• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • bojji07
    SpankyCake skrev 2011-10-21 08:00:24 följande:
    Jo, men kul
    Började blöda i morse...
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • bojji07
    förväntansfull01 skrev 2011-10-21 07:52:55 följande:

Fick positivt besked i morse när jag testade med CB digital! Att jag är gravid är det nog ingen tvekan om längre! Solig

Frågan är ju bara hur bebisen påverkas av att jag har lågt gulkroppshormon i kroppen. Om någon är väl insatt i ämnet får ni gärna hojta till!

Nej nu finns det ingen tvekan längre....en junibebis
  • sweasmamma
    LillSnurr82 skrev 2011-10-21 09:36:29 följande:
    När man får missfall behöver det inte göra ont. Blöder man färskt , ljust blod rikligare så kan det vara ett missfall. Jag hade inte ont när jag fick mitt missfall, innan blödningen kändes det bara som mensvärk sen inget. Blödde i 2-3 dagar bara och inte konstant!
    som sagt ,olika.Jag blödde mycket och hade sjukt ont..visste inte ens jag va gravid så det va tidigt!! åkte in,gravtestet positivt men inget på vul,sen tog dom blodprov med 3 dagars mellanrum och konstaterade mf ! men det är ju säkert mkt mkt individuellt!!!

Mitt senaste mf blödde jag mycket men hade inte ont  
  • bojji07
    Kolasnöret skrev 2011-10-21 09:30:36 följande:
    Men jag funderar. Vissa säger/skriver att när det är ett missfall så ska man blöda och det ska göra ont. Jag har inget ont alls...blöder bara.
    Jag griper verkligen efter alla strån jag kan :)
    Vid mitt MA i v 11 så började det bara som färgad flytning och gjorde inte ont alls. Hade inte ont över huvudtaget på hela tiden....
  • LitenEmma91

Springer på toa hela tiden och kollar
    Har inte börjat blöda mer på 2 timmar
    Om det inte tilltar under dagen, kan jag räkna med att vara gravid då?

• Choccolat
    Envira skrev 2011-10-20 22:04:17 följande:
    Men jag missar jättemycket då den här tråden går så fort framåt, och ibland bläddrar jag inte bak så långt som till när jag senast läste..
    Men att säga att jag är märklig och ett troll tycker jag väl är att gå över gränsen..
    Jag har aldrig varit ute efter att förolämpa någon, jag älskar att man kan skriva av sig i den här tråden och att folk är förstående..
    Men jag tror inte jag vågar lägga upp test och skriva hur jag känner här längre om jag ska bli kallad troll och märklig för att jag beter mig som den person jag faktiskt är.. 
    Först och främst så bad jag dig verkligen inte att lämna tråden. Men du skriver ofta att du är orolig, nervös, stressad osv. Vi är många som har skrivit lugnande stöttande ord, gett tips och råd. Varenda gång som någon tar sig tid, verkligen seriös tid för att vi "oroar" oss för dig, och skriver en massa positiva stöttande saker till dig, så svarar du inte. Lägger du dock upp ett test och någon svarar att det är negativt så svarar du direkt. Jag förstår att man missar endel för att tråden går så snabbt, men du har en tendens att inte svara alls när folk verkligen tar sig tid att stötta.

Det är ett fåtal personer här inne som brukar få lite extra mycket svar på sina inlägg, exempelvis Slemtorsk, och du. Det är ju såklart för att folk bryr sig om er! Vi följer er och hoppas!

Om du hela tiden skriver att du har besvär, ont, är stressad, svullen, ont igen, jätteont, mjölk i brösten osv osv osv... så blir vi OROLIGA och du svarar inte ens på vår oro. Du får hela tiden rådet att söka hjälp men då helt plötsligt så är du inte så orolig längre osv.. Ja, jag tycker det är mäkligt och jag tar näst intill illa upp över att alla bryr sig så himla mycket utan att få någon respons från dig.
  • Maho81

Testet var negativt åt mig. Mensvärk deluxe men ingen mens, kände på tappen (brukar inte göra det) och kände den knappt för den satt så högt upp, och inget blod var det på fingret heller bara en massa mjölkiga vita flytningar. FÖRLÅT FÖR ÄCKLIGA DETALJER

• LitenEmma91
    Maho81 skrev 2011-10-21 10:08:49 följande:
    Testet var negativt åt mig. Mensvärk deluxe men ingen mens, kände på tappen (brukar inte göra det) och kände den knappt för den satt så högt upp, och inget blod var det på fingret heller bara en massa mjölkiga vita flytningar. FÖRLÅT FÖR ÄCKLIGA DETALJER
    För mig sitter tappen så högt när mensen är på G
  • Maho81

SpankyCake: Men då kanske den är på g iaf efter över en vecka med rejäl mensvärk, så pass att jag varit säker på att jag skulle få mensen när som helst.

• Choccolat

För er som börjat blöda så håller jag tummarna stenhårt att det inte är mf på gång!!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester