• lillabambi

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

avokado88 skrev 2011-09-28 10:49:03 följande:
    Testade det här i morse. Det är ett minus va?

jag ser oxå nått :) *hoppas*
  • lillabambi
    Maria84 skrev 2011-10-04 20:25:48 följande:

Alltså, jag vet inte vad jag ska tro. Hade BIM 26/9 och mensen uteblev. Testade 28/9 med Clearblues test med veckoindikator där det självklart stod inte gravid.
    Testade 2/10 (översta testet) och fick då ett svagt svagt plus. Bilden är tyvärr lite dålig eftersom det är taget tidigt på morronen och lite i fel ljus.
    Testade igen idag (nedre testet) och det har ju blivit lite starkare..

Men alltså, jag har aldrig testat så här sent tidigare, jag har kunnat testa på BIM dagen och fått plus. Och nu har det ju gått en vecka över.
    Symtomerna jag har är illamående i stort sett hela tiden och brösten ömmar som sjutton!
    Under de andra graviditeterna har jag liksom fått tillbringa morrnarna på toaletten och då har jag haft 8 st graviditeter, dock bara två som har gått hela vägen ut.

Känner mig väldigt förvirrad....
    Grattis det längst ner är helt klart starkare :)
  • lillabambi
    Wettex skrev 2011-10-04 20:54:27 följande:
    Fick detta resultat imorse - i starkt motljus (badrumslampa) så tyckte jag att jag såg ett + men i vissa vinklar såg jag det inte alls. Vet inte vad jag ska tro men det känns mindre negativt än tidigare negativa test

tror absolut detta är positivt Grattis :D
  • lillabambi
    Wettex skrev 2011-10-04 21:01:32 följande:
    Ååh tack för era ögon. Det är första gången för mig så jag famlar i mörkret här, haha. 
    Men kan det verkligen synas redan nu, skulle ha fått mens nu i dagarna så det är ju MEGA-TIDIGT?
    sist plussade jag 7 dagar innan bim så absolut :) 
  • lillabambi
    Runguska skrev 2011-10-05 08:16:28 följande:
    Tog ett test i morse och såg ett ganska tydligt streck på en gång och snart dök även kontrollstrecket upp. Gick ut från badrummet och då jag åter tittade på stickan var det bara kontrollstrecket kvar. Är på BIM +4 idag. Nu efter 10 minuter ser testet ut såhär - så negativt det bara går.

Men streck som kommer och sedan försvinner - vad brukar det bero på och hur pass vanligt
    skulle nog vänta nån dag o testa igen, verkar knasigt det där:/
  • lillabambi
    Runguska skrev 2011-10-05 08:26:41 följande:
    Ja, jo jag får göra det. Med första barnet plussade jag redan på BIM -4 och andra väntade jag nästan en månad med att testa (hade mycket med jobbet och glömde helt bort att jag inte haft mens på länge). Men det kanske är olika hormonnivå mellan olika graviditeter? Eller att jag räknat fel helt enkelt, både då och nu!
    det är nog olika från graviditeter första barnet plussade jag sent några veckor efter bim och med andra en vecka innan bim så inte en aning varför man plussar så olika
  • lillabambi

har fattat att det är en heldel kunnande tjejer här så tänkte mig på en fråga ang temp, har provat denna månad bara för skoj skull brukar ligga vid 36,5 ungefär i morse när jag tempade låg jag på 36,7 kl 06,00 somnade om och tempade igen och då låg den på 37..... iallafall lite förhöjd, om den fortfarande är förhöjd när mensen är beräknad kan man väl misstänka graviditet va?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester