Hej tjejer,
Ni verkar ha stenkoll på det mesta så jag testar att skriva här och se vad ni tror!
Den 6/9 hade jag ÄL. Endast 7 dagar senare fick jag en miniliten blödning (nidationsblödning?). Det kom lite rosa på pappret, och sen hade jag små, små, små bruna flytningar i fyra dagar efter. Jag utgick från att det var min mens som kommit, trots att min mens brukar vara så otroligt mycket mer blödning och många fler dagar. Jag gjorde ett graviditetstest 10 dagar efter ÄL som visade helt negativt.
I alla fall, jag utgick från att det var min mens så efter 7 dagar tänkte jag att det var bäst att sätta igång med mina ägglossningsstickor igen. Jag brukar ha Äl mellan dag 17-24 (oregelbunden mens), så förstå min chock när ägglossningstestet visade så sjukt starkt plus. Jag tog ett till för säkerhets skull och även det visade superstarkt utslag.
Jag har hört talas om folk som fått utslag på ägglossningstester som varit gravida, så jag tog ett graviditetstest och det visade klart positivt. Jag åkte direkt och köpte ett clear blue digital som visade 2-3 veckor (MAO 4-5 veckor gravid). Imorse tog jag återigen ett gravtest som visade positivt. (se bild).
Vad tror ni? Är jag gravid? Eller var det ett tidigt missfall när jag blödde 7 dagar efter ÄL? Kan kroppen verkligen fortsätta utsöndra graviditetshormon så lång tid efter, och så pass mycket, att jag får 2-3 veckor på clear blue?