Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

viochdu skrev 2011-11-02 17:43:33 följande:
    Men då. Hade inte vi en deal att det skulle vara ett plus idag. Nytt försök i morgon.

Jag ser tyvärr inget. Men det kanske är jag som behöver glasögon!
    jag har ganska nya glasögon och ser inget heller

Jag trodde också vi hade en deal men tydligen inte...BAH! skit också

Nya försök i morgon då...
  • slemtorsk i din bralla

men det går fan inte att få det att fastna på kort...precis som ett spöke ha ha ha.. och nu är det borta igen.. mysko... men här är en bild iaf

och en till

• slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-11-02 19:04:08 följande:
    konstigt det där. du har gått över va? hur långt isf? du har fått en del sträck på dina tester. har du pratat med bm om detta. det ärsvårt o hålla reda på alla eftersom jag är ganska ny så vet jag inte allas historia
    nej nej.. jag är på BIM-7 i dag och jag går ju en gång i månaden till läkare på Sahlgrenska eftersom vi ska göra ivf-behandling så jag har totalkoll

Vi är ju några stycken så jag förstår att det blir rörigt, men jag har haft spökstreck på många tester, men för två-tre månader sen hade jag tydliga streck på några tester men det var inget den gången så troligtvis var det en kemisk graviditet.
  • slemtorsk i din bralla
    Jeanettealice skrev 2011-11-02 19:18:34 följande:

Jag har läst ett tag här inne och hoppas på ett + själv om några dagar... Men vad innebär spökstreck som ni skriver om?

spökstreck är ett streck som kommer efter avläsningstiden gått ut, eller som inte har rätt färg, rätt bredd eller rätt placering.. ett "falskt plus" helt enkelt
  • slemtorsk i din bralla
    Jeanettealice skrev 2011-11-02 19:31:35 följande:
    Tack då förstår jag.. är detta vanligt?
    det är ganska vanligt med de extra känsliga billiga testerna, men även ClearBlues vanliga (inte digitala) har haft många spökisar
  • slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-11-03 03:48:39 följande:
    flåt slemmis, men vad e det för sprej?
    Jag och sambon genomgår IVF-behandling och då börjar man med en nässprej för att nedreglera den egna hornomfunktionen.
  • slemtorsk i din bralla

och nej.... inget positivt test idag heller... BIM -6(-7)... iaf inget som är synligt för blotta ögat.. varsågoda att analysera och leta men jag hittar då inget tecken på ett plus.

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-11-03 06:41:08 följande:
    tyvärr slemtorsk jag ser inget heller = (

men en sak dem där testa tidigt du använder dem är inte så bra. enligt mig,, dem visade aldrig att jag var gravid alla fall inte innan jag fick ett rätt starkt på testlagrets vanliga,,  på några fick jag som du fick igår när det har gått övertiden ett så kallat spökstreck då sa ju dem på babytime där jag beställde att det var för dem har så lite färgämne i för att det inte ska gå få positivt om man inte har hcg i kroppen, alltså syns det senare egentlgien än vad tgestlagrets kan göra..
    jag tror att det är väldigt olika.. för jag har hört från folk som tycker dem är jättebra för att det har visat tidigt i graviditeten... men det där med lite färgämne har jag också hört.. och spökstreck efter utgången tid är ju inte så ovanligt med andra tester heller...

Jag har en hög av dessa och är jag gravid så lär det ju visa sig.. ska ju få en blödning nästa vecka och annars tas ett blodprov ganska omgående så jag lär få svar tidigt iaf
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester