• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Bubbel85 skrev 2013-02-28 11:46:22 följande:
    Lilaemma: Nej det tror jag inte de gjorde innan bilden togs iaf. Kan de "smitta" varann eller hur menar du? Eller jag vet inte. Är för nervös för att tänka känner jag =)

Herregud vad snabba ni är med era svar. Jättetacksam för det =) Borde ändå inte strecket vara starkare eftersom jag ska ha mens imorgon? 

Ja, de kan "smitta". ÄL test kan få ett gravtest att se positivt ut om man lägger dem brevid varandra... Men det brukar bli mer "ojämnt" då... typ rött på ena sidan och inte alls på andra sidan... Men om de inte rört varandra innan du tog bilden säger jag Grattis och hoppas att det blir starkar om några dagar...
  • lilaemma
    carolineklund skrev 2013-02-28 15:01:45 följande:
    här är visseligen testet torkat, men gud vad man ser!!!!
    här behövs ingen lampa för att se detta strecket, min vän såg det också !!!

NU Är jag helt med på att det är två streck! Grattis!
  • lilaemma
    liteavvarje skrev 2013-03-05 08:43:40 följande:
    Hjälp, nu behöver jag er!!

Tog ett till test idag, för att se stegring. Men testet är lika starkt som sist jag testade. alltså på BIM-2, idag är jag på BIM. Nu använder jag ju babytime testa tidigt och på deras hemsida står det "Känsliga 10mIU tester kommer att visa svagare indikering av HCG-hormon än t.ex. 25mIU. Detta enligt tillverkaren då man använder mindre färgämne då testet är väldigt känsligt och absolut inte får påvisa falsk graviditet."

Betyder det att dom aldrig visar riktigt starkt? Att så starkt jag har nu är typ de starkaste som de kan visa, och därmed kan man inte få någon stegring? Känner inte att jag har råd eller lust att springa och köpa massa mer test bara för att se stegring, det kommer bara göra mig nojjig och jag är ju gravid.

Någon som vet och kan lugna mig?

Understa är idag.

De testen innehåller mindre mängd färg och kommer alltså inte att bli särskilt starka nånsin. Försök att låta bli att testa! Dessutom tar det ju tre dygn för en fördubbling... så från bim-2 till bim behöver det inte synas så mycket stegring. Du är gravid.
  • lilaemma
    Susssiii skrev 2013-03-07 07:23:33 följande:
    Godmorgon tjejer....
    Vill ni snälla säga vad ni tror om detta test?
    Vet jag är jobbig med alla mina bilder :/

i898.photobucket.com/albums/ac188/Susssiii/80...

& här kommer en bild på två test...det understa testet är från i Tisdags natt& det översta från imorse...Ser ni någon stegring ?

i898.photobucket.com/albums/ac188/Susssiii/82...

Tack på förhand !!! Er hjälp är guld värd!!! :)

Grattis! Allt verkar ju gå bra!
  • lilaemma
    Lijkan skrev 2013-03-07 08:20:52 följande:
    Jag vet att det garanterat bara är jag som ser strecket (som vanligt) men jag lägger ut dem ändå. Ett test är nu från morgonen, och det andra från i förrgår som jag la upp för att visa hur tydligt man ser remsan.... När jag redigerar båda så lika som jag bara kunde få dem, så ser i alla fall jag, att på den "negativa testet" så är remsan vit, och på den från idag så är det mer rosa, och det tycker jag mig kunna se även irl utan fotot. Men ta gärna en kik på dem, och säg om ni ser nån skillnad eller inget alls (mest troligt ;)) =)

Från idag:

från i förrgår:

Ser nått svagt svagt på den övre. Håller tummarna...
  • lilaemma
    Bubbas skrev 2013-03-07 09:19:54 följande:
    Hej tjejer! Hur skulle ni tolka det här? Har lite i bagaget med ett MA i v.14 i okt -12 följt av skrapning och ett tidigt MF i v.7 i jan -13. Så vågar verkligen inte tro nånting! :( Har inte haft mens alls sedan missfallet 14 jan.

Jag skulle rösta för en ny graviditet med tanke på att det är så många veckor sedan mf... håller tummarna!
  • lilaemma
    Tessan1980 skrev 2013-03-07 09:46:55 följande:
    Nu behöver jag er hjälp!!! Har tagit två olika grav test i morse. Ett från Alice preg. och ett one step! Tycker mig se ett svagt, svagt, svagt streck på alice testet men de kommer ej med på bild. One step fick jag detta..

vet att det är en dålig bild, mobil kameran vill inte som jag vill... Men vad tror ni? Spök va?

Har du redigerat bilden?
  • lilaemma
    manza skrev 2013-03-07 10:25:41 följande:
    Vad säger ni om detta? RFSU testa tidigt. Finns det något annat test som man kan känna sig säkrare på? digitalt? Men det kasnke inte blir utslag på det... Ska sägas igen att jag hade missfall 3/2 i vecka 6. Har haft negativt efter missfallet tidigare men blir ändå så jäkla osäker! Det är ju inte superposetivt liksom...

Vilket test fick du negativt på?
  • lilaemma
    Flickan135 skrev 2013-03-07 16:29:21 följande:
    Jag tyckte det med! Men jag barnmorskan skickade mig till vul idag, och jag är bara i vecka fem. Dom sa att antingen så är jag inte gravid eller så är det för tidigt. Och jag tog det där testet för två dagar sen och det visade pos. Vi tog tre såna och alla hade likadant streck. Så vad tror ni att det kan bero på att dom inte såg något på vul? För graviditeten kan väl inte försvinna på två dagar? 
    Varför fick du göra VUL?

Det är inte säkert att man ser nått så tidigt, och man kan ha hormoner kvar i kroppen även efter ett mf - så om det går vägen eller inte är för tidigt att säga.
  • lilaemma
    babylängtan20 skrev 2013-04-01 21:01:47 följande:
    för jag gjorde ett nyss och de såg ut så här nu när tiden gått ut ser ja knappt inget :S

inzoomat

wtf :S
    Ser nått på det första, inget på de andra. Det ser dock mer grått än rosa ut... så skulle inte hoppas för mycket på det testet... tyvärr...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester