• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Vindruvan
    fashionista skrev 2011-10-17 12:33:47 följande:
    Jag tror inte de där är spök lilaemma. Ser rött ut i mobilen!

Vindruvan; ser onekligen positivt ut men vad har du gjort med testet? Massakerat det? ;)
    Ja!Solig nej, det var så när jag tog ut det från förpackningen:D
  • Vindruvan
    kanske 4a skrev 2011-10-17 12:41:51 följande:
    Vindruvan: Det är helt klart ett streck om än svagt.

lilaemma: Är du säker på spök? Ser ju riktigt ut. Mitt var bara som ett pennsträck, som spökstrecken på CB ser ut. Men inte ens sådana har jag fått förut :) 
    Vad härligt!
  • Vindruvan
    Mymemlan skrev 2011-10-17 12:30:48 följande:
    Jag ser ett sträck :D
    Solig
  • kotte1
    Stella 78 skrev 2011-10-17 13:06:13 följande:
    Men det där måste ju ändå vara positivt! Nu har du ju fått så där svaga länge. Borde du inte gå och få ta blodprov eller göra vul snart? Tänkte eftersom du bara fick svaga med sonen också?
    jo det är möjligt.. kanske är så att det bara blir svaga test denna gången..eftersom det var så den gången med..
    och gravid var jag ju då..fast det va så svagt hela tiden... Då fick jag inte ens plus på stickan hos bm...
    utan det var negativt hos henne..men bebis i magen var det ialla fall Glad
  • HelenFr
    Envira skrev 2011-10-17 12:50:22 följande:
    och jag är på bim+1, ingen mens och inget plus, får till och med ett vitt streck på testen..

är på bim idag, ingen mens och inget plus och har också fått vitt streck på tester... trist...
  • Lufsan
    kotte1 skrev 2011-10-17 13:01:13 följande:
    Dagens test.. Analysera gärna.... Glad

så där såg mitt ut imorse! Är det pos? Ska fråga läkaren i eftermiddag. spännande!
    En dag i sänder.
  • kotte1
    Lufsan skrev 2011-10-17 13:17:16 följande:
    så där såg mitt ut imorse! Är det pos? Ska fråga läkaren i eftermiddag. spännande!
    vet ej..hoppas det... åh när ska du dit? Skriv gärna när du varit där,
    så kanske man kan få en aning om om det är pos...
    Hoppas ialla fall att det är det.. Har aldrig fått streck på rfsu när
    jag inte varit gravid.. så jag hoppas Glad 
  • lilaemma
    kanske 4a skrev 2011-10-17 12:41:51 följande:
    Vindruvan: Det är helt klart ett streck om än svagt.

lilaemma: Är du säker på spök? Ser ju riktigt ut. Mitt var bara som ett pennsträck, som spökstrecken på CB ser ut. Men inte ens sådana har jag fått förut :) 
    Ja, jag är säker på att det är spök. Har fått sådana i flera månader nu. Anar alltid något inom tiden och en stund efteråt framträder det här och sedan bleknar det. Nu kan man bara ana lite grått i vissa vinklar.

Här är en fixad bild. Vacker, men inte positiv på riktigt...

• lilaemma
    kotte1 skrev 2011-10-17 13:01:13 följande:
    Dagens test.. Analysera gärna.... Glad

Ser positivt ut. Är bilden "fixad"?
  • Lufsan
    kotte1 skrev 2011-10-17 13:20:29 följande:
    vet ej..hoppas det... åh när ska du dit? Skriv gärna när du varit där,
    så kanske man kan få en aning om om det är pos...
    Hoppas ialla fall att det är det.. Har aldrig fått streck på rfsu när
    jag inte varit gravid.. så jag hoppas Glad 
    Inte jag heller, dock blöder jag så är inte så säker. Men har iof typ slutat blöda nu, så har bara blödit i två hela dagar, igår och idag kom det bara gammalt blod.

Men det är öppethus mellan 15-16 så drar dit vid 15. vi får se om de kan säga något om det.  
    En dag i sänder.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester