• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-07-20 06:33:27 följande:
    Tog ett test nu på morgonen.. Och egentligen förstår jag inte varför för dom gångerna jag plussat har jag fått starkast med kvällsurin.. Här är iallafall bilder. Första är otrixad och dagens är överst, andra är skuggad och där är också dagens högst upp.. Jag ser ju men tror att det är spök.. Vad trpr ni? 

Ingen aning längre. Förr skulle jag ha sagt att med testlagret så är det där något på g... men det verkar ju bli så där för alla nu för tiden... Kanske har blivit hcg i dricksvattnet eller nått ;P
  • lilaemma
    LiLoLaLa skrev 2012-07-20 16:52:32 följande:
    Skulle någon kunna titta på mina test. Jag vågar inte lita på att jag ser rätt. Det översta är taget igår på BIM +1 med test från billiga tester. Det understa är taget idag på BIM +2 med apotekets graviditetstest. Jag ser svaga streck, men när jag var gravid med sonen fick jag superstarkt streck redan på BIM så jag känner mig förvirrad

Bim+1 Billiga tester

Bim+2 apotekets tes
    Inte svagt alls! Grattis!
  • lilaemma
    Meja2011 skrev 2012-07-20 17:08:40 följande:
    Knastens bilder=)

Åh vad jag hoppas knasten att det är något på gång!
  • lilaemma
    Helenmedh skrev 2012-07-21 20:39:08 följande:
    Idag " plussade" jag med testlagret, kollade med cb digital men det visade inte gravid.. Min pappa fyller 70 år idag. Tycker ni att jag kan fira honom? Med alkohol alltså.. Jag tycker det känns knepigt men * inte gravid * lyser innanför mina ögonlock...
    Jag skulle inte gjort det. Men å andra sidan dricker jag ju aldrig. ;) Det kan inte skada fostret så tidigt, eftersom ni har skilda blodomlopp. Men för din egen ångests skull så låt bli. Eftersom du troligtvis är gravid är det väl onödigt, eller?

Testade du med samma urin på båda testen eller var cb senare?
  • lilaemma
    Helenmedh skrev 2012-07-21 20:51:44 följande:
    Tls ligger på 25 tror jag..

Lilaemma: nej jag testade med morgonurin med Tl och eftermiddag med cb på bim -3..

Knasten: det är så jag vill känna.. Hela barnverkstaden tar ihjäl mig. 13 månaden.. Min pappa fyller 70 år, vi har bjudit på båtresa med mat och övernattning. Men när det kommer ett barn.. Jag kan inte låta bli att gråta.. På riktigt. Min pappa är mitt allt och han ska fan ha barnbarn! Fan å..
    Alltså antagligen var morgonurinen mer koncentrerad. CB kunde inte mäta nivån eftersom urinet var för utspätt. Du är med största sannolikhet (99% säkerhet) gravid.
  • lilaemma
    linkmamma skrev 2012-07-23 10:12:34 följande:
    LITA EJ PÅ RFSU!!!!
    jag fick en stegring som både jag och maken såg på 3 test. igår efter 2 dagar testade jag igen och tänkte att nu blir det ett starkt pluss...nada....
    det har på de senaste testen blivit synliga streck efter några min så det är inte de som kan uppkomma efter giltig tid.....

jag har använt testen med de andra barnen utan problem men nu har de blivit så dåliga..kommer aldrig med använda dem....
    Eller tidigt mf?
  • lilaemma
    linkmamma skrev 2012-07-23 13:37:35 följande:
    Nej jag har ju inte blödit något så inget mf.....
    I tidiga mf blir testen oftast negativa innan blödningen kommer. Hormonhalten är ju låg.
  • lilaemma
    lilaemma skrev 2012-07-23 13:39:01 följande:
    I tidiga mf blir testen oftast negativa innan blödningen kommer. Hormonhalten är ju låg.
    Kallas även kemisk graviditet. Är otroligt vanligt och eftersom vi nu testar så tidigt så vet vi om det. Förr hade man inte hunnit upptäcka det eftersom mensen kommit ungefär när den skulle.
  • lilaemma
    annakoh1209 skrev 2012-07-25 11:33:09 följande:
    Hej jag ska ha bim idag men har inte fått någon mens men tog mina äl test igår 

test 1: kl 10:00 
    2: kl 13:00
    3 kl 20.00
    sista är kl 23.00

alla är positiva hur kommer det sig 
    Äl test blir positiva om du
    1. Snart ska få ägglossning
    2. Är gravid
    3. Snaft ska få mens.

Så antingen har din ägglossning inte varit än utan kommer nu, eller så är du gravid, eller så kommer din mens snart. Köp ett gravtest! Håller tummarna!
  • lilaemma
    More skrev 2012-07-25 22:01:45 följande:
    Tror ni att ett svagt gult streck kan vara giltigt även om det visar sig senare än tiden som angivs? 
    Sträck efter tiden är per definition inte giltiga. Strecket på testet ska väl dessutom vara rött/rosa och inte gult. Ibland kan små hormonhalter ge svaga streck som syns tydligare efter att tiden gått ut, men nått som man ser först efter tiden är aldrig att räkna som positivt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester