• lilaemma
    FruHall skrev 2012-09-20 10:48:05 följande:
    Någon som använt cb digital som visar + eller -? Jag gjorde det och fick ett -. Förstår vad det betyder men man kan se klara konturer där det lodrätta strecket ska vara. Ska det vara så? Har bara fått + på det testet innan så vet inte.. det är ju liksom ett digitalt..
    Jepp. De ser ut så när de är negativa, blev också lite förvirrad först...
  • lilaemma
    pratbubblan skrev 2012-09-20 15:27:30 följande:
    Ringde barnmorskan idag, enligt henne är jag absolut inte gravid och hon sa att jag skulle vänta minst 6 mån. på mensen innan jag behöver oroa mig... Känner mig inte särskillt glad nu.. ;-(
    Men det är ju om man inte fått tillbaka mensen efter ppiller eller så. Inte om den bara spontant försvinner. Håller med om att om du får negativt på gravtest är sannolikheten att vara gravid minimal, men kanske hade du en senare äl eller ingen äl denna månad... Bra att avvakta och se en månad, men inte sex månader...
  • lilaemma
    Wictooria skrev 2012-09-20 15:30:52 följande:

Hej hej.
    Jag är skit orolig just nu.
    Mina symtom har vart borta i 2 veckor.. Jag ska vara i vecka 9 nu.
    Pga oron så har jag gjort ett nytt gravetest och det gjorde ju inte saken bättre...

för tre veckor sedan såg de ut såhär.

Och Idag såhär:

Symptom kommer och går. Det är helt normalt. När det har gått så långt i graviditeten kan man inte få ut något av styrkan på ett graviditetstest. Vet att det är svårt, men försök att inte oroa dig.
  • lilaemma
    Jane Doe skrev 2012-09-21 13:14:40 följande:
    Nu vet jag inte vad jag skall tro. Har testat Äl+10, Äl+11 negativt och idag Äl+12 fick jag ett suuuupersvagt streck. Jag hade inte brytt mig om det inte varit för att det är exakt samma typ av test som användes alla tre dagarna.

Här är 4 min efter testet är taget. Jag har skrivit på bilderna hur jag redigerat dem

Gubben var hemma just då och jag ville fota vidare i hemlighet så testet fick ligga i 90 minuter innan jag kunde fota mer. Jag öppnade då hylsan för att slippa få massa skuggor som ev inbillar. Jämför också med gårdagens test. Det luriga är att precis när jag öppnar testet så ser jag  tre streck. Efter 2 min av att testet är öppet så går två av strecken ihop och bildar ett starkare streck. Väldigt lurigt

Här är direkt när jag öppnade

Och efter ytterligare 2 minuter

De som legat för länge skulle jag strunta i. Det kan bli så...  Däremot anar jag något svagt på orginalet... så håller tummarna för tydligare imorgon...
  • lilaemma
    HCS skrev 2012-09-21 21:58:56 följande:

Vad säger ni om detta??.. inte spök va?

Tog det för en stund sedan, hållt mig i 5 timmar, bim i morgon el söndag. 
    inte det minsta spökigt. GRATTIS!

• lilaemma
    lillnosie skrev 2012-09-23 19:11:41 följande:
    Skitstörande detta! BIM idag, och ingen mens i sikte. Fick mensen, TRODDE JAG, igår. Men tampongen var inte ens fylld utan bara lite blod på ytan när jag tog ut den. Har rapat konstant idag! Och jag rapar aldrig annars. Är bara på ÄL+12 idag.. men bara dessa j***a minus! :( jo...PMS från helvetet också. Stackars sambon..

Vilken kort lutealfas....
    När man räknar testdag på gravtesten så ut går man från 14 dagars lutealfas så att inte få plus på äl+ 12 är inte konstigt - det är ju egentligen BIM - 2
  • lilaemma
    Loppan8604 skrev 2012-09-23 22:03:16 följande:
    Upptäckte att ja har fått segaktig flytning nu nör ja skulle gå å lägga mej:) kunde bygga broar med den så nu hoppas bi att de e äl å inte mensen som e på g för där fans delar som va lite ljusbrunaktig i de när ja torkade mej. Men de visar väll sig välk så småning om.
    Vilken dag är du på?
  • lilaemma
    Loppan8604 skrev 2012-09-23 22:10:36 följande:

Dag 16 efter MA blödningen startade. Fick helt neg grav-test i torsdags. Men vet ju inte om kroppen följer en normal cykel eller inte:/
    Nej, det är klart... är ju en rimlig dag för ÄL... Kör på! ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester