• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

91jen skrev 2012-08-21 07:33:43 följande:
    Jag såg lite I början men det försvann ganska snabbt. Sen på linjen är det en prick liksom med färg.

Den kan ju ha hamnat där i misstag också.

Det konstiga är att jag haft blodblandade flytningar i så många dagar nu. Började äl+6 och pågår fortfarande på äl+11..

Jag får avvakta helt enkelt
    Oftast syns det andra strecket precis i början för att sedan försvinna om testet är negativt. Om det är positivt brukar det tona fram starkare och starkare...

Är du säker på när du hade ÄL? Är blodet rött eller brunt? Säker på att det inte är mensen?
  • lilaemma
    Niicesara skrev 2012-08-22 12:08:01 följande:
    Hej tjejer!

Precis hemkommen från barnmorskan och Bebis mår bra. :) Dock så tar h*n mitt järn trots järntabletter så ska nu ta 2 tabletter om dagen. Hjärtljuden låg på 155 och SF måttet var 32.
    Mitt blodtryck är högre än det brukar så ska på extra koll på tisdag för att se om det gått ner igen. :/ Hoppas det bara beror på min förkylning.
    Bebis ligger antagligen med huvudet neråt eftersom jag känner sparkar ovanför naveln och BM hittade hjärtljuden långt ner.
    Är så nyfiken på vad det är för en liten krabat som lever rövare där inne. ;)
    Härligt att det går så pass bra!
  • lilaemma
    Meja JP skrev 2012-08-22 20:03:04 följande:
    SNÄLLA,hjälp mig.jag blir KNÄPP.seriöst....

Jag fick neg tis och ons förra veckan.fint positivt på torsdagen.testade knappt synligt på lördagen och  söndagen.fick neg igår på två olika sorters test.och neg imorse på bästpåtest testa tidigt,sedan fick jag knappt synligt nu på em kl 17. och vänta så ska jag lägga upp den jag tog nu.SNÄLLA kolla mina bilder i tråden på "visa endast" är jag knäpp???vad gör min kropp???
    Meja JP skrev 2012-08-22 20:04:43 följande:
    Detta är taget nu...

Nu blir jag också konfunderad.... Skulle just säga att det måste varit ett missfall din blödning du hade när testen blev blanka... men det här testet tog du efter de blanka???

• lilaemma
    Meja JP skrev 2012-08-22 20:38:07 följande:
    ah missade det. ja det verkar mkt märkligt.men jag har ju blödit så varför fick jag pos igen i så fall??
    Kan du ha hunnit bli gravid igen?
  • lilaemma
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-22 21:15:12 följande:

Förstår inte detta får i stort sett alltid 2 streck på graviditetstest utan att vara gravid och det är mycket klurigt att man kan få det när man oftast inte har ÄL och sex ens.
    Om det är så bör du kolla upp det. Kan vara nån form av cancer...
  • lilaemma
    Trixxy skrev 2012-08-23 06:49:45 följande:

Jag har hört att det kan ta tid att göra 2:an,men vi skall göra 4:an!! Vi har blivit gravida fort 3 gånger,jag är också snittad 3 gånger.Är rädd för att jag har ärrbildningar som stör
    Om man gjort tre snitt, får man bli gravid igen då? Har en vän som sa att hon inte får det eftersom det är för farligt...
  • lilaemma
    fancyface3 skrev 2012-08-23 14:51:13 följande:
    En sista fråga till er tjejer , temp skall sjunka om det är mens va??

Tempen kan fortsätta vara hög några dagar in i nästa cykel, men ibland kan den sjunka redan innan mensen startar.
  • lilaemma

Vad säger ni om det här fenomenet:

Måndag em positivt digitalt test
    Måndag kväll negativt digitalt test
    Tisdag morgon positivt digitalt test
    Onsdag morgon negativt digitalt test
    Torsdag morgon negativt digitalt test.

ingen blödning.

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m62340531.html

Är det då fel på testet, missfall utan blödning, cancer?

• lilaemma
    anaconda skrev 2012-08-29 23:22:00 följande:
    Glad gubbe på CB digital äl test, hur räknar man? Vi säger glad gubbe på lördag är då söndag äl +1 då glad gubbe betyder att äl sker 24-48 timmar efter? Hjäääääälp

Då borde ju söndagen vara äl eller äl-1...
  • lilaemma
    Flikkan skrev 2012-09-06 22:42:51 följande:
    Jag har ett clearblue som jag ska ta imorgon!
    Digitalt? Tror att det är för låga hormoner ännu för att den ska ge dig rätt svar... under förutsättning att det är några alls... tror två tre dagar innan den visar...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester