• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MrsC74 skrev 2012-03-28 15:15:30 följande:
    Choccolat: har hon gjort IVF så är det av ganska stor betydelse när embryot sattes tillbaka samt hur många dagar det var odlat.
    ÄL sprutan ska bra ute ur kroppen 10-14 dagar efter man tagit den. Det borde inte vara den som visar det svaga strecket.
    Jag vet väldigt många IVF som plussar tidigt. Men vad menar du med ÄL +9 ? Är det från den dagen embryot sattes åter ?

Oki... äl-spruta den 17:e... Ägget odlades i 2 dagar. Sattes tillbaka den 21:a... Ruvardag 7 idag..

Vad tror du då? 

Hon själv tror inte att det är sprutan av vad hon har läst på men tycker ändå det är tidigt och varken hon eller jag kan tänka klart just nu för vi hoppas så mycket! =)

• Choccolat
    MrsC74 skrev 2012-03-28 15:25:43 följande:
    Chocolat: RD7 är väldigt tidigt att plussa på. Finns de som gjort det men ofta med en 5- dagars.
    Jag har plussat på RD14 och RD15. Båda gångerna ganska tydliga plus.
    Säger som Slemmis: hoppfull men skeptiskt.
    Kan vara sprutan kan vara bebis:)
    Mitt råd är att vänta i alla fall till RD12 innan nytt test. Om hon kan hålla sig.

Tack för svar! Hon väntar nog inte längre än till kvällen.. ha ha ha!!!!

Jätteskönt att få era tankar! Nu jäklar ska jag hålla tummarna!!! =)
  • Choccolat
    Mini Léonie skrev 2012-03-28 15:44:52 följande:
    Fidelis;
    Låter bittert att säga att man inte är bitter dock

Choccolat;
    Åhhh hoppas för deras skull att resten fortsätter så.

Tikka:
    Vad var frågan?

Tack fina leonie! =)
  • Choccolat
    Koppkakan skrev 2012-03-28 16:26:03 följande:
    Choccolat: Jag plussade svagt men tydligt dag 7 efter insättning av ett tvådagarsodlat. Alltså nio dagar efter äggplock, vilket jag tror räknas som ÄL. Sen är det absolut möjligt att din väns urin helt enkelt var mer koncentrerad när hon gjorde test två. Morgonurin är inte alltid bäst. Har fått starkare plus två timmar efter morgontestet en gång.

WOW!!! Det ska jag hälsa henne direkt!!!
  • Choccolat

Slemmis, dina första två bilder, den undre så ser jag.. Kanske bara en skugga, vet inte riktigt.. Även tydligt på den trixade.. Hoppas!!!!

Helen, jag tycker nog att testet längst ner är aningen starkare!

Gummsan, jag håller tummarna att allt står rätt till!

• Choccolat
    Diorali skrev 2012-03-29 13:52:05 följande:
    Är det sant?! Herregud måste gå och köpa ett digitalt! Tänkte ni om någon borde ju kunna se och ge svar Fast eftersom det blev mf sist så vågar jag ju inte ta ut nåt i förskott denna gången. Fostret slutade växa i v.6 sist men kroppen förstod inte förrän v.11. 
    Hoppas hoppas lilla pyret vill stanna kvar denna gången!  Tack ni som svara så snabbt!!

Beklagar ditt mf.. men denna gång ska det lyckas! Grattis! :)
  • Choccolat

Detta är då tråden som växlar något otroligt i "humör".. Underbar lycka och onödiga skittråkiga tjafs!

Leonie, jag har stöttat dig, uppmuntrat dig och tyckt att du uttryckt dig mycket trevligare ett tag, vare sig du har sagt saker folk vill eller inte vill höra.

Jag är så förbannat trött på att komma in i den här tråden för att läsa om påhopp inlindade i ärlighetsslöjan, tjafs och annat skit! Det är ju för fan ingen slump att just du hamnar i dessa tjafs hela tiden.. Gummsan, Sweas, Fidelis, Slemmis, Popcorn och många fler har gång på gång tagit illa upp av dina inlägg. Jag skriver inte heller alltid vad folk vill höra men inte ser du mig tjafsa vidare och vidhålla min "ärlighet" som att det vore det käraste i livet! Jag säger inte att du är ond, men om man finner sig i samma situation om och om och om och om igen så måste man väl börja tänka tanken att man själv kanske gör något som andra inte uppskattar!

Bläää för alla era tjafs!

Grattis till plus och trevlig helg!      

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-30 10:32:39 följande:
    hmm tja kanske något för tidigt för att se hjärtslag, men helt omöjligt ska det inte vara om man får tro skribenter här på FL, har bestämt för mig att någon såg hjärtslag i vecka 6, själv fick jag se i vecka 8- Men å andra sidan så räcker det väl kanske att se att det finns en hinnsäck där just nu..för finns det så är ju chansen stor att det finns ett litet embryo. Jag skulle iaf velat gå på ultraljudet och sen kanske gå på ett till om några veckor- men det är ju jag

Håller tummarna för dig, så länge du inte blöder så finns det ju iaf hopp om det så att säga

Som jag har förstått det.. 6+0 är det tidigaste jag hört någon se hjärta.. I v 6+4 ska man se mer än en hinnsäck, man ska se ett vitt "grummel" som är början på embryo åtminstonde. Man ska även kunna mäta storleken då, rung 6 mm ska den va. Finns inte "embryot" där, eller om det är för litet, så är man antingen inte lika långt gången som man tror eller så är något fel. Något ser man, även om det inte är hjärtat.. =)
  • Choccolat
    Mini Léonie skrev 2012-03-30 10:35:48 följande:
    Men ärligt.. Det är ju enbart vissa personer som inte kan TA det man skriver. Andra har inga som helst problem.

Det är ingen slump att jag hamnar i det för jag säger ifrån och vägrar linda in orden ja.
    Men läs inte om det inte passar!!!

Trevlig helg på dig med! 

För du bör för tusan inte ta åt dig av NÅT! Nä inte du inte!!!!!

Tänk om... bara om... det ligger något i det vi andra säger.... 
  • Choccolat
    lanylena skrev 2012-03-30 10:43:58 följande:
    SLUTA BRÅKA ALLIHOP! Tack.

Nästan humor att du riktar den till mig när det jag skrivit är att jag är förbannat trött på tjafsen..

Men du har rätt!  
  • Choccolat
    juliia24 skrev 2012-03-30 16:07:17 följande:
    sida 4013

Kan tyvärr inte säga att jag ser något..
  • Choccolat
    juliia24 skrev 2012-03-30 16:13:05 följande:
    kan du trixa?

Är tyvärr dödsdålig.. Angie kanske inte vill nu.. Sweas är duktig.. och några andra också.. kan någon annan hjälpa till med trix?
  • Choccolat

Jag har inte suttit tyst i tråden. Jag har även haft en konversation med Leonie per mail som jag själv fann konstruktiv.

Angie, jag förstår att du agerar i affekt, men eftersom jag sagt till Leonie vad jag tycker tänker jag även säga till dig att du nu gått för långt.

I övrigt tror jag att det blir extra hetsk stämning om ämnet psykisk ohälsa då jag förstått sedan tidigare att väldigt måååånga här inne har någon form av diagnos, och känner sig påhoppade.

Med alla hormoner i omlopp har det helt enkelt spårat ut.. Helt plötsligt har nu folk även uppmanat andra att lämna tråden.. Inte ok enligt mig det heller.

Med detta sagt önskar jag alla en trevlig helg!      

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester