• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-01-26 13:02:41 följande:
    Hej! En fråga ang cb digital. varför får jag svaret 2-3 veckor när nån som har bf efter mig får 3+veckor?? :-/

Jag tror inte du ska lägga allt för mycket vikt vid det.. Jag fick 3+ redan när jag var 4+1 vilket verkligen borde vara OMÖJLIGT... Oroa dig inte!
  • Choccolat
    mammelie1891 skrev 2012-01-26 16:43:50 följande:
    Förlåt om jag tjatar men... jag känner mig inte gravid längre... det onda i brösten är helt borta, jag mår inte illa och är inte så trött längre... tog ett cb digital idag där det står gravid 2-3, jag är i v 4+6 ( BIM +4). Nån som har nå tankar eller uppmuntrande ord..?

Men det stämmer ju... 2-3 menar man fostrets ålder.. du själv är runt 2 veckor längre gången (mellan mens och äl).. 4+6 innebär att fostret är typ 2+6.. så det stämmer!
  • Choccolat

Men gud.. sluta prata om rökning.. blir så sugen att jag sitter och skakar här... Gaaahhhhhh vad sugen jag är!!!!

(För er som verkligen är motiverade kan jag dock rekommendera hypnos.. låter löjligt men jag tycker det var riktigt bra.. Boken är också bra "Äntligen ickerökare".. om man inte är lika puckad som jag som tyckte det gick så lätt att jag absolut kunde börja igen.. det var ju så lätt att sluta...) 

• Choccolat
    Demina läkare skrev 2012-01-26 22:23:38 följande:
    Det  är inte alls osannolikt, utan beror på mängden hormoner som bildas. Ju högre halt hormoner, desto mer symtom och starkare grav. Därför är tex illamående vanligare vid tvilling-grav. Att plötsligt sluta må illa (utan blödning) är oftast helt normalt, ffa i v.9-12 då placenta bildas och alltmer tar över hormonproduktionen. Och efter v.12 är det definitivt normalt att sluta må illa när som helst!

Jag såg att du blev lite ifrågasatt. Själv tycker jag att det låter ganska vettigt det du skriver men utgår då förstås att du pratar om det generella och inte specifika fall.

Får jag fråga, är du läkare? Som sysslar med graviditeter på något sätt? Procentsatserna, vart får du siffrorna ifrån? (jag har hört liknande tidigare men inte riktigt lika högt..)
  • Choccolat
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-27 11:41:45 följande:
    Ska som sagt börja läsa den i helgen hihi. Du slutade lätt med den boken?

Oj haha låter som man kan sluta lätt med den boken =)

Eftersom jag är rökare själv vet jag hur svårt det är att låta bli och hur jobbigt det är. Nu är jag ju dock inte gravid, men hoppas på att vara det snart. Du vet, som alla vi andra, att det inte är något man ska göra när man är gravid. Så huvudet måste bestämma sig för att slänga dom, bgåde för dig och din bebis skull!
    Du kan!!

Ja, som någon beskrev det så var det typ hjärntvätt.. på ett bra sätt... =)
    Stort lycka till!  
  • Choccolat

Gummsan, LillaM blev gravid där, jag tror även Vixanbus blev det men är inte säker på henne.. Sveasmamma fick väl mens där någon dag för sent..

• Choccolat
    mamma Linder skrev 2012-02-02 10:52:18 följande:
    Har börjat blöda blir väl ingen bebis denna gång heller

Åh neeeeeej!!!!
  • Choccolat
    Niicesara skrev 2012-02-07 12:49:14 följande:
    Taack! Hjärta
    Kommer inte kunna förstå det innan vi sett vårt lilla mirakel på ultraljud.
    Åhhhh massa grattis!!!!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester