• Ek90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Rebbea skrev 2018-02-12 13:48:38 följande:

Ja tack jag hoppas verkligen! Jag köpte clear blue digital imorse. Funderar på att ta ett i em och ett imorgon bitti. Jag har bim på lördag så det är ju jättetidigt egentligen men fick upp hoppet när det redan syntes.. när har du bim? Har du fått sånt streck förut? :)

Ja det kan jag förstå! Jag har BIM på ons eller torsdag, lite osäker. Så jag är också ute i lite för god tid. Nej jag har aldrig fått ett sånt streck förut på testlagrets test och då har jag ändå testat med ett par stycken under tidigare månader. Därför gör det mig hoppfull att de inte ger så mycket spökstreck, men man vågar ju klart inte vara helt säker. Det enda att göra är nog att testa igen, jag har beställt ett digitalt jag tänkte ta när det kommer (förhoppningsvis onsdag) och även testa imorgon med men man blir ju tokig av att läsa av dessa himla streck!
  • Ek90
    Emilix skrev 2018-02-12 12:51:50 följande:

Vad tror ni om det här? Fick positivt på clearblue rosa ägglossningstest den 31/1. Och idag ser gravtestet ut så här.

Jag tror det är positivt! :D men jag vet också hur svårt det är att tro på det där strecket!
  • Ek90
    Rebbea skrev 2018-02-12 16:39:51 följande:

Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D

Åhh jaaa, grattis!! :D
  • Ek90
    Ek90 skrev 2018-02-12 10:48:57 följande:

Okej, nu behöver jag hjälp :|

Nån som ser något? Är det ett spökstreck?

Jag ser ju NÅGOT, men är så rädd att det bara luras och bara är spökstreck. Tog ut stickan ur kassetten med så ser man bättre, haha. Vad troooor niii? :))))

Dagens test, fick köpa nya idag och ta nu på eftermiddagen då jag inte hann köpa igår så jag kunde använda morgonurin. (Väntar på cb digital med posten)

Blir bara så orolig att det är påväg att försvinna, för visst ser man nånting? Men det borde kanske varit starkare idag? Jag har aldrig fått någon tillstymmelse till streck innan så har ingen aning om hur de ?bör? utvecklas från dag till dag?

• Ek90
    Femblirsex14 skrev 2018-02-13 19:02:44 följande:

Är absolut ett plus! Men jag förstår känslan. Jag har bim idag och fick starkare plus idag men inte jättestarkt. Kan lägga upp mitt test

Alltså man är ju så knäpp, för när jag tittar på dina test där nere så tänker jag ?jaaa men det är ju plus där!? Men på mitt eget är jag ytterst tveksam :P men det hör väl till att ha lite svårt att tro vad man ser och att oroa sig.
  • Ek90
    Femblirsex14 skrev 2018-02-13 19:51:27 följande:

När har/hade du bim och vilka test använder du? Jag blev förvånad när babydan testa tidigt visade svagare än gravidkollen nu på kvällen. Babydan ska ju vara känsligare!

Jag borde ha BIM 15 el 16/1! Jag vet helg ärligt talat inte exakt då min cykel knäppar ur både i dec och Jan, men hade ÄL 29-30/1 iaf. Du då?

Jag använde testlagrets kassett igår och idag RFSU sticka. Tycker nästan testlagrets syntes tydligare igår(iaf i verkligheten) än stickan gjorde idag :/

Hmm ja, det var ju lite märkligt faktiskt, man tänker ju det isåfall ska vara tvärt om!
  • Ek90
    Maria00156 skrev 2018-02-13 19:57:23 följande:

Vas tror ni om dessa? Vill så gärna

Dom med tre på samma. Den översta är ej testad, den i mitten från helgen och första två bilderna med cb är från igår.

Min mobil som jag kollar ifrån har fått nån knäpp, så alla kort är bara små vita fyrkanter. Har provat logga in och ut men funkar ändå inte, nån som vet vad som kan va fel?
  • Ek90
    MNS skrev 2018-02-14 00:57:30 följande:

Jag tycker mig också ana ett plus jo, inte är det ju världens undergång om det är ett plus men vi har bara varit tillsammans i ca. 6 månader och vet inte riktigt hur omgivningen skulle ta det ???? bpde han ich jag misstänker nog att jag kan vara gravid då jag fåttt sug efter saker jag hatar. Borde kunna ta ett nytt test imorgonbitti och se tydligare va? ????

Jag kan förstå din känsla. Jag är expert på att oroa mig för vad andra ska tycka, något som jag får jobba på hela tiden. MEN iallafall - om du är redo och sambon blir redo också och ni tillsammans vill detta när allt landat, så ska inget annat få väga in i erat beslut! Endast era egna känslor :) Hoppas allt löser sig för er på bästa sätt oavsett! Och om nån kommer med argumentet ?ni vet inte ännu om ni kommer vara tillsammans i framtiden? eller liknande... vem vet sånt oavsett om man varit ett par i ett eller tio år? Klart man känner varandra bättre osv efter längre tid men inget är nån garanti. Så länge man oavsett skulle göra det bästa för sitt barn så kommer man långt!
  • Ek90
    sofiaaa91 skrev 2018-02-14 03:30:41 följande:

Här är morgonens test :D

Hoppas nu bara att h*n vill hålla i sig! :)

Åhhh grattis!! :D
  • Ek90

Usch och fy vad besviken och ledsen jag är nu.

Två dagar har mina test varit svagt positiva.

Idag gjorde jag i väntan på mitt digitala som ska komma i lådan den andra RFSU-stickan... som var i princip helt blank.

Antar det betyder att det inte blir något av detta då?

Jag som verkligen ville tro att jag skulle få överraska sambon med ett positivt test ikväll. Usch. Istället kommer jag vara en liten fläck känns det som. :(

Nån som varit med om samma med en positiv utgång? Den negativa vägen förstår jag redan, tyvärr. :(

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester