt när man tittar på det.

Sen är det ju roligt att fiffilura och greja och analysera och se om man inte kan se något där, men jag skulle aldrig ta ett test som positivt om jag inte klart och tydligt ser strecket i dagsljus utan att vinkla eller genomlysa det..
    men nu får jag ju ett treck på rfsu testet med lite efter testtiden.. o dem var ju inte känsliga alls..

tror jag har fel på min urin
  • BebisVagga

tar jag ett foto på testet UTAN blixten så ser man det så som jag ser det e verkligheten..

Bilden e tagien efter tiden, men såg likadant ut UNDER tiden..
    detta e min bästa bild.. RFSU testet på bim-6
  • BebisVagga
    Guacamole skrev 2011-10-31 08:46:31 följande:
    Det är där det är vitt som det ska vara rosa.. tyvärr enbart färgrester i kanterna.
    ahaa...
    tack..

tycker ändå det e sjukt att jag får likadant på alla mina tester,,, ett feltest kan man ju få då o då.. men alla?!
  • BebisVagga

nu e iaf testerna slut... o denna veckan har jag annat att göra... så nu lägger jag det lite på hyllan tills på måndag om inte mensen kommit

• BebisVagga
    Den lilla M skrev 2011-10-31 08:59:00 följande:
    bebisVagga: jag har kollat på alla dina test och tycker inte att något av dem ser positivt ut, tyvärr, det ser ut som linjen som dyker upp när strecket håller på att torka. Dvs det är grått inte rosa. Du har dock fotat dem ganska mörkt så jag kan ha fel. Men enligt min erfarenhet så ser testen ut precis så där ca 20-25min efter testen är tagna för att sen bli helvita igen när dem har torkat helt, eller möjligtvis en tunn gul-grå rand.
    ja så e det säkert... jag ger upp detta nu iaf tills måndag nästa vecka om inte mensen kommer på söndag..
  • BebisVagga
    finskaflikkan skrev 2011-11-01 15:17:27 följande:

Jag vet att jag inte ska testa... Men har ju kvar hemma..
    Och tänker testa tills de e slut.. hahahahah...
    Men plusset blir starkare iaf!
    Den kom inom en minut och e superstark IRL... tjoho...  

om du har hemma kan du väl sälja dem.. till mej tex?!
  • BebisVagga
    martini bianco skrev 2011-11-01 19:39:48 följande:
    *skyndar iväg och kissar*
    SPÄÄÄÄÄNANDE
  • BebisVagga

fortfarande negativa test.. e på bim-2 idag och då ska man fan plusa.. har ju alltid gjort dfet tidigare.. har ju varit gravid 4 gånger.. så nu ger jag upp detta o fattar att JAG ÄR INTE gravid hur mycket jag än vill vara det..

vi ses hörs igen om nån månad.. hoppas ha plus då istället

• BebisVagga
    Guacamole skrev 2011-11-04 08:49:00 följande:
    Dagens test är också negativt.
    ÄL+13 (trorjag)
    Det där känsliga testet gav mig nog en väldigt stark spökis. 
    Ingen mens ännu. Men Testlagrets stickor säger ju inget glatt

ska aldrig mer köpa dem känsliga testerna.. dem har rålurat mej på 10 tester..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester