• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-21 17:32:58 följande:
    viochdu: du kan ha rätt, men jag tycker jag försökeer slappna av hela tiden hehe! 
    Jag åker iväg på gymmet för att tänka på annat, jag lägger mig i ett bad och slappnar av, kollar på film med sambon, åker iväg till vänner ibland..
    Vet inte hur jag ska tvinga mig att slappna av mer än så :/

slemtorsk: mina tabletter är ok att äta under en graviditet, men ofta så får man sluta med de under den tredje trimestern för att man ska kunna amma sen osv, för det kan gå över i bröstmjölken annars!:)

I och med att jag är så pass ung så är inte den här medicinen en livsdom direkt, men man äter de minst ett halvår som standard, och jag har ätit dem i ca.. 4 månader nu :) 
    sådan typ av medicinering är ju sällan en livsdom om man jobbar med sig själv och fokuserar att bli bättre så du har ju en bra inställning till det hela
  • Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-21 17:36:10 följande:
    sådan typ av medicinering är ju sällan en livsdom om man jobbar med sig själv och fokuserar att bli bättre så du har ju en bra inställning till det hela
    Åh du ska veta så mycket som jag jobbat med mig själv.. 
    Kan säga att för 7 månader sen så gick jag inte ut ur min lägenhet. Åkte inte buss, inte på affären, inte på gymmet, ingenting.
    Satt här hemma och var rädd för omgivningen. Ibland gick jag till brevlådan som sitter längst ner i trapphuset, men inte förrän jag noga kollat genom kikhålet så ingen var därute.

Det låter otroligt hemskt och jag kan inte riktigt förstå att jag var så , men nu är det nästan bortblåst.
    Stora högljudda folkmassor gör mig fortfarande lite halvskakig i knäna, men oj så mycket som har förbättrats!
    Jag lever igen och det är underbart.  
  • slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-21 17:46:27 följande:
    Åh du ska veta så mycket som jag jobbat med mig själv.. 
    Kan säga att för 7 månader sen så gick jag inte ut ur min lägenhet. Åkte inte buss, inte på affären, inte på gymmet, ingenting.
    Satt här hemma och var rädd för omgivningen. Ibland gick jag till brevlådan som sitter längst ner i trapphuset, men inte förrän jag noga kollat genom kikhålet så ingen var därute.

Det låter otroligt hemskt och jag kan inte riktigt förstå att jag var så , men nu är det nästan bortblåst.
    Stora högljudda folkmassor gör mig fortfarande lite halvskakig i knäna, men oj så mycket som har förbättrats!
    Jag lever igen och det är underbart.  
    Låter suveränt.. var rädd om den känslan så du inte förlorar dig i maniskt testande.. lite den tanken jag har.. vet hur lätt det är att trassla in sig i det - särskilt när det är första barnet.. det ÄR ju lite lättare för mig att se saker från annat håll eftersom jag redan blivit välsignad med ett barn.....innan första barnet är det ju SÅ stort.

Som jag sagt hela tiden..var rädd om dig själv för du är den viktigaste personen i allt detta
  • RobzMarley
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-21 17:58:46 följande:
    härligt Marley..grattis
    Tackar!

;)

• Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-21 17:54:49 följande:
    Låter suveränt.. var rädd om den känslan så du inte förlorar dig i maniskt testande.. lite den tanken jag har.. vet hur lätt det är att trassla in sig i det - särskilt när det är första barnet.. det ÄR ju lite lättare för mig att se saker från annat håll eftersom jag redan blivit välsignad med ett barn.....innan första barnet är det ju SÅ stort.

Som jag sagt hela tiden..var rädd om dig själv för du är den viktigaste personen i allt detta
    Jo men jag tänker också så. Tror inte jag ska beställa hem så många test så kan jag inte testa så mycket. :)

Robzmarley: grattis!:) 
  • finskaflikkan

Halloj tjejer...
    Har en fråga... Det har gått 21 dgr sen min blödning efter mf tog slut. Testa nga dgr efter blödningen med gravtest som va JÄTTEnegativt! Testa idag för skojs skull med RFSU testa tidigt och de blev SVAGT svagt plus.... Förvånad Trodde inte mina ögon utan sprang ner till Ica, hade bara hållt mig knappt 2timmar och tog ett test igen... Men jag såg inget då... Men plusset e kvar på den första???? Fattar INGET!    

Syns sämre på bild, men va tror ni?

• Envira
    finskaflikkan skrev 2011-10-21 19:01:44 följande:

Halloj tjejer...
    Har en fråga... Det har gått 21 dgr sen min blödning efter mf tog slut. Testa nga dgr efter blödningen med gravtest som va JÄTTEnegativt! Testa idag för skojs skull med RFSU testa tidigt och de blev SVAGT svagt plus.... Förvånad Trodde inte mina ögon utan sprang ner till Ica, hade bara hållt mig knappt 2timmar och tog ett test igen... Men jag såg inget då... Men plusset e kvar på den första???? Fattar INGET!    

Syns sämre på bild, men va tror ni?

jag tror det där är ett spökstreck tyvärr .. ser grått ut :/
    Jag gjorde om det åt dig och som du ser är strecket alldeles för smalt också Rynkar på näsan 

• finskaflikkan
    Envira skrev 2011-10-21 19:06:02 följande:
    jag tror det där är ett spökstreck tyvärr .. ser grått ut :/
    Jag gjorde om det åt dig och som du ser är strecket alldeles för smalt också Rynkar på näsan 

Men usch... Hoppas inte de iaf...
    Har ett test kvar jag tänkte ta imorn bitti iaf... Uppdaterar då iaf.. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester