• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Envira

hmm jag känner mig ganska orolig faktiskt.. 
    det gör ömmar lite när jag trycker på höger sida av magen, men nu har det även flyttat sig till höger sida av ryggen också..
    blir lite rädd.. 

• Langtarmassa
    Ljushuvudet skrev 2011-10-18 17:48:15 följande:
    Skriver inte ofta i tråden men följer den varje dag. Ville bara skicka en liten kram till dig!
    Tack :)
  • Marie-anne

hej! köpte test idag, men det stod man ska testa den dag man väntar sin mens så jag får vänta. mitt streck som var jättestarkt först kom direkt och var lika starkt tills efter dom 30 minuterna man ej ska lita på testet, det var därför mamma såg det också, men nu syns det lite sämre men det har ju legat ett tagSkäms
    jag ska han mens den 28, så jag ska kolla då,sedan får vi se, vad som händer, ska prata med killen igen och höra hur han funderat nu när hans jobbiga period har lugnat ner sej med sk kompisen som stal pengar.sedan tar jag det från det, den som lever får se=)!

• slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-10-19 03:12:53 följande:
    hej! köpte test idag, men det stod man ska testa den dag man väntar sin mens så jag får vänta. mitt streck som var jättestarkt först kom direkt och var lika starkt tills efter dom 30 minuterna man ej ska lita på testet, det var därför mamma såg det också, men nu syns det lite sämre men det har ju legat ett tagSkäms
    jag ska han mens den 28, så jag ska kolla då,sedan får vi se, vad som händer, ska prata med killen igen och höra hur han funderat nu när hans jobbiga period har lugnat ner sej med sk kompisen som stal pengar.sedan tar jag det från det, den som lever får se=)!
    Men det står det på alla tester... och du trodde ju i en annan tråd att du var långt gånget.. Jag skulle inte vänta en enaste dag med att testa om jag vore du... Har du BIM den 28 så borde du haft ägglossning precis nyss om du inte är gravid, har du kännt av det?

I ditt fall är det inget att vänta på tycker jag.. ta testet i dag och få svar om du är gravid eller inte... sen kan du gå vidare.. och har du haft oskyddat sex senaste veckan så kan du isf testa igen efter den 28:e om mensen är sen då
  • Teddyn87

bojjo07: Tackar :D som att ena väntan e över så börjar man nerva inför nästa kommande veckor istället haha :D

• slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-18 23:28:34 följande:
    hmm jag känner mig ganska orolig faktiskt.. 
    det gör ömmar lite när jag trycker på höger sida av magen, men nu har det även flyttat sig till höger sida av ryggen också..
    blir lite rädd.. 
    SÖk läkare för guds skull... om det är höger sida och strålar ut i ryggen kan det vara allt från mens till gallbesvär.. jag skulle gissa på mens faktiskt men eftersom du är orolig så skulle jag aldrig sitta o skriva på ett forum utan ringa sjukvårdsupplysningen och prata med dem.
  • sweasmamma

hej tjejer. slocknade som en stock igår och köpte inget test ! mindre öm i brösten idag och känslan av att mensen ska komma när som =(

har iaf sparat morgonurinet idag,ledig från jobb så jag testar idag för "skoj"skull! Bim imorgon eller lördag ! 

• lilaemma

Dagens kluring: Om man håller upp mitt babytimestest mot lampan så ser man ett extra streck. Det är mörkt, men ganska smalt. Kan tyvärr inte fota mot lampan så att jag kan visa... Jag tror att om det vore ett "riktigt" sträck så skulle det vara bredare och mer rosa och vara ljusare när man lyser igenom... eller? Kanske färg som fastnat i kanten mot där strecket ska bli? Eller skulle det kunna vara nått som blir "bättre om några dagar"?

Tänker stanna här och vänta på den roliga spökplusstunden så att jag kan försöka fota det då i alla fall...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester