• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

popcornplaya skrev 2012-03-07 07:38:05 följande:
    Men det syntes väll inga tecken på äl eller har jag helt fel.
    jag frågade om slemhinnan kunde bero på äl men det va det inte....
  • sweasmamma
    Jennie83 skrev 2012-03-07 07:44:20 följande:
    Är det resterna som bestämt sig att komma ut nu, så e de nog därför du har mensvärk.
    ring bm ifall du är orolig!! och får du mkt ont ska du ringa
    kram
    ja alltså jag har bara grym mensvärk ... inte ont direkt, väntar på att det ska dra igång nu 
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-03-07 07:42:42 följande:
    Swea:
    Men det är ju inte säkert att du haft ÄL enbart för att testen visat det. ÄL testen mäter LH-halten i urinen. Det hormonet kan såklart finnas ändå. LH stimulerar så att ett ägg släpps men finns där inget redo lossnar inget. Så med andra ord, ÄL testen säger inte att det finns ägg bara att halten LH är tillräckligt hög för att lossa
    aha... ja men som sagt , jag har inte för 1 sekund trott att jag skulle vara gravid nu !! bara allt känns bitterljuvt !! =(
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-03-07 08:05:13 följande:
    Swea:
    Nej nej jag menade inte att du trodde det. Ville bara säga hur ÄL-testerna funkar för jag trodde själv till en början att hade man positiva test så har ÄL-skett
    men precis , jag trodde faktiskt att äl test va ett klart tecken på att man ägglossar .....

idiot test , idiot mf!!!! 
  • sweasmamma

funderar på att ringa till kk som gjorde vul på mig,hon verkade lite stirrig den dr! hon trodde det va en fostersäck med rest i ! tänk om det inte va det ?? äh jo annars hade hon väl inte sagt så ?? tycker det är konstigt att man ska behöva gå och ha rest i magen !!!! att dom inte kolla upp en 

• sweasmamma
    Jennie83 skrev 2012-03-07 08:39:27 följande:
    ring dit igen!!!! tycker jag helt klart!!!

Jag fick ju kolla HCG nivån för o se att de kom på noll (nu fick ju jag en stor blödning) men jag menar de kollar upp ordentligt, tycker du ska be dom kolla igen och även ta ett HCG prov i blodet (eller gjorde dom de?)
    ja de gjorde dom ... sköterskan jag pratade med sa bara att det va neg ?!! jag vet inte , bara förvirrad nu ! inget mer iaf, ingen blödning än,tappen inte öppen !
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-03-07 08:49:18 följande:

Men Swea.. man gör inget åt så tidiga mf.. Kroppen sköter sånt själv.. Jag är varken doktor eller annat vet bara vad som sades till mig och vad man läst att andra fått för råd.. Tråkigt att vänta men så är det ibland.

Så länge du inte har ont är det ju inget konstigt alls...

nä bara att avvakta!!! man väntar på äl , man väntar på test man väntar på mens för att sen vänta på äl igen ...och nu ska man vänta på detta.... vänta är INTE min starka sida 
  • sweasmamma
    Jennie83 skrev 2012-03-07 08:51:47 följande:
    för HCG i blodet ska ligga på  0 som bm sa till mig efter mf, men att hon sa bara sådär. tycker d ska ringa dit ifall du e orolig!!!
    ja jag vet inte, hon sa att hcg va neg ! aja , som sagt !! avvakta!! 
  • sweasmamma
    Sömntutan skrev 2012-03-07 09:03:47 följande:
    Hoppar in här med spänning och säger grattis till er som plussat!
    Tänkte fråga er experter på grav och ägglossningstest vart man betsäller bra och billiga sådanna?
    Jag ska ta ut min spiral på fredag och har verkligen ingen aning om när jag har ägglossning då jag inte haft mens på 6 år. Hoppas såå att det blir ett plus snart.
    testlagret.se =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester