• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Envira

jag har väldigt ont i höger sida om magen.. kan det vara något som är galet?Förvånad

• viochdu
    Ljushuvudet skrev 2011-10-18 16:25:08 följande:
    Jag får alltid svaga teststreck på mina Äl-tester genom nästan hela menscykeln så är det svagt så är det inte positivt men klart att du kan få en stegring inom de närmsta dagarna
    Slänger in en bild på mina äl-test från september så får du se
    Tusen tack. är ny med det här med ÄL test.. Mitt såg ungefär ut som det där 23/8. Men när har du ÄL. Med tanke på testen ser det väl ut som du ha det den 26-27 ?? är jag galet ute då?!
  • Teddyn87

Måste smyga in här också med bilder...vill ni se??

Mjaa jag ante det! det understa ett rfsu taget i morse på morgon urin inte starkt..knappt synbart så var beredd på att cb inte alls skulle visa men se där fiiin stoooort Plus
    Förlåt den dåliga kvaliteten på bilden!

Vi väntar Baby i juni om allt går bra :D
  • Langtarmassa

Nu har jag gett upp hoppet.. Mitt plus på CB-testet i lördags måste ha varit ett spöksträck, för nu har jag ju typ mens och idag testade jag med ett från testlagret och det visade ingenting alls. Och även om det vart ett tidigt missfall så ska la inte det försvinna med en gång?

Aldrig mer CB för mig :( 

• Langtarmassa

Men grattis alla ni andra som plussat :D

• Teddyn87
    Langtarmassa skrev 2011-10-18 17:23:38 följande:
    Nu har jag gett upp hoppet.. Mitt plus på CB-testet i lördags måste ha varit ett spöksträck, för nu har jag ju typ mens och idag testade jag med ett från testlagret och det visade ingenting alls. Och även om det vart ett tidigt missfall så ska la inte det försvinna med en gång?

Nej usch vad tråkigt.. :/ kan hända det inte hunnit bildats så stor mängd innan den sk kemiskagraviditeten..så den hade redan börjat "avbildas" när du tog första testet :( Såhimla tråkigt för dig! jag håller tummarna för nästa månad!!

Apropå har ett gäng ÄL tester här hemma nu som ICKET kommer behövas någon som är i större behov? :)
  • Langtarmassa
    Teddyn87 skrev 2011-10-18 17:27:42 följande:
    Nej usch vad tråkigt.. :/ kan hända det inte hunnit bildats så stor mängd innan den sk kemiskagraviditeten..så den hade redan börjat "avbildas" när du tog första testet :( Såhimla tråkigt för dig! jag håller tummarna för nästa månad!!

Apropå har ett gäng ÄL tester här hemma nu som ICKET kommer behövas någon som är i större behov? :)
    Ja det är trist, men bara på´t igen! ;)

ÄL-tester lär jag behöva :P 
  • Ljushuvudet
    viochdu skrev 2011-10-18 17:14:47 följande:
    Tusen tack. är ny med det här med ÄL test.. Mitt såg ungefär ut som det där 23/8. Men när har du ÄL. Med tanke på testen ser det väl ut som du ha det den 26-27 ?? är jag galet ute då?!
    Jag får alltid positivt två dagar på raken och denna gången fick jag positivt den 26/8 (skrev september tidigare men menade augusti..haha) och då räknar man från det första positiva testet och då sker ägglossning inom 24-48 h enligt testlagrets tester. I mitt fall i augusti så borde min ÄL varit den 27/8 eller 28/8 som exempel.

Så från första positiva testet så sker ägglossning 24-48 h timmar efteråt. Så själva ägglossningen sker inte samma dag som man får positivt på testet

Så hoppas att jag kunde förklara ngt sånär begripligt..haha
  • Teddyn87
    Langtarmassa skrev 2011-10-18 17:29:51 följande:
    Ja det är trist, men bara på´t igen! ;)

ÄL-tester lär jag behöva :P 
    Men pma mig om du vill med namn och adress så ska jag skicka :D vill du ha beskrivningen också, så måste jag leta åt dem :)
  • Ljushuvudet
    Langtarmassa skrev 2011-10-18 17:23:38 följande:

Skriver inte ofta i tråden men följer den varje dag. Ville bara skicka en liten kram till dig!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester