• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

AllraFörstaGången skrev 2013-10-23 16:28:42 följande:
    hjälp vad ska jag göra? har inte haft mens sen jag födde barn 7/8 och jag har inte ammat. förra veckan hade jag avbrutet samlag med min man. idag hittade jag gamla teststickor sen förre gången, 1år gamla. tog två båda visade positivt. kan jag verkligen vara gravid på 1 avbrutit samlag eller är stickorna gamla? vad ska jag göra? har redan 3 barn varav minsta är 2,5 månad + en bonus
    Gamla stickor visar hellre negativt fast man är gravid än tvärt om. Ja, du kan vara gravid igen. Köp ett nytt gravtest. Vad du ska göra är ju upp till dig. Lite märkligt att de redan visar positivt bara en vecka efter samlag, men ni måste ju ha prickat perfekt... Köp ett nytt test så att du inte jagar upp dig i onödan. 
  • lilaemma
    AllraFörstaGången skrev 2013-10-23 18:04:38 följande:
    han vill abort men stöttar mig i mitt beslut jag har panikångest jag vet inte vad jag ska göra
    Förstår att det är tufft, men försök ta en sak i taget. Först ser du till att vara helt säker på att du är gravid. Sen funderar du på hur du vill göra. 
  • lilaemma
    FridaA skrev 2013-10-23 19:16:50 följande:
    Fick min mens 3 dagar tidigt, fast blödde mycket en dag o sen har det bara varit ytterst lite, hade världens halsbränna idag så fick för mig att testa ändå o visst fan kommer det upp ett svagt men ändå synligt streck på bara 30 sekunder, hur ska man tolka det? :S e det med största sannolik spök? 
    Det är vanligt att blöda tidigt i graviditeten. Det är också vanligt att ägg blir befruktade men inte riktigt fäster. Då kan man få plus för att få minus direkt därpå. Om det var tydligt plus så vänta en vecka och testa igen. Om du är osäker på om det var plus eller bara spökstreck så testa igen... 
  • lilaemma
    Lufsan skrev 2013-10-27 10:49:45 följande:
    Hej! 

Jag har tagit testlagrets test och väl bombaderat alla trådar i ämnet kan man väl säga haha. Men jag undrar vad har ni för erfarenhet av dom här testen. Min mens är 25 dagar sen men misstänker att den hoppade över en månad och att jag (om jag är gravid) blev det denna månad och då är beräknad mens på ons nästa vecka.

Jag har svårt att se på testet om strecket är rosa eller gått. I en sekund tycker jag att det självklart är rosa och efter ett tag tycker jag tvärtom.

Och ni måste väl ändå vara experter på det här!

Tog dessa igår. Det nedersta är morgon urin och det andra några timmar senare. Ville se om det bara var fel på just det testet. 

Detta tog jag imorse. Det som gör mig fundersam, det är ju inte starkare kanske tvärtom till och med??

Tack för hjälpen. Vill höra alla röster, positiva och negativa. 
    Om det är tidigt i graviditeten så spelar hormonhalten stor roll. Då brukar morgonurin ge bästa resultat och senare på dagen kan det vara för utspätt för att synas något alls. Det kan ju också tyvärr vara så att något var på g men att det skitit sig. Jag håller tummarna för att du bara är för tidigt ute. 
  • lilaemma
    Bella06 skrev 2013-10-28 09:23:19 följande:

Hej tjejer! Då va det dax igen.. Kunde inte hålla mig från att testa trots att jag lovat mig själv (igen...) Någon som ser nåt? Eller har lust att trixa?

Trixat. Ser lovande ut...

• lilaemma
    VMS skrev 2014-06-03 15:23:38 följande:
    Hej!

Det här togs igår morse, ett test från RFSU. Är det inte ett spökstreck eller kanske ett som jag inbillar mig, som jag ser för det är det jag vill se?

& det här togs i morse. Hur säkert är det här?

Eftersom det är två olika märken så kan det fortfarande vara så att du är gravid, men ett negativt test efter ett positivt brukar vara att ägget inte riktigt fäst utan bara "snuddat" vid livmoderhinna. Tyvärr. Är bilden på teststickan tagen inom tiden? Var det färg på strecket? Det är svårt att se på datorn...
  • lilaemma
    Sezzie skrev 2014-06-05 15:58:57 följande:
    Hej nu hoppar jag in här & behöver hjälp! Är på BIM -4 & kunde inte låta bli att testa! (Testade på BIM -7 med men negativt) Jag kunde inte låta bli nu eftersom jag tycker jag mått konstigt- mått lite illa med halsbränna. Visst är det väl två streck eller inbillar jag mig bara?

Andra bilden är trixad lite- men inte första.

Grattis. Jag ser två streck redan på den otrixade bilden. Hoppas att allt går bra! 
  • lilaemma
    7feb skrev 2014-06-05 22:25:13 följande:
    Jag nojjar över att det är spökstreck. Bim -2
    Syntes det inom tiden? Verkar det ha färg?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester