Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-07-29 15:52:09 följande:
    Åhh Riga, när var du där?

Slemis: Jag tror tjej, strecket syns ha ha. Ha ha hoppa för att bebben ligger fel. Ja fick själv en gång gå och promenera och dricka vatten för att ändra läget på bebbe som låg helt galet på ett RUL en gång, den var envis dock men det var BM och jag med kan jag säga.
    Vi var i Riga för ... två veckor sen ungefär... Underbart..billig mat när man åt ute, fräsch och OTROLIGT rent och välskött på gator och parker... kändes som att komma till öststaterna när man kom till Stockholm sen med fimpar och skit överallt på gatorna.

FOlk är artiga och trevliga, fast att shoppa var ju döden...iaf för mig.. ganska udda mode, liksom lite för mycket utav allt. TJejerna har ALLA svinigt höga klackar och de som inte har det jämnar ut med korta kjolar, gick en tjej framför oss som hade så kort kjol att troskanten vid skinkorna syntes...när hon stod still...gissa hur mycket av baken som syntes när hon gick (det var ju en kjol med lite vidd i så den vippade) mannen sitter ju i rullstol så han såg rakt upp i..... han visste inte var han skulle titta ha haha....

Mycket underbara byggnader, de jobbar hårt med att restaurera gamla hus så det är mycket renoveringar på gång, gamla stan är underbar att promenera i.. vi gick så himmelens mycket att jag gick ner 1 kg på de dagarna trots att jag åt mycket och gott och är gravid
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 16:12:02 följande:
    Kollade sekret, och tempade. Kan verkligen rek tempning, helt suveränt.

Ha ha, jag ser också streck som ingen annan såg medan exet frågade hur fan kan du se streck hans tanke var syns det inte lätt så är det= negativ...typiskt så hade karlfan rätt varenda gång ha ha.

Jag är mer positiv av mig och ser svaaaaga test streck.

Åhh jag måste bara åka till Riga. Min pappa och hans fru var där den 17 juli och sa att det var så fint och rent på gatorna i Riga och billigt var det också. De berättade att årslönen i Riga är 35.000 kr.

Ha ha, din man måste ha haft mycket trevligt i Riga.
    min man blir mest generad över sånt ha ha... han hade inte sååå roligt annars för det är mycket  kullerstensgator och det är tufft med rullstol... vi gick ju över en timma för att hitta hotellet (hade vi haft en uppdaterad karta hade vi gått åt andra hållet och hittat snabbare men va fan.. vi följde ju gatan som hotellet låg på ha ha) och drog en resväska med hjul och fick såååå ont i axlarna så jag kan bara tänka hur han kände sig när vi lade oss på kvällen.. vi försökte ju undvika de värsta kullerstensgatorna men det var svårt för de fanns överallt och de var inte som kullersten i Sverige utan väldigt guppiga och svåra att ta sig fram över..
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 16:15:22 följande:
    min man blir mest generad över sånt ha ha... han hade inte sååå roligt annars för det är mycket  kullerstensgator och det är tufft med rullstol... vi gick ju över en timma för att hitta hotellet (hade vi haft en uppdaterad karta hade vi gått åt andra hållet och hittat snabbare men va fan.. vi följde ju gatan som hotellet låg på ha ha) och drog en resväska med hjul och fick såååå ont i axlarna så jag kan bara tänka hur han kände sig när vi lade oss på kvällen.. vi försökte ju undvika de värsta kullerstensgatorna men det var svårt för de fanns överallt och de var inte som kullersten i Sverige utan väldigt guppiga och svåra att ta sig fram över..
    vi åt lunch ute på ett "finare" italienskt ställe.. en rejäl portion foccacia-mackor, läsk och cappuccino för två personoer landade på 6 Lats... 1 Lats=13 kr
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 19:19:38 följande:
    kan bara tänka mig hur kullerstensgatorna ser ut, typ höga runda kullerstenar inte som Gamla stan direkt i Stockholm.

Pappa sa att det var väldigt billigt i Riga, de åt inte ute men de gav 7 kr för 1 kh bigarååer och pappa köpte en skinnskärp för 70 kr och det är billigt sa han. De sov inte i Riga denna gång men de ska åka tillbaka och då ska de sova över.

Ni kanske åkte till Riga samma dag som min pappa och hans fru, de åkte den 16 juli.
    jaaa du... det var nästan samma dag... haha.. vi åkte 17 juli
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 21:39:00 följande:
    Oj ja det vara nära, de kom fram till Riga den dagen åkte hem på kvällen så ni möttes på havet då ha ha.

Hörni tjejer en fråga till er: Någon här som ätit p-piller och sedan slutat, hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka en någorlunda regelbunden cykel?
    jaaa det måste vi väl ha gjort ... vi lämande ju stockholm 17:e på kvällen och kom fram 18:e... Jag kan varmt rekomendera Tallink RIga hotell.... men ta gärna taxi eller buss dit för det är inte utsatt på kartan...är inte så långt att gå...max 20 min...Förutsatt att man går till slutet av gatan först... och inte början som vi gjorde ha ha...
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2012-07-30 08:21:12 följande:
    En liten uppdatering ifall någon kommer ihåg mig och undrar. Fick precis mensen efter MA och hoppas att vi är på banan igen. Vill så gärna ha en majbebis, sååå mysigt att få bebis på våren. Men eftersom det tog 11:a försök förra gången vågar jag inte hoppas så mycket.

Kram!  
    minns dig också... håller tummarna stenhårt för dig, hade hoppats på en liten vår/sommarbebis själv men det blir ju en januaribebis för min del... och det duger gott
    Tänkte på en sak, har läst mig till att det är lättare att bli gravid direkt efter missfall/MA eftersom kroppen redan är "inne i gravidtänket" så jag hoppas verkligen att det tar sig för dig nu.
  • slemtorsk i din bralla
    medow skrev 2012-07-30 10:33:42 följande:

Hjälper en vän ... vad tror ni cb testet är fån igår och snälla om nån kan trixa så gör det :)
    clearblue.. alltså dessa test och deras smala och underliga spökstreck.. jag kan trixa men det spelar liksom ingen roll, litar inte på clearblue om det inte är supertydligt och starkt tyvärr...

Det andra testet du har på bild tycker jag ser positivt ut, tyvärr har jag fått flera sådanna som sedan inte visat sig vara något. kan ju ha varit tidiga missfall men det spelar ju egentligen ingen roll när det ändå inte blev bebis

Men jag kan trixa båda om du ger mig några minuter
  • slemtorsk i din bralla

Medow... måste säga att jag är mer positiv efter trixandet.. clearbluet är ju tjockt men olika skarpt i kanterna..... är skeptisk till det  ändå..fick trixa en hel massa för att få fram det...

det andra testet däremot gjorde jag inget med förutom ökade på klarheten i bilden med ca 250%.... och kolla..

• slemtorsk i din bralla

nötcreme...

Har ökat på klarheten med 275% men vill ändå påpeka att det är ett trixat test och det inte är samma som positivt. Det ser ju onekligen rosa ut men det är EXTREMT svagt. Men du var ganska tidig också va? Så länge det inte kommit någon mens så lever ju hoppet..

DOCK ... är det testlagrets så skulle jag vara lite pessimist eftersom det ju har varit en heeeeel del trubbel med deras tester senaste tiden

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester