• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissJJ skrev 2013-10-11 17:20:40 följande:

Jag fick mitt Plus!!!

GRATTIS!
  • lilaemma
    barn är livet skrev 2013-10-12 21:51:44 följande:
    Tjejer har haft positivt test idag på morgonen och vi har myst men nu för en time sen känner jag som tränings värk på min mage som om jag har gjort mag. övningar tror ni att kanske nåt är på gång det är första gången jag känner så. Tackar för alla svar
    Det är för tidigt att känna av en graviditet. Möjligtvis en ägglossning, men eftersom den antagligen inte heller har kommit ännu (12-48h efter positivt test är väl vanligast) så är det ju antagligen inte den heller. Ni kanske använde andra muskler än vanligt när ni hade sex...
  • lilaemma
    ZandraClaesson skrev 2013-10-15 13:35:53 följande:
    torkat!!!! omg jag är gravid vaa? :o :')
    Ser onekligen så ut. Grattis.
  • lilaemma
    Orolig Tjej skrev 2013-10-20 13:18:26 följande:
    svagt streck och suddig bild. kunde inte få bättre ! :/ har tagit 3 grav test och det har vart svagt streck.

På den här bilden ser sträcket ut att vara på fel ställe. Är det taget inom tiden?
    Orolig Tjej skrev 2013-10-20 16:54:05 följande:
    Jag tog en annan bild som jag glömde, som är lite tydligare än den andra . men jag har tagit 3 gravtest som ser precis som den.

Det här ser rätt ut. Inte det minsta svagt. 

Det är inte så att du tagit bilden medan färgen fortfarande rör sig över testet? Vad är det för gravtest? Var har du köpt dem?
    Orolig Tjej skrev 2013-10-21 11:40:08 följande:
    Ville va "jätte " säker .. Så köpte ett clair blue (visade inte gravid) jag fattar inte .
    När tog du det testet? 

• lilaemma
    Xaxxa skrev 2013-10-21 11:54:37 följande:
    Intim fråga för er som nu är gravida men vilka dagar i förhållande till ÄL hade ni sex? Stämmer det att man helst ska få till det 3 dar före ÄL-1 dag efter? 5 dar i rad? Vill verkligen Max öka chansen denna cykel så vilka dar skulle ni se till att få till det?
    Den här blev till på ett enda samlag på hela månaden. 7/8 dagar innan äl (tempar och det stämmer bra med bf också...). Men bästa är väl att ha sex nån gång under tiden runt ÄL. 3dagar innan till 1 dag efter för att vara säker på att pricka. Är ju inte säkert man blir gravid i alla fall. Men då har man i alla fall gjort sitt ;)
  • lilaemma
    Cakes skrev 2013-10-21 13:04:41 följande:

Jag har också vul den dagen, visst är det spännande! Också i vecka 7, 6+3 för att vara exakt. Jag mår sjukt illa, kräks och har lågt blodsocker (måste således fylla på med mat hela tiden). Nu hoppas jag bara att det går över snart... eller att det ligger tvillingar där inne så att jag bara behöver gå igenom det här en gång ;)
    Åh! Kom och nojja lite över tvillingar med oss! ;)

www.familjeliv.se/Forum-4-252/m69681892.html 
  • lilaemma
    Orolig Tjej skrev 2013-10-22 20:38:34 följande:
    Kanske bord ta temp ochså känner mig helt slut och trött ögonen/ hjärnan hänger inte med riktigt. Det va nog inte jag :) För jag har ingen aning om vilken vecka jag är i om jag skulle va gravid
    Om du får minus på vissa test och plus på andra så är det antagligen väldigt tidigt i graviditeten. Skulle gissa på vecka 4-6. Det räknas från när du senast hade mens - men har man oregelbunden cykel är det inte säkert att det stämmer. 

Frågade dig förut och försöker igen: När du tog bilden på de positiva testerna var det inom den tid som man ska läsa av dem? 
  • lilaemma
    Orolig Tjej skrev 2013-10-22 21:30:19 följande:
    Lillaemma: oj, missa nog det. Ja dom togs den tiden :) har bara blivit svaga
    Fast de såg inte svaga ut. Det första såg ut som att strecket möjligtvis var på "fel ställe" för nära kontrollstrecket. Därför undrade jag om det kunde vara färg som vandrade. Om du förut fått så tydligt positiva och nu får negativt så var det antingen fel på testet (det negativa) eller så är risken tyvärr stor att du håller på att få ett missfall... då kan hormonerna försvinna ur kroppen först... Hoppas att det inte är så. 
  • lilaemma
    lilaemma skrev 2013-10-21 12:04:36 följande:
    På den här bilden ser sträcket ut att vara på fel ställe. Är det taget inom tiden?

Det här ser rätt ut. Inte det minsta svagt. 

Det är inte så att du tagit bilden medan färgen fortfarande rör sig över testet? Vad är det för gravtest? Var har du köpt dem?

När tog du det testet? 

För att citera mig själv som du kanske missade... ;)
  • lilaemma
    Orolig Tjej skrev 2013-10-22 21:51:44 följande:
    Jag har tyvärr inte det, letade efter den idag för jag ville se lite tydligare. Men har inte hittat den :/ jag får se vad dom säger imorn. Men om man får rosa på toa pappret en dag/ sen helt fritt / sen brunt på pappret jag tycker ju redan då att man borde va gravid :) har inte tagit p-pillerna då är nog en stor chans nu
    Det är ju väldigt vanligt att mensen strular när man slutar med p.piller. Har en kompis som var helt utan mens i 7 månader efter p-pillerstopp. Tydligen helt normalt. De flesta blir inte gravida förrän efter minst 4 månader efter p-pillerstopp, även om det så klart finns undantag. Däremot så om testet visar positivt så är det ju positivt. Synd som sagt bara att bilden är så suddig att man inte riktigt kan se... 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester