• Ek90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jacqueline skrev 2018-02-14 14:49:43 följande:

Rfsu röda stickor har väl en känslighet på 50ml/u vilket är typ det minst känsliga på marknaden.

Har för mig CB, apotekets osv mäter från 25ml/u

Tussan94 skrev 2018-02-14 14:07:44 följande:

Är inte RFSU-stickorna mindre känsliga? Kanske därför det var blankt?

Jaha! Men tog även det digitala (clear blue med veckoindikator) som visade ?inte gravid?... men det kanske också har högre gräns?

Vet ni?

Läste på internet att RFSU:s stickor ska ha en gräns på 25ml/u.

Man kan ju alltid hoppas, fast räknar nog med att det är negativt tills motsatsen är bevisad för att inte bli såhär besviken igen! Har redan skickat iväg ett ledset sms till sambon ;P
  • Ek90
    Vivi96 skrev 2018-02-14 16:08:06 följande:

Okej! Någon annan som ser eller har erfarenhet av Testlagrets?

Jag har använt testlagrets och har heller aldrig fått spök, utan de har varit helt blanka när de skulle va det. Fick svagt plus för nån dag sen och fick då även svagt plus på annat märke också... men är tyvärr inget plus för mig längre.

Men jag tror man kan lita på dom!
  • Ek90
    Tussan94 skrev 2018-02-14 15:47:43 följande:

RFSU har ett ?testa tidigt?, kommer inte ihåg hur känsligt det är men är runt 15-20 ml/ul tror jag :) Testa det kanske?

Har lite mensvärk och tror mens är på G så för att bespara mig hoppet som sen bara kraschar så väntar jag bara på att det ska börja blöda på riktigt nu.

Tack för hjälpen!!
  • Ek90
    Emilix skrev 2018-02-16 11:53:08 följande:

Nu är det svart på vitt, det är på riktigt <3 :')

Grattis!! :D
  • Ek90
    Sunshineinmylife skrev 2018-02-23 18:32:04 följande:

Jag testade på BIM -4 och BIM -3 med clearblue Early test visade ett svagt streck och ett super svagt plus med vanligt clearblue man kan se det utan att vinkla testen men svagt. Men syns mer på Early testet. Idag provade jag med ett clearblue digital BIM -2 visade inte gravid. Någon med erfarenhet av detta? Fått positivt sen på BIM med digital? Trevlig helg

n

Jag fick lite så förra cykeln. Fick svagt pos på 3 vanliga test, tre dagar i rad. Sen fick jag neg och den dagen kom mensen. Förmodligen ett ägg som befruktats och fäst men har celldelningen avstannat och då stöts det ut, som en vanlig mens i princip/väldigt tidigt MF. Man blir så sjuuuukt besviken och ledsen :( Men vet ju såklart inte om så är fallet för dig, kan ju (hoppas) bli på annat sätt för dig! :) Kan ju va att det är för tidigt för det digitala för dig! Har du tagit något med streck efter det digitala?
  • Ek90
    Cynnis skrev 2018-02-27 04:56:54 följande:

Tog detta nyss, snälla säg att det är någon annan som ser nåt å?????

Ser med :D
  • Ek90
    sandra8712 skrev 2018-03-01 20:40:49 följande:

Detta måste väl ändå vara positivt va? Är väl inte spökstreck om det är rosa?

Så rädd att bli glad över detta om det inte är något då vi försökt i 2 år nu utan resultat

Solklart positivt, grattis! :D
  • Ek90
    bluegrass skrev 2018-03-04 12:50:49 följande:

Hej! Någon som vill tycka till om detta ?

Jag har BIM idag el imorgon.

Testade imorse med morgonurin med Graviditetskollens testa tidigt. Där såg jag kanske ett skuggstreck, men det var sjukt svagt, gick inte och fota och var inte färgat. Tänkte att det var spök.

Men sedan gjorde jag ett vanligt från testlagret på ej morgonurin och fick detta. Tycker att det finns ett streck där. Men blir väldigt osäker eftersom det andra testet var neg och det dessutom ska mäta från 10. Så vad tror ni??

Tycker det ser positivt ut :D
  • Ek90
    Anglabajjen skrev 2018-03-04 16:01:50 följande:

Hej på er!

jag skulle behöva låna era ögon. 

Jag gjorde ett gravtest nyss och är lite osäker på resultatet.

så vad tror ni ? är det positivt eller negativt? 

Tycker det ser ut att vara positivt :D
  • Ek90
    Lily1989 skrev 2018-03-08 19:44:48 följande:

Jag är bim +2 och fick detta.. testade på en. Syns det ngt eller är det ren inbillning?

Tycker det är klart positivt :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester