• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan, vad var det för problem med boobsen..? Jag fattade inte..

• Choccolat
    Gummsan skrev 2012-02-22 22:47:30 följande:
    Ont som fan. Har knottror på vårtgårdarna som ömmar som fan. Aldrig sett sånna. Svullna körtlar i brösten. (gravid V8+0 tror ja)

Jag har hört att det ska vara väldigt "normalt"... heter typ "tagel" eller nåt.. går ibland att klämma som en finne.. Tror inte du behöver oroa dig över huvud taget! =)
  • Choccolat

Under täckmanteln "ärlig" har vissa kommentarer sårat några tjejer i tråden. Den "ärlige" har många gånger påpekat att det är dumt att ge falska förhoppningar osv. 

Mer eller mindre varje gång har jag tyckt att dessa kommentarer varit oförsiktiga och onödigt bryska. 

Men idag blir det nog jag som säger ifrån... Jag tycker att det är dumt att skriva att man ska strunta blankt i vad läkare och bm säger, när dom säger saker vi inte vill höra. Deras ord är inte lag, och dom har inte alltid rätt. Men dom har erfarenhet och säger saker av en anledning.

Det är inte ovanligt att man får ett mf trots att hcg ökar. Ofta beror det på att någon "rest" sitter kvar i livmodern.

Jag önskar alla ett plus på stickan, tro mig! Jag följer er, jag gläds och är ledsen med er. Men jag tycker det är jättedumt att säga att vi ska sluta lyssna på läkare... Jag hoppas även att jag uttryckt mig på ett sätt som gör att ingen blir förtvivlad och vill lämna tråden...           

• Choccolat
    Hallonbilar skrev 2012-02-23 11:15:40 följande:
    jag förstår det med, är bara så desperat och kan inte förstå att hcg uppenbarligen stiger, jag har ju bara blött knappt 3 dagar minskade redan i går i dag en matsked knappt, bara första dagen blödde jag rikligt utan brunt och inget ont, inte ens nu har jag mfkänningar, jag blir inte upprörd alls, jag vill bara så gärna och kaninte fösrtå alls varför hcgt ökar när jag tydligen blött klart nästintill. finns ju folk som blöder i grav med, och kk kvinnan sa ju 5 hch vilket är normalt för min v allt från 5-100, dan efter på kvällen hade det ju ökat till mins 25

så var inte orolig jag förstår dig och jag vet att det förtf kan vara öken,men vill bara så gärna

Jag hoppas också för din skull och har skrivit till dig flera gånger tidigare för att stötta! Jag håller alla tummar jag har nu! =)
  • Choccolat

Olika familjejurister har ibland gratis rådgivning. Gå på en sådan så ska du se att du har bra mycket mer än ett ps3 utan att ens blinka...

• Choccolat
    Hallonbilar skrev 2012-02-23 15:19:18 följande:
    jag tror det med nu när jag fått bättre info, det är inte det värsta eg, prylar kan jag skaffa när min ekonomi reds upp, jag är så ledsen att jag inte har pengarna att flytta kan inte vara här i 3 mår till, kan bara inte

Vet inte vad kraven är men han verkar ju inte riktigt klok just nu... kanske någon kvinnojour eller soc kan hjälpa dig första månaden?
  • Choccolat
    Hallonbilar skrev 2012-02-23 15:22:37 följande:
    tycker ni jag ska ringa soc, kan de hjälpa mig? får man avbetala till dom? nu blev jag gladare 

Självklart!
    Nu jobbar jag visserligen på andra sidan... åt fastighetsägare som informerar soc när boenden inte kan betala hyra osv... Tar du med dig barnen brukar soc jobba fort som tusan.. det är i alla fall min erfarenhet!   
  • Choccolat
    Hallonbilar skrev 2012-02-23 15:22:37 följande:
    tycker ni jag ska ringa soc, kan de hjälpa mig? får man avbetala till dom? nu blev jag gladare 

Dom brukar kunna gå in med en klumpsumma och sedan göra någon avbetalningsplan med dig utefter dina förutsättningar..
  • Choccolat
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-23 15:33:44 följande:
    Idag är ingen bra dag
    Mina systersöner har blivit som mina egna då jag har hjälpt till att ta hand om dem ganska mycket iom att min syster har legat på sjukhus osv osv. De är 2 år och 8 månader gamla, underbara pojkar.
    Nu ska min syster och hennes man gå isär och killen ska flytta ner till dit han kommer ifrån, 15 mil bort. De har bråkat mycket de senaste dagarna och det har varit ett jävla liv.
    Nu smsar hon att hon tänker lämna barnen, han ska ta dem med sig!
    Sitter och bara gråter. Förstår inte hur hon kan slita dem från allt de känner till, sin mormor och morfar, kusinen, mig. Jävla helvetes psykfitta till syster jag har!!!  

WHAT????? Så hemskt...
  • Choccolat
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-23 16:10:21 följande:
    Ja det känns förjävligt. Kommer aldrig kunna acceptera hennes val om hon låter honom ta barnen 15 mil bort. Kommer sakna dem så att jag går under.

Är din syster "vettig" i vanliga fall...? Kanske hon bara tänker lite galet för att hon har varit sjuk länge och är förbaskat trött och slut..?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester