• lilaemma
    lih skrev 2012-10-02 07:46:08 följande:
    God morgon allihopa!

Nu är jag tillbaka (till min egen förvåning).

I förra veckan la jag upp det här testet:

Jag fick lite redigerade bilder, bland annat av Aint your fairytale som visade upp ett ganska blått streck med lite redigering.

Jag gjorde ett ACO preg, såg inte ett skit! Jag gjorde ett digitalt och fick till min förvåning "inte gravid" så jag kastade alla tester och ställde in mig på mens. Struntade även i att kika här inne eftersom jag trodde det var kört för mig den här månaden.

En vecka senare sitter jag här.... ingen mens, bara ont i brösten och ökade flytningar sedan igår.
    Nu använde jag upp det cista CB jag hade hemma och fick det här resultatet:

Dra mig i gruset baklänges om jag har fel men CB kan väll inte ha SÅ starka spökstreck? Jag gillar inte CB av den anledningen. OM jag köper ett digitalt borde det väll stå gravid nu?

Tacksam för svar och grattis till alla nya plus!
    MVH L
    Klart på smällen! Men du, tog du de andra testen samma dag eller andra dagar? Morgonurin eller em? När det är så svagt är det ju inte konstigt att alla test inte kan känna att det är nått.... Ta testen med morgonurin (i och för sig spelar det nog inte nån roll när du nu har kommit upp i styrka, men för att slippa onödiga känslostormar...)
  • lilaemma
    TiAmo skrev 2012-10-21 12:02:16 följande:
    Såhär såg testen ut när jag plussade förra söndagen BIM-5:

Såhär dagen efter BIM-4:

Såhär på BIM-dagen:

Igår kväll BIM+1:

Idag BIM+2 (morgonurin):

Förstår din oro. Svagare test efter starkare har jag bara negativa erfarenheter av, MEN Du har använt olika märken och testat på olika tider. Då kan hormonnivån variera. Testa (om du inte kan låta bli) med samma sorts test och vid samma tid. Håller tummarna för att allt går bra!
  • lilaemma
    lyckygiirl skrev 2012-10-21 15:01:59 följande:
    Hallå! Kikar in i denna tråden ibland, tänkte jag skulle fråga om någon av er har koll på detta. Jag äter ppiller och igår missade jag ett ppiller. Jag är på sista pillret på första raden på ppilerkartan idag. Har haft sex dom senaste dagarna, spermier kan ju överleva så jag funderar på risken för graviditet. Någon av er som vet ?  
    Chansen/risken är liten. Det tar ofta några månader efter ppiller stopp innan kroppen kommer igång med ägglossning igen. Så att missa ett piller brukar inte leda till graviditet. Däremot så finns det ju inget p-medel som är 100% säkert.
  • lilaemma
    lyckygiirl skrev 2012-10-26 10:50:19 följande:
    Eftersom jag misstänker att jag är gravid så känner jag att jag måste sluta med mina ppiller för att verkligen se om jag är gravid eller inte. Nu är jag på andra raden på ppillerkartan, kommer jag få en blödning om jag slutar ta mina piller eller kommer blödningen att utebli om jag är gravid... någon som vet ??  får inte tag i någon bm idag så jag kan rådgöra. 
    Har tittat på alla dina inlägg och om det är 5 dagar sedan ert "oskyddade samlag" så är det inte något som kan ge plus på testerna ännu. Ägget kan ha fäst om det gått rekordfort, men troligtvis fäster det inte förrän om ytterligare några dagar och sen dröjer det ett tag till innan testerna visar plus. OM det verkligen är ett plus på ditt gravtest så måste du blivit gravid tidigare. Vänta tills du fått ett tydligt plus.
  • lilaemma
    Maramina skrev 2012-10-31 10:13:59 följande:

Tog ett nytt test imorse med morgonurinen som var negativt, men så nu, långt senare när det hade torkat så kunde det anas ett nytt grått streck men som knappt fastnar på bild. Ja, ja. Det är bara att avvakta någon dag och se om det blir något av det. Jag tror som sagt var att det är spök

Tror de där testen alltid visar så där. Det andra strecket syns tydligt, men "blankt", vilket gör det nästan omöjligt att se om man har fått ett svagt sträck..
  • lilaemma
    Maramina skrev 2012-10-31 10:51:18 följande:
    Har använt dom testerna under några månader och det har inte blivit så för mig innan. Men du har kanske rätt i alla fall
    Får alltid så. Handlar bara om hur ljuset faller på stickan för mig...
  • lilaemma
    pzp skrev 2012-10-31 10:55:14 följande:

Kunde inte hålla mig. Sprang ner till apoteket.Skrattande
    GRATTIS!
  • lilaemma
    CoronaPixel skrev 2012-10-31 18:55:58 följande:
    Hej, jag har lääänge följt familjeliv och då denna tråden, men har inte skrivit nåt på många år.
    Jag en kopparspiral insatt, men mensen har inte kommit. Igår gjorde jag ett Rfsu test. (inte testa tidigt) vilket visade svagt positivt.

Idag tog jag ett av apotekens egna, vilket var negativt.
    Jag har beställt fler tester som kommer imorgon. 
    och har ett cb liggnades hemma.

Jag ska även till barnmorskan imorgon, då det inte är så bra att vara gravid med en kopparspiral.

MEN min fråga är, ni som är mer eller mindre experter på detta. Hur ska jag tolka att jag igår fick svagt pos, men dock ett postivit resultat på rfsus test. Och idag fick jag negativt på apotekets?

Jag har precis vart inne och kräkts, så antingen är jag väldigt bra på att inbilla mig eller så är det fel på apotekets tester.            
    Ett negativt efter ett positivt brukar tyvärr vara tidigt mf, i alla fall om man använder samma tester och med morgonurin. Två olika märken kan vara olika känsliga, men eftersom hormonhalten stiger snabbt är även det ovanligt...

Är du helt säker på att det första var positivt, och helt säker på att det andra var negativt? Rfsu brukar kunna spöka..
  • lilaemma
    CoronaPixel skrev 2012-10-31 19:21:03 följande:

Apotekets test var helt negativt, men jag hade druckit rätt mycket te till tentaplugget innan jag testade så det gör mig lite osäker på hur pass pålitligt det var.

På Rfsu testet så ser man ett rosa streck, både min man, och två av mina vänninor ser det. Jag har fotat det, men jag vet inte hur jag ska få in det i tråden. Går det och lägga in från mobilen?  
    Det går inte att lägga in bilder från mobilen, men du kan maila.

Tog du det första testet med morgonurin? Att ha druckit mycket kan definitivt påverka om det är väldigt tidigt i graviditeten.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester