Radioactiive skrev 2011-10-21 12:27:55 följande:
kan förstå att du börja igen..
slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-21 11:53:59 följande:
det är jobbigt det där med nikotin, min sambo slutade när vi träffades för 4 år sedan.. Han sa så sent som i går att det var förvånandsvärt lätt att sluta men han känner suget varje dag......
Själv dricker jag ytterst sällan.. drack några munnar vin i går.. inte ens ett halvt glas och i vanliga fall dricker jag max 2 glas /månad och det är nästan alltid i anslutning till mens av någon konstig anledning *S*
de är väl de värsta att suget sitter i. Snusade han eller var han rökare?
Oj va konstigt att de blir med anslutningen till din mens.
själv dricker jag inte heller så ofta. har nog tröttnat, festade så mycket när jag var yngre, så nu blir de väldigt sällan. kanske en gång i månaden eller mindre. tycker de är svårt nu när jag slutat helt, när någon i familjen frågar om man ska ha öl eller vin till maten om man är bort bjuden. man vill ju inte att dom misstänker något då man håller de hemligt för dom :)
Han var rökare.. har rökat sen han var i tonåren så jag är jättestolt, han hade visserligen dragit ner så det var typ 5-10 st om dagen men efter att vi hade träffats första gången (exakt fyra år sedan i går) så sa min son (som var med.. vi träffades i Nordstan efter att ha chattat lite...enbart på vänsklapliga grunder) "Mamma.. han var ju snäll.. honom kan du få pussa på men det luktar äckligt när han rökar"... detta framförde jag till mannen och dagen efter slutade han.. hade ett par "återfall" och när han hälsade på sina styvbarn för 2 sommrar sen rökte han några paket men med den exfrun så är det förlåtligt *S*
Jag brukar sällan dricka på familjesammankomster... dels eftersom jag inte har körkort och mannen alltid kör, tycker det är orättvist emot honom om jag sitter o dricker, och dels för att jag tycker faktiskt inte att det är så gott längre... mognadsfråga kanske *S* Min svägerska får stora spelet på mig varje jävla jul och påsk för att jag inte tar snaps till maten... jag har ALDRIG druckit snaps och försöker förklara för henne att jag spyr av det, tycker att det är vedervärdigt...ändå frågar hon minst 3 ggr varje middag vi är hos dem... underligt.. och hon är ändå över 50..
Samma sak med öl och vin till maten.. jag föredrar faktiskt mineralvatten/HerrljungaCider eller på jul/påsk så ska det vara MUST.... det har hon fortfarande inte fattat haha.. tror inte det blir några problem om vi blir gravida heller för mannen kan nog inte hålla tyst om det....