Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

FruA jag kollade inte på alla bilder.. såg att det var CB-tester och jag vågar varken säga bu eller bä på dessa eftersom de ständigt överraskar med att visa galet..

Stickan längst ned till höger kan jag ana något svagt men jag kan inte avgöra om det är grått eller rosa... var är du i cykeln?

• slemtorsk i din bralla

jag har ju två digitala som ligger o väntar... känner att jag inte vill "slösa dem" i onödan och om jag nu bara får knappt synliga (mer troliga spökisar) streck så är det ju knappast troligt att man får något positivt resultat på digitalt...även OM det skulle vara så att jag är gravid så borde det ju bli ett tydligare streck på stickan innan det ger utslag på det digitala... hänger ni med??

Det är väl inte troligt att digitala som har känslighet på 25mlU ger utslag när en sticka med känslighet 10 mlU inte ger synligt streck utan bara skugga????

• slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-05 18:55:07 följande:
    har inte dem digitala känslighet 50?
    ja eller 25... minns inte vilket men det är ju iaf sämre känslighet än dem jag har..

men eftersom det i instruktionerna står att man kan testa så tidigt som 4 dagar före BIM med en säkerhet av 55% så torde dem ju ha lägre känslighet än 50..........
  • slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-11-06 03:15:44 följande:
    hm kommer ej ihåg, men det e inte så längesedan och ja jag har haft min "näsblodsblödning "jaSkäms
    idag mår jag så illa att jag ser stjärnor och ändå äter jag så jag nästan spyrKräks
    tycker det låter mer som att du är magsjuk ja..

Du har haft en blödning, du har fått negativa test, flera än positiva så vitt jag har förstått, en barnmorska har sagt att du inte är gravid...... jag förstår inte riktigt vad problemet är faktiskt. Det torde väl vara ganska uppenbart att du inte är gravid.

jag tror att du stressar sönder din kropp och är mer eller mindre skengravid för du intalar dig själv att du ÄR gravid.
    Hur länge sen är det du hade sex till exempel?

Jag vet ärligt talat inte vad du vill ha för svar av oss, ska vi vara ärliga mot dig eller ska vi tippa på tå och hålla med dig??
  • slemtorsk i din bralla

Anjali.. ja är inte det positivt så vette katten vad som är

Själv sitter jag här på BIM-3 (-4) med ett tämligen negativt test (så vitt jag kan se).. vaknade med en mystisk upplevelse... kramp i ena blygdläppen.. typ innuti.. vilket resulterar i att det gör vansinnigt ont när jag går.. försök att gå ut o gå med en valpig (och stor) Leonberger i skogen med en haltande gångstil och smärta som skääääär upp i blygdläppen.. har aldrig varit med om nåt liknande.

Sambon tittade leende på mig och frågade varför jag gick som Tina Turner och när han fick veta varför frågade han mig vad jag hade hållit på med i natt *S* JO tack, om jag det visste så skulle jag inte göra om det kan jag väl säga .......sist jag hade något som ens påminde om detta var inför förlossningen och nej.. jag ska inte föda barn (inte än på länge iaf) och då var det liksom i hela underlivet.... försöker sitta ned under dagen o hoppas att det går över......

I vilket fall... antar att ni vill se foton på testet eller?? Som alltid..analysera gärna och mixtra gärna om ni vil

• slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-11-06 10:41:15 följande:
    Slemtorsk: jag tycker mig se något jättesvagt, på översta bilden ser det tom svagt rosa ut! Har du mixtrat m det? Håller tummarna att det är ett riktigt plus!
    jag har bara dragit ner kontrasterna eftersom det vita underlaget lyste så när jag tog med blixt... är tveksam till att det är ett plus.. det borde synas bättre så här dags känner jag.. man borde inte behöva vinkla o greja med 3-4 dagar kvar.. men det är ju bara min känsla...
  • slemtorsk i din bralla

irre.. tycker det ser ut som plus.. inte jättetydliga men jag håller tummarna och tror på positivt...

FruA.. du har inte lagt upp några nya va? Varför laddar du inte upp dem här i tråden så är det lättare att analysera så slipper man hoppa fram o tebax

Carmat.. har du tagit nya nu igen?? Jag menar du tog väl för ett par timmar sedan och då hinner ju inte urinen "lagra på sig" hormoner om du nu är gravid... I vilket fall så tycker jag inte att jag ser någonting tyvärr... kan ta en kik i bildbehandlingsprogram o se om jag får fram något men med blotta ögat ser iaf inte jag något...tyvärr

• slemtorsk i din bralla
    irre85 skrev 2011-11-06 15:02:16 följande:

Åkte o köpte ett digitalt och tog de direkt när jag kom hem. Var helt inställd på inte gravid även pga att de stod att man skulle testa med morgonurin om det var innan BIM...o jag är väl typ på BIM-3/-2

ÅÅÅÅÅ grattis vad roligt
  • slemtorsk i din bralla
    Kärt barn har många namn skrev 2011-11-06 17:27:35 följande:
    Klurilur: ja jag läste lite om det. Men måste läsa lite till. Kan det pågå i fyra dagar o vara som mens?

GakkenLive: har inte haft det vid mina tidigare graviditeter. Hmm.

Ja det är väl bara att vänta o se... Jobbigt!
    det kan det.. och det KAN vara som för två av mina mostrar.. de testade positivt och efter några dagar fick de blödningar.... båda två trodde att de fått missfall (detta skedde med 2-3 års mellanrum) men sen kom inte mensen igen så de gick till läkare (man kan ju tycka att moster nr 2 kunde haft detta i åtanke eftersom hennes syster upplevt det några år tidigare) men då visade det sig att de var gravida...

Läkaren berättade iaf för moster nr två att hon troligtvis hade varit gravid med tvillingar men att den ena hade blivit ett missfall.. den andre var min kusin som är 27 år i dag..
  • slemtorsk i din bralla

ja alltså.. moster nr 1 var också gravid men fick ingen förklaring till sin blödning... hon hörde dock sin systers läkares uttalande och antog att det var samma som hänt henne

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester