• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LisaW111 skrev 2012-02-28 09:30:58 följande:
    Hej Tjejer, det var jag som la upp en bild på ett svagt pos CB igår.. fick ingen möjlighet att shoppa test på vägen hem, därav blev det inget test imorse. Men ska köpa nu på lunchen. Tänkte hålla mig fram till dess om jag kan.

Tittade många gånger på bilden av testet igår ikväll men efter att ha surfat en del på CB och falska utslag så känner jag mig rätt missmodig... Känns som om det var ett spökstreck. Jag vet inte... men känner inga direkta symptom heller. Tror vi prickade ÄL rätt bra denna månaden så chansen finns ju men informationen på nätet verkar tala emot. Tjejer som skrev att de fått 20 st sådana falska plus m CB osv osv.

Är strecket grått är det visst ett spökstreck.. och är det blått (även svagt) så är det positivt, men omöjligt att avgöra på mitt tycker jag.  

Summan av kardemumman: tror inte jag är gravid men är ändå spyfärdigt nervös inför lunchen då jag ska testa ;S :)      tja.. ville inget särskilt med inlägget.. nog bara lite nervös :)
    alltså JAG tyckte INTE ditt såg spök ut !! håller tummarna och väntar spänt på att kl ska bli 12 =)
  • sweasmamma
    Meeee skrev 2012-02-28 09:34:58 följande:
    Sweasmamma- blir till att tumla runt i sänghalmen ikväll

LisaW111- du får lägga in bild sen när du testat :)
    japp det blir det =)

skickade mess till min make då han är i göteborg över dagen , han sa"jaha så det va bortkastad sex igår"??? HA HA H, jag sa nej , jag va ju fertil igår men sexet i sig är ju också skönt !=) ha ha, han tänker också bara bebis nu  
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-28 10:30:15 följande:
    Hej flickor..

sovit en stund nu och vaknar med... mensvärk så klart....

Fått mail från en vän som vet att vi försöker ...skickade en bild till henne i morse och hon tycker att det ser positivt ut....

halsbränna... men mensvärk....

Har inte sagt något till mannen än heller... tänker vänta tills jag vet säkert, men han kommer säkert fråga i kväll eftersom han vet att jag testar...

Tror nog inte jag tänker testa något mer i dag eftersom jag bara har mina engelska tester kvar (som enligt Sofiiie) inte var så känsliga och så ETT rfsu (det vanliga röda) känns onödigt liksom för hormonhalten stiger ju inte synbart under en dag.....

FAST ni känner väl mig.. så det droppar kanske in ett test trots allt under eftermiddagen.. något ska jag väl ha att göra ha ha
    men mensvärk är ju ett gravtecken , alltså det strecket va rosa!!!jag håller såå tummarna för dig det vet du 
  • sweasmamma
    Meoow skrev 2012-02-28 10:34:05 följande:
    Tack Swea :)

Irl så ser jag verkligen en skugga, men som sagt svårt att få med på bild. Ser dock själv inget på bilderna så jag förstår om inte ni gör det heller.... :) Men som sagt, en skugga är ju knappast att tolka som pos :( Tycker bara det borde vara starkare nu om det är någon där inne, med tanke på det här testet i torsdags kväll:

Trixad:

Och det här i helgen:

Och en massa störiga graviditetssymptom på det så nu kommer väl mensen när som helst, bara för att man fått upp hoppet en stund :'(
    men detta ser ju pos ut 
  • sweasmamma

safini!!! vilken UNDERBAR man du har ! sååå gulligt skrivet och gjort , min man kan göra mkt för mig ..UTOM att lämna bankomatkortet =) ha ha ha

• sweasmamma
    Jennie83 skrev 2012-02-28 10:49:17 följande:
    Som sagt väldigt dålig bild, ser bättre i irl nån som kan prova trixa ändå? Blink blink
    jag försökte men ..ha ha, gick inte , börjar bli kass på trixning 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester