• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-02 06:42:43 följande:
    såg inte att du redan skrivit innan jag han posta mitt inlägg.
    Förstår att du hellre vill ha ett plus hemma nu då, men måste ändå kännas bra att hjälp på traven sen. Det är väl 20 % chans att man blir gravid under ÄL när man har samlag, och procenten under IVF för dig va väl runt hm?? ja va va det nu igen..
    25-35 ungefär beroende på omständigheterna....

Vår chans på naturlig väg är betydligt lägre än 20, snarare runt 10 eftersom vi inseminerar hemma så chanserna ökar ju markant genom IVF för vår del men är ju absolut ingen garanti.

Men jag brukar tänka så här.. mitt ex och jag stod i kö för IVF, han hade extremt dålig tillgång på spermier så hans chans att bli pappa naturlig väg var mindre än 0,5% chans, efter tre års försök så lyckades vi ändå ... utan medicinsk hjälp.....

Min nuvarande man har GOD tillgång på spermier..fullt normalt som vilken "frisk kille som helst" men de är lite slöa och simmar långsamt pga värmen i skrevet som blir när man sitter ner hela tiden... så våra chanser borde ändå vara betydligt större än mina och exets, trots att jag nu är äldre än då så rör det sig ändå inte om jättemånga år, jag är dessutom friskare nu och i bättre fysiskt skick och mindre stressad så det känns som att vi har goda förutsättningar....
  • viochdu
    Soffiie skrev 2011-11-02 06:44:30 följande:

Slänger in en bild på mina tester stegring från bmi-7 till idag bmi+4

Nu har du ju absolut ett klokrent plus. Då har ju fått massa fina test ju :)
  • Soffiie

ja nu är det slut testat *tror jag* hehe
    gjorde ett digital i förrgår på bmi+2 visade  Gravid 2-3..

Svårt få in bra efter att man vart så besatt,

• viochdu
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-02 06:46:40 följande:
    25-35 ungefär beroende på omständigheterna....

Vår chans på naturlig väg är betydligt lägre än 20, snarare runt 10 eftersom vi inseminerar hemma så chanserna ökar ju markant genom IVF för vår del men är ju absolut ingen garanti.

Men jag brukar tänka så här.. mitt ex och jag stod i kö för IVF, han hade extremt dålig tillgång på spermier så hans chans att bli pappa naturlig väg var mindre än 0,5% chans, efter tre års försök så lyckades vi ändå ... utan medicinsk hjälp.....

Min nuvarande man har GOD tillgång på spermier..fullt normalt som vilken "frisk kille som helst" men de är lite slöa och simmar långsamt pga värmen i skrevet som blir när man sitter ner hela tiden... så våra chanser borde ändå vara betydligt större än mina och exets, trots att jag nu är äldre än då så rör det sig ändå inte om jättemånga år, jag är dessutom friskare nu och i bättre fysiskt skick och mindre stressad så det känns som att vi har goda förutsättningar....
    BRA! att du tänker positivt och inte tänker som en massa andra åh bara, nä det kommer inte funkar suck stön pust ... Tråkigt med alla biverkningar och jag hoppas verkligen du slipper dem alla.

Men ett plus innan dess ska du väl få till :) Enligt Timrasmus test kan det ju vara blankt vid BIM-7 och pos svagt vid BIM-6 så jag hoppas på det bästa.
  • viochdu
    Soffiie skrev 2011-11-02 06:51:43 följande:
    ja nu är det slut testat *tror jag* hehe
    gjorde ett digital i förrgår på bmi+2 visade  Gravid 2-3..

Svårt få in bra efter att man vart så besatt,
    Förstår det men jag fjäskade in mig på ett VUL för jag sa att jag hade NOLL aning om vilken vecka jag va i och att jag fundera på KUB /nupp testet så då fick jag komma in fort till vul. ;)

(har inga barn för denna grav slutade i en abort sedan)
  • Soffiie

ja jag ska få göra tidigt vul men om några veckor då det är så tidigt nu,,, vill alla fall gå så man kan se ett hjärta.. annars blir jag mer nojjig om jag går innan,,
    Ska till bm nästa vecka så hon ska skriva remiss till vul då ajg ahr haft mycket problem vid tidigare graviditeter..

• slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-02 06:54:20 följande:
    BRA! att du tänker positivt och inte tänker som en massa andra åh bara, nä det kommer inte funkar suck stön pust ... Tråkigt med alla biverkningar och jag hoppas verkligen du slipper dem alla.

Men ett plus innan dess ska du väl få till :) Enligt Timrasmus test kan det ju vara blankt vid BIM-7 och pos svagt vid BIM-6 så jag hoppas på det bästa.
    jo vi är positiva.. så klart vill vi ha barn tillsammans men vi har också ganska nyligen bestämt oss...fram tills april var vi båda bergssäkra på att vi inte ville ha fler barn (jag har ju ett, han har fyra styvbarn som han ser som sina)

Vi är så pass gamla att vi vet att vi har åldern emot oss (mig) men vi känner att vi VILL prova..blir det barn så blir vi ju jätteglada.. om inte så har vi ia försökt.
  • viochdu
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-02 07:00:44 följande:
    jo vi är positiva.. så klart vill vi ha barn tillsammans men vi har också ganska nyligen bestämt oss...fram tills april var vi båda bergssäkra på att vi inte ville ha fler barn (jag har ju ett, han har fyra styvbarn som han ser som sina)

Vi är så pass gamla att vi vet att vi har åldern emot oss (mig) men vi känner att vi VILL prova..blir det barn så blir vi ju jätteglada.. om inte så har vi ia försökt.
    Helt rätt tänkt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester