Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-07-02 16:48:09 följande:
    Är det älslem jag har nu så är det inte meningen att jag ska bli gravid!!!
    tror ärligt talat inte det är ÄL-slem... jag har också ofta ganska mycket slem då och då vid mens, men är du osäker så testa...
  • slemtorsk i din bralla
    Fairytale01 skrev 2012-07-03 09:37:01 följande:
    Ok, här kommer dagens test på BIM -6! en vanlig liten sticka bara!

Har hört talas om att det är möjlighet att man väntar tvillingar pga hormonhalterna om man får så här tidiga plus, någon här som hört om det? Dessutom är jag över 35 och kvinnor över 35 släpper oftare fler ägg än ett, har jag också läst! Någon annan som vet något eller också vet någon som plussat tidigt så här?
    jag är själv 39 och testatde positivt väldigt tidigt också (plus att jag gjorde IVF då brukar man inte "kunna" få plus så tidigt) frågade både ivf-läkare och barnmorskor om det där med chansen till tvillingar vid tidigt starkt plus och det är inte sant. Det är en myt som tyvärr har fäst sig ganska bra.

Man kan bara vara i ett läge där kroppen sätter upp en hög hormonhalt, behöver inte alls betyda tvillingar.

Orsaken till starka plus är ju att man har hög halt hormoner eller att graviditetstesten är extra mycket preparerade med färgämne (därför kan man inte lita på sk stegringar på grav-tester för olika tester av samma märken kan ha olika mängd preparering av färg)

Däremot är det sant att vi lite äldre har större chans/risk att bli gravida med tvillingar.
  • slemtorsk i din bralla
    Fairytale01 skrev 2012-07-03 09:54:07 följande:
    Ok tack! då är det bara att vänta och se och ha is i magen alltså! Är fortfarande skeptisk dock och förväntar mig ingenting...så tar det som det kommer.. har väl blivit lite avtrubbad efter vårt avbrytande som vi gjorde i 18:e veckan efter en sådan upplevelse kan allt hända känner jag, hade precis berättat det på jobb och för stora barnen och så gick det åt helvete ändå...vill inte vara negativ men man blir lite förbehållsam...
    En del av mig är överlycklig och en del är fruktansvärt orolig...men det är kanske normalt, vad vet jag

Tack för era grattis! värmer oerhört!
    oron är ju något man får lära sig leva med (fick jag höra när jag ringde gyn-akuten för 34:e gången ha ha) Har man fått avbryta så sent så förstår jag att du är skeptisk. För mig har det handlat om att jag ställer in mig på negativt för då blir jag bara positivt överraskad.

Hade ju blödningar de första två veckorna efter plusset och hade jag inte testat "för tidigt" hade jag nog inte vetat ens att jag var gravid *S* och då ställde jag in mig på att det var kört, gjorde ultraljud i v 4+6 och sen även i sjunde veckan och då såg man ju livet... sen ett på IVF-kliniken i 8:e veckan och fick höra att de värsta riskerna är över. Men så läser man om MA och massa andra jobbigheter så jag är fortfarande ganska negativ. Är ju 39 och överviktig så det ÄR en risk..inför KUB-testet var jag väldigt sval och inställd på dåligt resultat och redan när jag låg där på britsen och såg bebisen sprattla var jag inställd på att göra fostervattensprov, men det gick ju också bra *puh*

Försök att slappna av och inte leva genom oron bara. Att berätta tidigt (som vi faktiskt gjorde.. i stort sett direkt efter pluset) har för OSS varit en fördel för då har vi haft fler att bolla vår oro med, och det har också kännts skönt att OM något händer så är det liksom enklare att förklara om man bryter ihop...men det där är ju så olika hur öppen man är med sina känslor.

Håller tummarna för att det går bra för dig denna gången och superGrattis
  • slemtorsk i din bralla
    fancyface3 skrev 2012-07-03 10:22:22 följande:
    prövar igen www.familjeliv.se/hem/fancyface3/galleri.php?...#
    om ett äl-test ska visa graviditet ska det vara positivt.. alltså båda strecken lika starka, eller teststrecket till och med starkare..

Vet inte vad det är för märke men både på Testlagrets och billiga testers så fick jag svaga rosa liknande det du har hela månaden mer eller mindre, ibland lite svagare ändå, först vid ägglossning blev det superstarkt.

Ägglossningstester är inte särskilt känsliga (därav att de KAN påvisa graviditet) jag skulle nog tagit ett grav-test i stället för att se om det ger ett svagt utslag.
  • slemtorsk i din bralla
    Friida11 skrev 2012-07-03 12:05:02 följande:
    Ni som försökt länge har ni funderat på att pröva clearblues fertilitet monitor?
    jag hade tanken att skaffa en om vårat IVF-försök inte hade lyckats. Men nu lyckades det så det blev inget. Tycker att de verkar lätta att tolka och tydliga.
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-07-05 14:10:26 följande:
    Mammeli och es mamma: tack!!! Jag har inte förstått det ännu!
    jag är i fjortonde veckan.. har gjort tre ultraljud och har fortfarande inte fattat att jag är gravid så det kan ta sin lilla tid *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Meoow skrev 2012-07-07 19:35:46 följande:
    :((

Morgonens test (pregcheck):

Kvällens test (apotekets) tillsammans med morgonens test:

Syns inte ett skit :(( Kan ett test visa så fel (om det nu beror på att jag läst av det efter fem minuter, som man inte ska mad pregcheck) ?
    men det är ett testa tidigt va????? dem är ju skit... otroligt svaga utslag och inte alls särskilt bra att ta "för tidigt"
  • slemtorsk i din bralla
    Angeliic skrev 2012-07-13 19:43:33 följande:
    I vårt län erbjuds alla gravida det. Förr var det bara kvinnor över 32 men det ändrade det. Iallafall här i vårt län
    i västra götaland är det bara kvinnor över 35... vore ju intressant om ni andra skrev vilka län ni tillhör så man får lite koll
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-07-16 13:00:53 följande:
    Beställde från Billigatester istället.vågar inte lita på okända test från bästpåtest.
    jag körde bästpåtest och jag vet inte om jag kan säga att de är "lika känsliga" som testlagrets eftersom jag inte varit gravid med testlagrets någon gång, däremot har jag fått spök från deras och nu med bästpåtest så fick jag svagt positivt JÄTTETIDIGT, egentligen "för tidigt" om jag ska tro mina läkare (jag gjorde ju IVF)

Så jaa jag tycker dem är bra och till och med bättre än testlagrets då deras ägglossningstester var bättre och tydligare i mitt tycke också
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester