• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

klurilur skrev 2011-12-01 10:49:49 följande:
    Tack, vågar inte tro det är sant..
    Hur gör man för en klar bild som ni alla andra får? 
    Det beror väll lite på vad man har för mobilkamera (om det är sån du tar med)
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    klurilur skrev 2011-12-01 11:14:05 följande:

Tack, jag ska för söka med meobilbild ist. Amatör som jag är.

Erfarenheter med testlagret har jag inte. Tänkte kanske ni har. Tillförligheten på de är normal?
    Testat under 5 dagar, men de flesta testen blir färgfyllda...Dvs hela testet bli rosa aktigt. Är det sämre kvaliteé?  

Tycker dom är bra. Om dom blir för rosa kan det ju vara att du kollar för tidigt (man ska vänta 5-10 min) eller att testet blir för blött.

Men ditt test ser så positivt ut att det nog inte är någon tvekan.
  • popcornplaya
    JennyOhlsson skrev 2011-12-01 11:41:00 följande:
    Dagens test...
    Syns inte tydligt på bild tycker jag

mycket starkare IRL...
    Jag ser!
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-01 11:55:22 följande:
    Har försökt öka kontrasten och jag ser tyvärr bara vita streck.. men jag kan ha fel

Men är det inte nått rosa streck brevid det som ser vitt ut?
  • popcornplaya
    Helenmedh skrev 2011-12-01 12:29:43 följande:
    En veckas sen mens... Detta var vad jag fick idag på stickan. Alldeles för svagt och smalt..

Jag tycker inte det ser för smalt ut och att det försvann sen vet jag andra som också fått och det har vart positivt. Skulle nog vänta ett par dagar med digitalt endå.
  • popcornplaya

Det kanske var färgrester som vandrade? Eller så va det så svagt att det inte syntes efter det torkat.

• popcornplaya
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:46:25 följande:
    Det har jag också trott. Jag fick med mig ett nytt test hem som jag ska använda imorgon.
    Om det inte visar två starka streck sa BM att jag ska vänta in blödningen.. =(
    Hon verkar ju lite knäpp ärligt talat, har aldrig hört talas om nått gravtest där båda strecken måste vara lika starka för att det ska vara graviditet.
  • popcornplaya

Blir tokig på dessa spöstreck med cb.... Gör ju att man ändå innerst inne får upp nått hopp.

Orginal

Fixad med

Sen tog jag ut remsan och då såg det ut såhär:
    orginal

fixad med

Inverterad

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester