• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissTajkon skrev 2012-08-01 17:07:36 följande:

Hej tjejer! Har jag råkat ut för mitt första spök tror ni? :)
    Tjaa... det ser onekligen lite väl smalt ut... nytt test imorgon?
  • lilaemma
    isflikkan1 skrev 2012-08-01 17:12:09 följande:
    Du kan kolla i mitt galleri under tester, mitt svaga Rfsu testa tidigt är snarlikt ditt... Tror nog att det där är positivt :) Testa med annat test oxå :)
    kan inte se dina bilder...
  • lilaemma
    monsa skrev 2012-08-01 17:59:57 följande:
    Hej! Skrev några rader tidigare idag ang. mitt test. Är bara så glad att det blivit positivt igen. Hade missfall för ett par månader sedan. (haft ett antal under mina år) Har ett barn på 5 år så vi har försökt ett tag. Håll tummarna för mig..

Vet att det brukar vara svaga test i denna tråd men jag har följe den länge och gillar den. Få se om jag lyckas lägga upp bilden nu. Test på dag 24 i cykeln.

Starkt och klart och tydligt! Fastän du bara är på dag 24! Wow! Säker att du inte blivit gravid tidigare? Det här bara måste gå bra! Ingen tvekan om att du är gravid i alla fall! GRATTIS!
  • lilaemma
    minaz skrev 2012-08-01 18:11:24 följande:
    Kan CB-gravtest bli som ett svagt pluss pga sperma i urinen?

Hade nämligen sex igår och därför undrar jag om testet kan bli missvisande?

VÄÄÄÄLDIGT svagt, men man såg ju att det var ett PLUSS.

Nu till min förvåning, jag har ENDAST haft sex 1 gång och ev. 3-4 dagar innan min förväntade ägglossning så det här känns inte riktigt seriöst.

Har inte råd att testa mer nu så jag får väl vänta...

Nu är jag nervös...          
    Hur länge sen är det du hade äl då? (Jo man kan bli gravid av samlag 3-4 dagar innan äl och ja, det räcker med en enda gång...) Har du bild på testet?
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-08-01 19:02:54 följande:
    LilaEmma: Jag har en kompis som nu äntligen på dag 19 fått nästan positivt ÄL test. Hon har 31 dagars cykel alltid haft och nu undrar både hon och jag i temptråden hur det blir nu med hennes lutelafas om hon har ÄL idag elle rimorgon . Den blir ju väldigt kort isf och det är ju aboslut inget bra då den ska vara på minst 12 dagar. Eller är det som jag s atill henne att ÄL sker alltid 12-16 dagar FÖRE nästkommande mens så då flyttas ditt BIM datum fram? Tänker jag rätt då?
    Du tänker rätt. Lutealfasen är nästan alltid exakt lika lång. Hur lång varierar från kvinna till kvinna. Men om hon får ÄL senare så kommer BIM vara lika mycket senare.
  • lilaemma
    Netta86 skrev 2012-08-01 19:08:13 följande:
    Syns bilden nu? har aldrig bifogat bilder förut men nu lagt upp det i galleriet som någon tipsade om för att det ska synas=)

Positivt eller spök, vad tror ni som testat mycket? 
    Det där ser klart positivt ut! Har du trixat med det eller är det orginal?
  • lilaemma
    Netta86 skrev 2012-08-01 19:35:43 följande:
    Inget trixande här inte! kort taget med min telefon =)
    Då säger jag grattis!
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-08-01 19:38:20 följande:
    Så om hon har ÄL säg om 3 dagar, flytta sdå BIM fram med 3 dagar?

En till fråga, om man har positivt ÄL test säg i 2 dagar, sker ÄL då samma dag som testet visar negativt då, alltså positivt dag 1 positivt dag 2 och så negativt dag 3 och då sker själva äggsläppet?

Ha ha knäppa frågor jag funtar på.
    Ja, om hon har ÄL 3 dagar senare blir BIM 3 dagar senare. Det är vanligtvis tiden mellan mens och äl som varierar inte tiden mellan Äl och mens.

Jag är inte helt hundra på ältesten, då jag inte använt sånna, men har för mig att ägget släpper 24-48h efter fullt utslag. Men det varierar från kvinna till kvinna och jag har för mig att det blir tidigare ju äldre man blir så att man bör ha sex tidigare om man är äldre för att inte missa... men jag kan ha blandat ihop just den delen...

Knäppt är det inte. Fråga på, jag får ju lite anledning att repetera...
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-08-01 19:57:51 följande:
    Men blir inte BIM senare med antal dagar som den är försenad? Om den är sen med 10 dagar tex blir den inte framflyttad med 10 dagar då? Jag tänke rnog galet nu för jag är så trött så jag fattar inte hur jag tänker, min hjärna vill inte funka just nu.
    Jo, du tänker rätt. 3 dagar senare äl ger 3 dagar senare mens, 10 dagar senare äl, ger 10 dagar senare mens... Och 13,5 dagar efter äl är snittet på att testa +. Visst kan några få + tidigare men de flesta får faktiskt inte + förrän på BIM (Äl + 14)
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-08-01 19:51:23 följande:
    Då tänker jag rätt då att 3 dagar sen ÄL är 3 dagar framflyttad BIM men ändå får jag inte riktigt ihop det nu men det beror på att jag är så trött i huvudet att jag knappt kan tänka just nu.

Ja ÄL testen, jag tänker som så att det borde ju ske äggsläpp samma dag testet visar negativt igen. Jag testade ju fram tills det var pos och så fortsatte jag tills det blev negativt igen och jag brukade ha pos test i 2 dagar och sedan negativt så jag undrar om jag kanske inte har rätt.

Fast en gång så hade jag positivt ÄL 4 dagar i rad och ÄL först 3 dagar senare. Hur kan det bli så Emma?
    Kroppen är mystisk. Men tre dagar senare är ju inte så fasligt stor förskjutning mot standarden 24-48h Fast 4 plus på raden är ju ovanligt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester