• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

medow skrev 2012-07-29 22:34:55 följande:

Måste fråga ang bild trixning ... de bilderna som är trixade och visar 2 streck är de positiva eller inte ?

Om man måste trixa för att se två sträck räknas det inte som positivt. Ibland när man trixar får man fram streck som inte finns där. Trixning är dock bra för att få fram streck som man anar i verkligheten och kunna se om de har färg eller inte. Men man kan aldrig använda trixningen för att veta, bara för att öka eller minska förhoppningen... typ.
  • lilaemma
    Nötcreme skrev 2012-07-30 07:29:12 följande:
    Hej.
    Jag fick 3 svaga med testlagrets tester. I går ett på morgonen ett eftermiddag och ett på kvällen. Och i natt vid halv fem vakna jag, tog ett test, och där finns inget. Hur ska man tolka det?
    Beror på hur svaga. Man kan nästan alltid se var strecket ska bli på testlagret. Så antingen har du fått spöksträck och sen inget - dvs du är inte gravid. Eller så har du fått verkliga svaga +, men hormonerna slutade stiga - dvs du kommer få ett tidigt mf. Eller så har du fått verkliga svaga +, men eftersom det är så tidigt så har du inte tillräckligt med hormoner för att det ska ge utslag om du testar för ofta (med för utspädd urin) - dvs du är gravid, men det är för tidigt att testa.

Håller tummarna.
  • lilaemma
    Nötcreme skrev 2012-07-30 07:52:13 följande:
    Ja jag har inte BIM förens på lördag. Så jag hoppas.
    Ja man ser dom, och tog foto och då ser man det oxå.
    Kan du lägga upp bilden så vi kan se?
  • lilaemma
    kanske 4a skrev 2012-07-30 08:21:12 följande:
    En liten uppdatering ifall någon kommer ihåg mig och undrar. Fick precis mensen efter MA och hoppas att vi är på banan igen. Vill så gärna ha en majbebis, sååå mysigt att få bebis på våren. Men eftersom det tog 11:a försök förra gången vågar jag inte hoppas så mycket.

Kram!  
    Jag minns dig. Fy så jobbigt med MA. Hoppas så att ni snart lyckas igen och att det går hela vägen!
  • lilaemma
    Nötcreme skrev 2012-07-31 07:22:15 följande:
    En fråga.
    Har fått svagt men ändå positivt på testlagrets stickor. Lite tjockare stickor (köpta på Ullared)
    Men fick hem nya i går, testlagrets (från billiga tester) smala stickor. Och på dom får jag bara negativa!!!!!
    E det kört? Är på BIM -5 i dag.
    1. Är du säker på att det var positivt på testlagret? De ser väldigt lätt positiva ut utan att vara det...
    2. Har du tagit alla med morgonurin?
    3. Klart det inte är kört på -5 Normalt sett får man inte plus förrän på bim. 
  • lilaemma
    hanu01s skrev 2012-07-31 09:46:26 följande:
    Hej!

Jag fick imorse "Yes" på bäst på test digitala gravtest, men syns nästan ( man behöver nog lite fantasi oxå att se det) ingenting på testlagrets smala stickor.... Så nu blir det en tur till stan och köpa en med veckoindikator....
    Åh! Jag har också beställt en sån! Så jag hoppas verkligen den har rätt! Vill ju inte ha en digital som spökar... ;)

Grattis vågar jag nog säga!
  • lilaemma
    smultron1 skrev 2012-07-31 10:59:32 följande:
    behöver hjälp!

är det min hjärna som leker med mig eller finns det två streck på stickan?

Två vackert röda sträck! Grattis!
  • lilaemma
    Lizz89 skrev 2012-07-31 15:04:59 följande:
    någon som är gravid lr har varit gravid som har kvar bilder på sin hcg stegring??? Tog ett test igår ifrån billiga tester och sen tog ja ett idag bara för o se om de har ökat något.. Tycker de är ungefär samma styrka på testen.. Kan lägga upp bilder senare.. 
    Jag har stegringar i mitt galleri både från bäbisgraviditet och från kemiskgraviditet
  • lilaemma
    LindaMagnusson skrev 2012-07-31 18:57:26 följande:
    Tog ett test till och även där ett streck då kan det väl ändå inte va fel?
    Hoppas att det inte är det, men om det är lika svagt så skulle jag ändå inte våga ropa hej ännu. de kan få tydliga spöksträck ibland... på test efter test... Håller tummarna för en stegring till imorgon...
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-07-31 19:54:21 följande:
    Du verkar så kunnig på detta med test så du kanske kan besvara en fråga jag har. Jag har fått flera positiva test trots att jag inte är gravid, har även fått positivt på ÄL test fast jag inte haft ÄL. vad tusan beror det på?

När jag väl var gravid så fick jag neg på g test trots att jag vet att man då ska testa pos på dom.
    Gravtest ska inte kunna visa positivt utan att man är gravid om man inte har nån väldigt ovanlig form av cancer eller så. Det var inte ett tidigt mf då? Eller spöksträck? De kan verkligen se verkliga ut...

Positiva ÄL-test utan äl är fullt möjligt däremot. De reagerar på flera likartade hormoner och även om de reagerat på rätt hormon är det inte säkert ägget släpper...

Negativt på gravtester trots att man är gravid är också fullt möjligt 99% säkerhet är ju inte det samma som 100% Oftast är det dock för att man testat för tidigt. Har också hänt att någon fått - för att de testat för sen. För en del kvinnor sjunker tydligen hormonhalten senare i graviditeten (även om de flesta faktiskt kan plussa flera veckor efter förlossningen istället). Sen kan man också få neg på grund av för höga hormonnivåer - adhokeffekten tror jag det kallas. Då kan man späda ut urinen och få ett mer rättvisande resultat.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester