slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-12 13:08:04 följande:
kladdkakan testade jag först och ångrar mig bittert.... illamåendet blev inte bättre..snarare värre och halsbränna kom på köpet *S* Synden straffar sig.
Jo progesteron är ju ett av de hormon som kroppen kör i gång på full fart när man blir gravid, brist på egen produktion av progesteron kan vara en orsak till att man inte blir gravid eller inte kan behålla ett foster (upprepade missfall) så man får alltid det som "stödmedicinering" när man gör IVF för att hjälpa embryot att fästa och växa så mycket som möjligt
Så man får liknande symptom av progesteronet som av graviditeten för det är progesteron i kroppen som ger symptom vid grav...*snurrigt värre blev det nu*
Men några jag har pratat med har berättat att deras biverkningar av progesteronet har avtagit runt dag 9 som senast...någon berättade att det tog en vecka efter de slutat med progesteronet men annars verkar det ligga på en vecka-9 dagar innan det trappas ned.... jag är på dag 12 nu och det tycks bara bli värre så jag vet inte... jag vet inget.. jag bara väntar på torsdag..
haha eller hur :S men gott var det säkert.
ok jag tror jag fattar men om det bruakar vara borta efter 9 dagar så :) jag kommer vänta spänt tills tors men om jag misstänker rätt så kommer du ev kanske ta ett test innan eller har jag fel :)
lycka till ialla fall