Thegirl1 skrev 2012-06-17 16:09:37 följande:
Måste faktiskt säga att jag har fått väldigt tydligt andra streck nu när jag varit gravid men tror många här på fm verkligen vill och inbillar sig att dem ser nåt som i själva verket inte är nåt. Sen finns de sk spök och dem är oftast gråa och smala. Men jag tycker denna tråd har blivit lite "överdriven" då jag de senaste dagarna inte sett nåt på vissa som andra säger. Ville bara säga detta!
Så klart man får tydliga sträck när man är gravid och allt är bra. Ja, många inblillar sig sträck som inte finns, MEN, alla starka sträck har varit svaga! Om man testar tidigt så får man svaga, svaga sträck och egentligen ska man ju då vänta en vecka och sen ta ett nytt test, men när man är i den sitsen är det svårt att hålla sig. Mer än ett test om dagen är egentligen fullständigt onödigt, men man vill ju så gärna se det där strecket växa fram. Tråden är inte mer "överdriven" nu än vad den varit hela tiden. Starten handlar ju om just svag sträck och om viljan att se sträck när man försöker. Det är det den här tråden är till för. Så därför är det många här som gör just det.. Alltså helt normalt för den här tråden.