• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

NIML skrev 2013-02-06 20:22:49 följande:
    kunde såklart inte hålla mig och gjorde ett till. vääääldigt svagt jag vet. men syns tydligare via telefonen.

Grattis!
  • lilaemma
    aaa653 skrev 2013-02-07 20:12:34 följande:
    åh! detta svar va bra för mig! som inte ens trodde ja hade äl...men fick positvt ältest 4/2....

Kan man se om man haft äl?? eller bara haft förutsättningarna för det??

Detta skulle isåfall vara första gången av 49 möjliga som vi prickat in äl....nästan så tårarna kommer, känns som en seger i sig...

Tycker den här kurvan ser ut som ÄL Dag 39 och eftersom tempen nu är  uppe på 37 skulle jag trott på gravid... Man kan ju få plus på ältest om man är gravid också... Har du testa med gravtest?
  • lilaemma
    aaa653 skrev 2013-02-07 21:35:34 följande:
    Jag det har jag, tyvärr neg
    När testade du? Idag?
  • lilaemma
    beijer skrev 2013-02-07 22:13:35 följande:
    Hej dum fråga. Någon som vet om man tex skulle kunna känna inuti i en om mens är på gång eller om man tex skulle vara gravid ? Bara en nyfiken fråga. Och om man kan d hur ska d kännas då ? O vart kan man känna d.

Haha pinsam fråga egentligen men d var bara en tanke som flög i mig hihi
    Man kan känna på tappen, men det är osäkert och riskabelt. Man kan ju få in bakterier som inte är så bra för ev bäbis. Har själv fått två tidiga mf när jag varit där och pillat, och även om det inte hade något samband så börjar man ju tänka alldeles för mycket och gräma sig. Så bättre att låta bli.. Däremot rekomenderar jag att hålla koll på färgen i slidan... där brukar man kunna se tidigt om nått är på g eller inte...
  • lilaemma
    mmelody skrev 2013-02-08 12:15:36 följande:
    Någon som ser nåt nu? Desperat eller vadå... Haha

kanske något supersvagt på det nedersta testet...
  • lilaemma
    HannaZan skrev 2013-02-10 15:25:49 följande:
    Hej tjejer!!

Ville vara meddela att tantröd kom inatt:( aldrig mer pspruta! Har försökt i snart två år och ingen hjälp finns att hämta hos läkaren:(
    Träligt! P-sprutan hade jag inte mens förrän 18 månader efter... Starka grejjer vi stoppar i oss..
  • lilaemma
    Tess26 skrev 2013-02-10 17:05:41 följande:
    jag har aldrig tatt prevmedel..känns skumt att stoppa saker i kroppen som ine ska vara där..speciellt när man läser omså FRUKTANSVÄRT många somfår ett h-vete med både det ena o andra. Förstår inte att folk vågar,ärligt talat. Närmina barn har sexkomme rjag trycka kondomer i öronen på dom!!! (alternativt operera på kyskhetsbälten!!)
    Kanske det här:
    techcitement.com/culture/the-best-birth-control-in-the-world-is-for-men/

Om det verkligen är så bra som det sägs...
  • lilaemma
    Tess26 skrev 2013-02-10 17:33:10 följande:
    Fast då e frågan.Vill man att ens son eller ens man ska ha det då? villman leva med en man med eventuella biverkningar ELLER att HAN råkar förstöra sin kropp så han inte får spermier eller har dåliga spermier...
    ANvänd kådis säger jag bara.....eller pessar?
    Fast det var ju just det som var poängen: Inga biverkningar...

Men ja kondomer har inte heller så många biverkningar...
  • lilaemma
    frånochmeddu skrev 2013-02-11 05:39:41 följande:
    Vågar inte tro det, har aldrig förstått när jag sett svaga plus att folk säger "vågar inte tro det" Vaddå, ett plus är ett plus?! Men nu är det jag,. BIM -2 och jag önskar sååååå att jag är gravid. Tycker mig se ett svagt, svagt plus på Stickan. Ska testa på BIM också, kommer väl inte kunna hålla mig imorgon.. Men har bara två test kvar. Kanske är bäst att ta ett på BIM och ett BIM +2, eller vad tror ni? Shit. Tänk så ser jag i syne. Det är JÄTTESVAGT. Aaarh blir galen!!
    Kanske för att det händer att det skiter sig rätt så omgående... svaga plus känns inte lika säkra som när det har stegrat sig och blivit starkt... så funkar jag i alla fall... Om jag inte får plus i två veckor i sträck räknar jag inte med det. Blir bara så besviken när det skiter sig.
  • lilaemma
    Lijkan skrev 2013-02-12 06:49:35 följande:
    Mina test var nog bara spök. Har haft mensvärk till och från hela natten och den senaste timmen har det ilat ner mot blygdbenet, gjort förbannat ont! :(
    Om du fått plus på testet så är det ingen fara. Det känns som mensvärk när livmodern växer.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester