Palma skrev 2012-11-03 12:48:24 följande:
Hej på er. Skulle bli jätteglad om någon här kanske kan svara, man blir ju galen av grubblandet! Blir svaga plus alltid starkare efter ett par dagar? Om man är gravid alltså. Testade igår och fick ett svagt men tydligt plus. Det kan dock vara rester efter ett mf för 4v sedan. Jag blödde en v och sedan har vi haft sex var tredje dag. Är er erfarenhet att plusset/strecken alltid blir starkare efter ett par dagar om man är gravid? Försöker hålla mig till i morgon, då tänker jag testa igen. Om det är lika svagt då, kan jag då vara säker på att jag inte är gravid. Och tvärtom, är jag gravid om det är starkare? Eller kan det vara missfallet som spökar i alla fall?
Det kan ta några dagar, men om det inte blir starkare är det inte bra. Hcg fördubblas varannan till var tredje dag i tidig graviditet så ökningen går ganska fort i början. Om du däremot testat med extra känsliga tester så kanske de aldrig blir starkare eftersom de innehåller mycket mindre mängd färg för att inte ge falska plus. Om det stegrar fyra veckor efter mf så bör det vara ny graviditet och inte den gamla som spökar...