• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Madde82s skrev 2013-02-12 08:27:04 följande:
    Någon som ser?? Är det spök eller kan inte spök vara rosa?
    Det övre testet är från i går och det nedre är från idag inom tiden! 

Grattis! Det är definitivt plus. Håller tummarna för att allt går bra!
  • lilaemma
    caaroooline skrev 2013-02-13 08:11:53 följande:
    Mitt test idag, den längst upp är när plusset försvunnit , och den andra så ser jag plusset. gör ni det också? syns bättre på telefonen, å syntes bättre i verkligheten

Tyvärr tycker jag att strecket på den undre bilden ser lite "krokigt" ut. Tror nog ändå det är färgen när den passerar... Men jag har ingen vidare dator, så det kan ju bara vara upplösningen...
  • lilaemma
    Susssiii skrev 2013-02-13 09:10:11 följande:
    Jag blir inte klok på detta...alla säger ju olika....men vad gäller egentligen????? SKA MAN vänta en menscykel efter ett MF innan man försöker bli gavid igen eller INTE??? Alla säger olika till mig hela tiden & när man så gärna vill få barn så tror man ju på dt man vill höra men vad är egentligen Sanningen??? :O

Det där med att vänta en cykel är mest för att läkarna ska ha nått att utgå ifrån när de ska bedömma bf. Det finns de som hävdar att man har en ökad risk för nytt mf om man blir gravid direkt, men tror inte att statistiken på det är helt säker. Det kan dock inte skada att vänta en cykel och låta kroppen återhämta sig, så har du tålamod så vänta... (jag har aldrig haft sånt tålamod)
  • lilaemma
    9111N skrev 2013-02-13 14:24:49 följande:
    Har en fråga till er här inne har egentligen inte jätte mycket med graviditetstester att göra MEN..

Jag är gravid och var i vad jag och Bm trodde i v18 (dock inte helt säkert då jag haft oregelbunden mens) var på ultraljud den 25e januari (v18) och blev flyttad då hon sa att jag bara var i v15. det konstiga då är ju att isåfall skulle min senaste mens enligt henne varit ca 19 oktober, men Jag fick pluss på stickan den 7 november, kan man verkligen plussa så tidigt är då min fråga till er :S? Mitt gravtest jag tog den 7 nov finns även här i gruppen om ni söker på mig.

Fullt möjligt... Kanske skulle jag flyttat ett par dagar tidigare, jag antar att de räknar äl på dag 14 och då skulle ditt + kommit 5 dagar efter äl. Har själv fått svagt + på äl +6... testen är ju så otroligt känsliga. Vad för slags test tog du?
  • lilaemma
    NIML skrev 2013-02-13 15:26:24 följande:
    Hej tjejer! Tog ett digitalt test i fredags, på bin-2 som visade gravid 1-2. Idag var jag hos barnmorskan, som gjorde ett test, men detta testet blev jättesvagt! Har inte fått någon blödning eller så, va kan det bero på?

Kanske hade du druckit för mycket, kissat för nyligen eller så har de bara för okänsliga tester hos bm. Finns också en risk att det är ett mf på G. Så tidigt kan testen bli negativa ett bra tag innan blödningen kommer... Håller dock tummarna för att allt allt går bra.
  • lilaemma
    NIML skrev 2013-02-13 20:37:20 följande:
    Lilaemma: tack så mycket för svaret! Jag blev så orolig att jag gick och köpte ett nytt test. De hade bara gått två timmar sedan senast jag kissade men testet visade gravid 2-3 vilket bör stämma med tanke på att jag är på bim+3. Så jag känner mig lite lugnare, det kan jag va?

Låter till och med starkt eftersom det inte var morgonurin ;) Håller tummarna.
  • lilaemma
    snowinsummer skrev 2013-02-14 09:16:14 följande:

Är det ngt där???
    Tycker mig se två streck. Håller tummarna för starkare snart!
    Lääängtan skrev 2013-02-14 09:22:19 följande:
    Glad alla Hjärta dag alla! Här kommer dagliga testet, är det bara jag som kan se en antydan (taget inom tid)? Är på BIM -1...

Svagt, svagt... häller tummarna
  • lilaemma
    Ajas skrev 2013-02-14 10:32:06 följande:
    Nu måste jag be att få låna era ögon ett tag Flört Tog detta test efter att ha hållt mig i 3 ½ timme ca. Det är ett testa tidigt test från Bäst på test och jag är på äl+6 (bim -8) Tog ett likadant test igår och det var helt blankt. Jag ser ett svagt men rosa streck som började visa sig ungefär samtidigt med kontrollstrecket. Ser ni det? Det syns tydligare i verkligheten och det är lika brett som kontrollstrecket. Kan det vara...?

Håller tummarna!
  • lilaemma
    mammelie1891 skrev 2013-02-14 14:29:31 följande:
    Beställde tester från bäst på test (eller sämst på test, får aldrig plus på dom ) igår kl 17 och hade dom i lådan idag! Sjukt snabbt alltså!!
    Snabbt jobbat. Vilka har du köpt? Tidiga eller vanliga? eller det digitala? Vore spännande om någon mer hade det flergångsdigitala...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester