Fairytale01 skrev 2012-07-03 09:54:07 följande:
Ok tack!
då är det bara att vänta och se och ha is i magen alltså! Är fortfarande skeptisk dock och förväntar mig ingenting...så tar det som det kommer.. har väl blivit lite avtrubbad efter vårt avbrytande som vi gjorde i 18:e veckan
efter en sådan upplevelse kan allt hända känner jag, hade precis berättat det på jobb och för stora barnen och så gick det åt helvete ändå...vill inte vara negativ men man blir lite förbehållsam...
En del av mig är överlycklig och en del är fruktansvärt orolig...men det är kanske normalt, vad vet jag
Tack för era grattis!
värmer oerhört!
oron är ju något man får lära sig leva med (fick jag höra när jag ringde gyn-akuten för 34:e gången ha ha) Har man fått avbryta så sent så förstår jag att du är skeptisk. För mig har det handlat om att jag ställer in mig på negativt för då blir jag bara positivt överraskad.
Hade ju blödningar de första två veckorna efter plusset och hade jag inte testat "för tidigt" hade jag nog inte vetat ens att jag var gravid *S* och då ställde jag in mig på att det var kört, gjorde ultraljud i v 4+6 och sen även i sjunde veckan och då såg man ju livet... sen ett på IVF-kliniken i 8:e veckan och fick höra att de värsta riskerna är över. Men så läser man om MA och massa andra jobbigheter så jag är fortfarande ganska negativ. Är ju 39 och överviktig så det ÄR en risk..inför KUB-testet var jag väldigt sval och inställd på dåligt resultat och redan när jag låg där på britsen och såg bebisen sprattla var jag inställd på att göra fostervattensprov, men det gick ju också bra *puh*
Försök att slappna av och inte leva genom oron bara. Att berätta tidigt (som vi faktiskt gjorde.. i stort sett direkt efter pluset) har för OSS varit en fördel för då har vi haft fler att bolla vår oro med, och det har också kännts skönt att OM något händer så är det liksom enklare att förklara om man bryter ihop...men det där är ju så olika hur öppen man är med sina känslor.
Håller tummarna för att det går bra för dig denna gången och superGrattis