• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Didajdidajda

Åååhh! Jag håller tummarna för er! :D Om ni har stickor så uppdatera gärna imorgon, ska kolla då!! :D

• LitenEmma91
    Didajdidajda skrev 2011-10-21 00:57:15 följande:
    Åååhh! Jag håller tummarna för er! :D Om ni har stickor så uppdatera gärna imorgon, ska kolla då!! :D
    Har MASSOR med stickor och ett CB:D
    Fast nu är jag rätt säker på att det är en bebis på g:)
  • Soffiie

Tyckte jag såg något svagt på testet så jag gjorde bilden lite mörkare.. hm är det bara ja som ser ett streck till? är på äl+7 -+8 idag.. fick utslag på äl testet två dagar

• Envira
    Stinis83 skrev 2011-10-20 22:36:31 följande:
    Nej det kan jag hålla med om, men jag tycker inte du ska lyssna så mycket på det. Nu har du ju dessutom förklarat varför du inte svarat :)

Men du, du kanske borde gå till gyn eller vanliga vårdcentralen åtminstone imorgon och kolla upp varför det gör så ont? Hellre en gång för mycket än en för lite :)
    fast det är liksom inte så ont längre , det bara känns att det sticker där. ska vänta några dagar och se om det försvinner först :)
  • förväntansfull01

Fick positivt besked i morse när jag testade med CB digital! Att jag är gravid är det nog ingen tvekan om längre! Solig

Frågan är ju bara hur bebisen påverkas av att jag har lågt gulkroppshormon i kroppen. Om någon är väl insatt i ämnet får ni gärna hojta till!

• Den lilla M

TimRasmus: Jag tycker att det ser ut som en avdunstningslinje, ser grå ut och inte rosa. Men ta ett nytt test om två dagar så borde du få ett klarare besked! Lycka till  

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • 7feb

Jag tycker att du ska ta kontakt med din läkare. Kroppen ska producera gulkroppshormon nu i din kropp så graviditeten stannar kvar.. Jag har precis gjort IVF och där får man ta extra gulkroppshormon i flera veckor efter att ägget sätts tillbaka för att det ska fästa. Kanke kan du få ta ett nytt prov som mäter dina hormonhalter? Grattis till plusset:)

• LitenEmma91

Jo, men kul
    Började blöda i morse...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester